میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1660
:: باردید دیروز : 1155
:: بازدید هفته : 2815
:: بازدید ماه : 6789
:: بازدید سال : 32374
:: بازدید کلی : 635858
نویسنده : گمنام
دو شنبه 8 تير 1394

صوت

مراسم شب یازدهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا در مسجد جامع ازگل برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان استاد فاطمی نیا را بخوانید

_ جز کلام مولا علی (ع) چیزی در این بیان نمی گنجد که فرمود در هر چیزی خدا موجود است. خدا با ما بسیار نزدیک است. ان شاء الله در ماه مبارک رمضان استفاده کنید. خداوند بعضی وقت ها می گوید "ما"  که این دلیل بر شریک داشتن نیست بلکه برای ادب است. بعضی جاها خداوند از "من" استفاده کرده است که این من های شدید یا نماینده مهر زیاد است و یا نماینده غضب زیاد است.

_ در آیه ای از قرآن خداوند هفت مرتبه از کلمه "من" استفاده کرده است که در این آیه اظهار محبت فراوان کرده است. خوب است که آیات قرآن را با جان بخوانیم. البته خواندن قرآن خیلی خوب است اما این خواندن منافات با تدبر ندارد. قرآن را خداوند فرستاده است که در آن تدبر کنیم.

_ امام سجاد (ع) می فرماید هر آیه یک گنجی است. سزاوار است به این گنج ها نگاه کنید. قدر قرآن را بدانید. امام صادق(ع)  می فرماید خدا در قرآن خود را نشان داده ولی مردم نمی دانند. خدانزدیک است. خدا کنار من و تو است. ثواب خودش می آید. این قدر خود را اذیت نکنید. این که هر کاری را می کنید به فکر ثوابش هستید خوب نیست . نگاه تاجرانه نداشته باشید. یک کمی از کارهایتان از روی محبت باشد.

_ جسم و روح انسان با هم ارتباط دارد. انسان موجود پیچیده ای است.انسان خود را خیلی ارزان می فروشد. معنای آیه قرآن را متوجه باشید. خواندن قرآن برکات دارد. حدیث داریم کسی که در جوانی با قرآن انس بگیرد قرآن مأنوس با گوشت  وخونش می شود .یعنی قرآن در خزانه خیال این شخص وارد می شود.

_ اگر در عالم بالا بخواهیم زیاد فکر کنیم سردرگم می شویم. خلقت بالا بسیار مهم است. این ها برهان و دلیل و نشانه های محبوب است. وقتی این نشانه ها را نشان می دهند انسان عاشق خالق می شود و دیگر نیازی به برهان ندارد و محتاج دلیل نمی شوند.

_ آقایان اهل فلسفه راه قرآن و استدلال را موازی هم می دانند.اما این دو راه باید در طول هم باشند.  دین نیاز به لطافت دارد. این که همه اش برهان و فلسفه داشته باشیم نیست.این که باید انسان به راه خود برود و به محبوب خود برسد.

_ ای مردم نصف شب با گنج قرآن انس داشته باشید و صفا پیدا کنید.این گنج را دست کم نگیرید.خالق عالم را بشناسید. حضرت صادق (ع) می فرماید که در حضور پدرم موسی بن جعفر(ع) بودم که یک کاروانی بر حضرت وارد شدند. آنها گفتند که دعا می کنیم ولی مستجاب نمی شود. حضرت موسی بن جعفر (ع) فرمودند که برای این که از کسی می خواهید که او را نمی شناسید.اگر خدا را بشناسید می دانیم که دعایمان مستجاب می شود. خداوند چیزی که به صلاح انسان است را می دهد. گاهی وقت ها بعضی ها در تناقض زندگی می کنند. تجملات زندگی باعث غفلت است.عاقبت به خیری را کسب کنید. خوب زندگی کنید اما تجمل گرایی را طلاق دهید. حاجاتتان باید معقول باشد.

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1713
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
دو شنبه 8 تير 1394

مراسم شب وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها با سخنران آیت الله سید محمد قائم مقامی و مداحی کربلائی حمید رضا علیمی در حسینیه حضرت قاسم (ع) برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی آیت الله قائم مقامی را بخوانید:

_ ماه رمضان ماه ویژه ای است. ویژگی ماه رمضان در کنار عبادت و نیایش و روزه، مباحث علمی و معرفتی است. حتماً در این ماه گفتگوهای علمی و دینی و معرفتی داشته باشد. در این ماه چه دعاهایی بکنیم و چه چیزهایی را از خداوند متعال بخواهیم خیلی مهم است.

_ مناسبت دارد در این ماه به ویژه در شب های قدر از خداوند تبارک و تعالی فرج را بخواهیم. فرج در تمام زمینه ها چه فرج فردی و چه فرج سیاسی و اجتماعی چرا که ما در زمان بسیار حساس و جنگ بین ایمان و کفر و حق و باطل هستیم. ظاهراً این طور به نظر می آید که ما در دوره تعیین تکلیف به سر می بریم. دوره ای که ان شاء الله قرار است تکلیف جهان معین شود و این که چه کسانی باید مدیریت جهان را به دست بگیرند.

_ ما در زمانی هستیم که جریانی در حال تمام شدن است و جریانی در حال آمدن است. برای اولین بار در تاریخ جهان جریان ولایت به صحنه آمده و رسماً خود را در جهان اعلام کرده است. یکی از حکمت های انقلاب اسلامی این است که رسماً ولایت امیرالمؤمنین(ع) را در جهان مطرح کرده است. به دنبال این جریان حوادث عجیبی اتفاق افتاده و در حال اتفاق افتادن است.

_ اسلام به شدت با این جریان درگیر است. شیطان هم آخرین کار خود را که داعش و شبه مؤمنین است را به صحنه آورده است. ما در این زمان تکالیفی داریم. فرج در سطوح مختلف مطرح می شود که یک سطح فردی است که امکان حاکمیت خداوند در وجود ما داده شود و بتوانیم در وجود خود دین خدا را حاکم کنیم.

_ اگر کسی به مقام ولایت برسد فرج برایش پیش می آید. ما وقتی در عرصه ایمان وارد می شویم مراحلی را طی می کنیم که اولین مرحله اعتقادات حقه است که در این مرحله ما نباید در مورد عقایدمان تردیدی نداشته باشیم و به این که عقایدمان حق است باید یقین داشته باشیم.

_ ما در این دنیا می توانیم به مقصد برسیم که این مقصد مقام کمال و ولایت است. انسان بعد از سیر سلوک به مرحله ای می رسد که جاذبه خداوند انسان را می گیرد و مجذوب می شود و سیرش از این لحظه به بعد شتابان می شود که از این جا به بعد را ولایت و مقام کمال می گویند. وقتی انسان به این مرحله رسید باید برای فرج عمومی و اجتماعی تلاش کند. همین کاری که اولیاء و امامان کردند.

_ امام خمینی کسی بود که در درون خود به مقام کمال و ولایت رسید و برایشان فرج پیش آمد و تلاش کرد که اجتماع هم به فرج برسد. ما در این ماه باید دعا کنیم که اولاً به صورت فردی به کمال و ولایت برسیم و در برابر جاذبه های شدید شیطانی که برای مخالفت با این جریان وجود دارد مقاومت کنیم.

_ خداوند در مقابل جاذبه شیطانی یک جاذبه دیگری که بی نظیر است را قرار داده که آن جاذبه اهل بیت و ائمه معصومین است. شیطان در طول سال بسیار فعالیت می کند اما با روزه و یک عبادت تمام بافته های شیطانی باز می شود.

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1812
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
دو شنبه 8 تير 1394

صوت کامل مراسم

مراسم شب دهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی قمی، مناجات خوانی و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی توسط حاج منصور ارضی و مداحی حاج حسین سازور در مسجد ارک برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حاج منصور ارضی را بخوانید

 

تقوا نوری است در ظلمت، در دل تاریکی‌ها خداوند این نور را عطا می‌کند.

شب گذشته عرض کردیم در معنای تقوا آقا امیرالمومنین علی علیه السلام می‌فرمایند: نوری است در ظلمت، در دل تاریکی‌ها خداوند این نور را به شخص عطا می‌کند و خداوند او را در آنچه دوست دارد و علاقمند ست که شاید بهشت باشد و شاید هم جواری با اهل بیت علیهم السلام برای همیشه مخلد می‌سازد. تقوا ثمر می‌دهد چه در دنیا و چه در آخرت و نتیجه اش اینگونه است. "وَ یُنَزِّلُهُ مَنْزِلَ الْکَرَامَةِ عِنْدَهُ؛ فِی‌ دَارٍ اصْطَنَعَهَا لِنَفْسِهِ" در جایگاهی والا نزد خود در سرایی که آن را برای بندگان خاص خویش ساخته قرار می‌دهد. برای همین است که هم در قرآن و هم در ادعیه بر روی تقوا تاکید شده است. یکی از اسماء خدا یا صفات خدا یا اهل التقوی است، در دعای ابوحمزه هم می‌خوانی "لِأَنَّکَ أَهْلُ التَّقْوَى وَ أَهْلُ الْمَغْفِرَةِ" در نماز روز عید فطر هم که ان شاءالله به آن برسیم در آنجا هم این دعا "وَاَهْلَ التَّقْوَی وَالمَغْفِرَةِ" در قنوت نماز است. پس معلوم می‌شود خدا این بنده‌ی باتقوا را در جایی از بهشت قرارش می‌دهد که برای بندگان خاص خود ساخته و حتما کنار اولیاء خدا و اهل بیت علیهم السلام است. حالا ببین کی دلش می‌خواهد این راه را برود، البته سخت است، هر کاری سختی خودش را دارد.

 

اگر همین تقوایی که امیرالمومنین علیه السلام می‌فرمایند را رعایت کنیم عاقبت بخیر می‌شویم

 

کسی که دنبال تقواست مخصوصا در ماه رمضان، سعی می‌کند یک مقدار جلوگیری کند از حرام و این سخت است ولی خوب نتیجه می‌دهد و نتیجه اولش در دنیاست و موفق است. از ماه رمضان که خارج می‌شود، اولین کسی که می‌بیند امام زمانش علیه السلام است. حضرت خیلی دوستان و شیعیانش را دوست دارد و فرموده اند خیال نکنید ما شما را فراموش کرده ایم و از حال شما بی خبریم، این یعنی چه؟ یعنی ما هوای شما را داریم اما شما هوای ما را ندارید و هر کاری را انجام می‌دهید بعد هم می‌گویید ما شیعه‌ی حضرت هستیم. جالب است در مورد همین ماه رمضان، یک وقت بااین افرادی که بی حجاب هستند و قیافه هایشان نشان نمی‌دهد که دیندارند مصاحبه می‌کردند می‌گفتند روزه را می‌گیرم ولی حجاب ندارم، یک عده ای حجاب را از دین جدا می‌کنند، یک وقتی هم یک عده ای می‌آیند سیاست را از دین جدا می‌کنند، فرقی نمی‌کند. نتیجه اش این می‌شود که دیگر شبهه ناک برایم مهم نیست. اطمینان نداری این مال حلال است یا نه ولی استفاده می‌کنی. خیلی کم پیدا می‌شود کسی که در برابر شبهه ناک ایستادگی ‌کند، ما اگر همین تقوایی که امیرالمومنین علیه السلام در این خطبه می‌فرمایند را رعایت کنیم عاقبت بخیر می‌شویم.

 

هرکسی کربلا می‌رود خداوند چندین ملک قرار می‌دهد تا روزی که می‌خواهد بمیرد برای او استغفار می‌کنند

این جایگاه به این قشنگی که حضرت می‌فرمایند خدا برای اهل تقوا می‌سازد را خود حضرت وصف می‌کنند. "ظِلُّهَا عَرْشُهُ" جایی است که سایه اش از عرش خداست. "وَ نُورُهَا بَهْجَتُهُ" در آن مکان مقدس که برای اهل تقواست حضرت می‌فرماید نورش مانند آفتابی نیست که اذیت کند، نورش بهجت دارد، نورش یک حالت زیبایی دارد، البته بهجت را خیلی چیزها بیان می‌کنند و می‌شود گفت نورش از جمال خود امیرالمومنین علیه السلام است. "وَ زُوَّارُهَا مَلَآئِکَتُهُ" زائرانش ملائکه اند. چقدر ما روایت داریم در کتب مختلف مخصوصا در کامل الزیارات که هرکسی کربلا می‌رود دو ملک به استقبالش می‌آیند، چندین ملک به دنبالش می‌روند تا در خانه او را می‌رسانند، چندین ملک خدا قرار می‌دهد تا روزی که می‌خواهد بمیرد برای او استغفار می‌کنند. حتی خود ما که اعتقاد داریم سخت باورمان می‌شود، منتها برای زائر واقعی است. "وَ رُفَقَآؤُهَا رُسُلُهُ" رفیقانش هم پیامبران هستند، این واقعا چه جایگاهی است؟ فقط هم مخصوص آنهایی است که تقوا دارند. یعنی از حرام خودشان را می‌پوشانند و دوری می‌کنند. تمرینش هم در ماه رمضان است. ولی گویی بعضی‌ها عاشق این نیستتند که آنجا بروند و بهشت را همین جا می‌خواهند بسازند، یعنی یک جوری زندگی می‌کند که اصلا می‌گوید من بهشت می‌خواهم چه کار، الان در بهشت هستم  اما کسی که اهل تقواست در دنیا کار می‌کند، مواظبت می‌کند تا به آن مکانی که خدا به متقین وعده داده برسد.

 

هرکسی هرکار خیری اعم از واجب و مستحب انجام می‌دهد به پای بی بی هم نوشته می‌شود

 

ده شب گذشت، شب رحلت جانسوز حضرت خدیجه سلام الله علیها است، البته اگر شما رسانه‌ها را نگاه کنید، چیزی مرتبط با رحلت بی بی نمی‌بینید، باز سالهای قبل یک اعلامی می‌کردند. اگر آن واعظانی که به برنامه‌های رسانه دعوت می‌شوند اعلام نکنند، شاید خیلی‌ها اصلا متوجه نشوند. از این بی تفاوتی‌ها یقینا همه متضرر می‌شوند، خوب و بد، عالم و جاهل. ما توقع کار خاصی نداشتیم، اما حداقل همین اندازه بگوییم حضرت زهرا سلام الله علیها یک مادر داشتند که ام المومنین بوده و برای اسلام خیلی زحمت کشیده. بدانید هرکسی هرکار خیری اعم از واجب و مستحب انجام می‌دهد به پای بی بی هم نوشته می‌شود چون همه‌ی زحمات اولیه را ایشان کشیده اند. البته رسانه‌ها چه اعلام بکنند و چه نکنند، ما هیئت داریم، روضه داریم و احتیاجی نداریم. ولی واقعا می‌خواهم به شما بگویم این بی توجهی‌ها شرم دارد، اگر بفهمند.

 

خدایا به حضرت خدیجه سلام الله علیها ما را کمک کن تا بااین زمینه هایی که دشمنان دین می‌سازند گمراه نشویم

 

پس مقام کسی که مواظبت می‌کند از خودش که حرام انجام ندهد را از کلام امیرالمومنین علیه السلام فهمیدیم. ما فقط داریم حلال و حرام خدا را فهرستش را می گوییم در این سی شب، تا بنده مواظبت کند و حرام انجام ندهد و عادت کند برای ماه‌های دیگر چون می‌خواهد به این مراقبت ادامه دهد. اگر بتواند همین عادت را تا ده روز بعد از ماه رمضان ادامه دهد، دیگر ملکه و یک عادت حسنه می‌شود و بعد از عادت تبدیل به عبادت می‌شود و سپس اطاعت. اگر کسی دلش بخواهد وگرنه ده شب ماه رمضان گذشت، بقیه اش هم می‌آید و می‌رود و در ما اتفاقی نمی‌افتد. خدایا به حضرت خدیجه سلام الله علیها در باقی عمری که داریم ما را کمک کن تا بااین زمینه هایی که دشمنان دین می‌سازند گمراه نشویم.

 

اشعار خوانده شده توسط حاج منصور ارضی در شب دهم ماه مبارک رمضان

 

اشعار مناجاتی حاج منصور ارضی در ابتدای جلسه

سالها فکر من این است که تو الزاماً

از دعای چه کسی این همه خوبی با من

 

لحظه به لحظه دقیقه به دقیقه هر آن

لطف بی حد توشد شامل من اما من

 

جرم کردم عوضش فضل تو را می‌طلبم

نرخ تعیین کنم اینجا وسط دعوا من

 

کاش آنگونه که رود از وسط دشت گذشت

بگذری ازمن وآلودگی این دامن

 

گر بناهست نبخشی ومعطل بکنی

این همه عبد گنهکار چرا تنها من

 

همنشینان گنه کار من از اول ماه

همگی دوست خوب توشدن الا من

 

مهر العفو خودت را بزن امشب بلکه

صبح محشرنشوم معطل یک امضا من

 

سفر قبر چه نزدیک شده پس باید

کوله و بار مهیا کنم از اینجا من

 

در همه عمر فقط دغدغه ام این بوده

خوب‌تر جلوه کنم در نظر زهرا من

 

اگر امروز مرا خرج حسینش نکنی

چه جوابی بدهم پیش علی فردا من

 

هر حسینی که به لب‌های من آمد دیدم

خیلی از فاصله‌ها کم شده از تو بامن

 

روضه کرببلا خوانده شد و از این فیض

دل به امید تو بستن همه حتی من

 

خواهری گوشه‌ی گودال صدا کرد حسین

چه کنم بی تو عزیزم وسط صحرا من

 

.........................................................................................


اشعار خوانده شده توسط حاج منصور ارضی در میان جلسه

 

بارخود را بسته ام پس پرکشیدن راحت است

بال وپر درپیش پیغمبر کشیدن راحت است

 

یک لباست را کفن کن باز هم تب کرده ام

داغ را در جامه‌ی دلبر کشیدن راحت است

 

تاسحر پیشم بمان قرآن بخوان بالا سرم

باتو دست از زندگی دیگر کشیدن راحت است

 

هرچه وسعم بود را دادم که بااین انقطاع

روح را از قالب پیکر کشیدن راحت است

 

دخترم را بیشتر در بین آغوشت بگیر

پیش بابا ناز یک دختر کشیدن راحت است

 

هی سفارش کن به مردم حرمتش را نشکنند

خط غم بر سوره‌ی کوثر کشیدن راحت است

 

هی سفارش کن که باهیزم نیاید هیچکس

بارداری را به پشت درکشیدن راحت است

 

ترس آن دارم که دستش باغلافی بشکند

زن نباشد گردن شوهر کشیدن راحت است

 

غصه‌ی بعدی من روز دهم در کربلاست

در ته گودال غم خنجر کشیدن راحت است

 

قافله بی قافله سالار و زن‌ها در فرار

سرکه روی نیزه شد معجر کشیدن راحت است

 

در شلوغی سر بازار فکرش را بکن

واقعاً با آستین پوشاندن سر مشکل است

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1886
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
دو شنبه 8 تير 1394

صوت

 

مراسم شب نهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی قمی، مناجات خوانی توسط حاج منصور ارضی و مداحی حاج حسین سازور در مسجد ارک برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حاج منصور ارضی را بخوانید

 

دشمن از هیچ حربه ای دریغ نمی‌کند و شبانه روز نقشه می‌کشد تا جوانان ما را منحرف کند

 

حضرت در خطبه 183 نهج البلاغه می‌فرمایند: "وَ اِعْلَمُوا أَنَّهُ مَنْ یَتَّقِ اَللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً مِنَ اَلْفِتَنِ" .بزرگی می‌فرمود که اصل تقوا بریدن و چشم پوشی از حرام است. در روایت‌های مختلف داریم که تقوا پیشه کنید، قرآن می‌فرماید "وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا" (سوره الطلاق آیه 2) و خیلی آیات دیگر، خلاصه کسی که تقوا نداشته باشد یعنی چه؟ یعنی از حرام چشم پوشی نکرد. مرحله‌ی بعد از تقوا ورع است، ورع چیزی نیست که ما بفهمیم، من هرچه فکر کردم دیدم ما به این مرحله نرسیده ایم. ما اگر به همان تقوا بتوانیم برسیم بس است. حضرت می‌فرمایند بدانید که آن کسی که تقوا پیشه کند، خداوند یک راهی را برایش قرار می‌دهد که از فتنه‌ها دور می‌شود. الان اگر دقت کرده باشید هرچی فتنه است، به سمت ایران هدایت می‌شود. تمام منطقه را درگیر جنگ و خونریزی کرده اند که بتوانند به هرشکلی شده به ایران یک ضربه ای بزنند. دشمن از هیچ حربه ای دریغ نمی‌کند و شبانه روز نقشه می‌کشد تا جوانان ما را منحرف کند.

 

مراقب حرام باش

 

اگر این دستگاه امام حسین علیه السلام نبود همه‌ی ما دنبال گناه رفته بودیم. اصلا نگویید چرا چهارده معصوم علیهم السلام داریم ولی فقط امام حسین علیه السلام را می‌گویی، خود اهل بیت علیهم السلام هم حسین علیه السلام می‌گویند. بارها شنیدی مردی گریه کرد و می‌گفت من همه‌ی شما را قبول دارم بی ادبی است ولی امام حسین علیه السلام را بیشتر از بقیه‌ی ائمه علیهم السلام دوست دارم. حضرت گریه کردند و فرمودند به خدا ما هم همین طور هستیم. اصلا راه نجات است، نمی‌خواهد در دریا سفینه النجاه باشد در خشکی هم سفینه النجاه است. امام حسین علیه السلام خیلی باعظمت است. اما برای اینکه شامل این نجات شوی باید یک ذره مواظب حرام باشی که نخوری نبینی و سمتش نروی. شما جوانان تابه حال کاری نکرده اید که و از ما پاکتر هستید، یک ذره مواظب باشید، ما پیرها خیلی گرفتارتر از شماها هستیم. ما نمی‌توانیم دل بکنیم چون هرچه آدم پیر می‌شود دلبستگی اش بیشتر می‌شود، مگر اینکه خیلی قدرت داشته باشد. حواستان به پوششتان باشد، از الگوی غربی پیروی نکنید، یک مقدار مراقب حرام باش، سمت حلال برو، یک ذره باپدر و مادرت مهربان باش، پدر و مادر که دعایت می‌کنند مثل این است که یک حصار غیبی می‌آید دورت را می‌گیرد. والدین یک دعا که می‌کنند می‌گویند ان شاءالله خیر ببینی، تو فکر می‌کنی فقط یک دعاست، اما هرجا می‌روی که شر است از تو دور می‌شود.

 

در دستگاه امام حسین علیه السلام هرکسی باید سرجای خودش بشیند.

 

"وَ نُوراً مِنَ اَلظُّلَمِ" این تقوا یک نوری است در دل تاریکی‌ها که به این شخص عطا می‌شود. این همان "یا نورُ الْمُسْتَوْحِشینَ فِی الظُّلْمِ" است، این فقط برای قبر نیست که ما فقط برای قبر استفاده می‌کنیم. ما این همه ظلمت در مقابلمان داریم، تمام دشمنان با هم یکی شده اند، حرفهایشان هم یکی است، ولی نمی‌توانند سینه زن امام حسین علیه السلام را عوض کنند. مگر سینه زن نباشد اهل بازی باشد، هم اینجا سینه بزند، هم در جایی غیر از زیر پرچم اهل بیت علیهم السلام. یک سری به من گفتند موقع سینه زنی یک سری از قدیمی‌ها دیگر نمی‌آیند و اینها گروهشان باید با هم باشند، گفتم بعضی‌ها یا متوقع هستند یا متکبر، این مسخره بازی‌ها برای بندگی نیست، برای بدبختی هایشان است. در دستگاه امام حسین علیه السلام هرکسی باید سرجای خودش بنشیند و هرکسی باید در هرجایگاهی که هست کار خودش را درست و کامل انجام دهد، تا وقتی نیامدی در دستگاه امام حسین علیه السلام هیچ مسئله ای نیست، اما وقتی مسئولیت قبول کردی و فهمیدی که باید مجلس خدا را گرم کنی، باید بندگی کنی، باید روزه بگیری، باید خمس بدهی، در هر کدام کوتاهی کنی ضربه اش را می‌خوری. اگر مستطیع شدی باید حج بروی، باید کربلا بروی اما اندازه دارد. بعضی‌ها می‌گویند حاج آقا جات خالی ما هرهفته می‌رویم کربلا "خر عیسی گر به مکه رود // چون که باز آید همان خر باشد" . من اعمالش را می‌بینم، می‌بینم که با زن و بچه خوب نیست، باپدر مادر خوب نیست، دست رفیق را نمی‌گیرد، یک کمک نمی‌دهد، یک جهیزیه درست نمی‌کند، یک جوان را به راه نمی‌آورد، اما خوشحال است که هرهفته شب جمعه کربلا می‌رود، خیلی بد است. آخر باچه روریی آدم برود؟ بله به کسی که مجاور کربلا بود حضرت صادق علیه السلام فرمود که باید زیاد به زیارت بروی. یکی به من گفت حاج آقا چه کار خیری انجام بدهم؟ گفتم تو که توان مالی داری دو نفر را بفرست کربلا، کاری که امام صادق علیه السلام کرد، حضرت پول می‌داد می‌فرمود: فلانی تو به جای من برو نیابتا به جد ما سلام بده و برایش گریه کن.

 

ما آمده ایم که مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلًا باشیم

 

"یا نورُ الْمُسْتَوْحِشینَ فِی الظُّلْمِ" امشب در کمیل می‌گویی. حسین جان علیه السلام ما ظلمت‌های عجیبی داریم تا برسیم به قبر، حالا از دو روز  تا صد سال دیگر که زنده ایم، اما ما در ظلمت‌های هر روزمان هستیم. چرا می‌گوید هر روز با مولایت بیعت کن و دعای "اللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلایَ صَاحِبَ الزَّمَانِ" را هر روز صبح بعد از نماز بخوانید؟ مدام بیعت کن ولی بگو آقا من بیعت کردم ولی آلوده ام، تو گفتی دست بده دست دادم، بیعت کردم دیگر به گردنم است، آقا کمک کن فقط تا شب بتوانم این بیعت را نگهدارم. قبول می‌کنم خیلی سخت است و بعضی جوانان هم نامه می‌زنند اما مسیر خیلی قشنگ است، یعنی به سوی همان دنیایی که در ابوحمزه اشاره می‌کند حرکت می‌کنی. بله در این مسیر انسان مورد ظلم قرار می‌گیرد حتی از داخل خانواده. یک وقتی مرد به زن ظلم می‌کند، یک وقتی زن به مرد ظلم می‌کند. بعضی ظلم‌ها شدیدتر است، بعضی مسیرها تنگ‌تر است. یک نامه هایی به دست ما می‌رسد که واقعا خیلی عجیب است، زنی نوشته بود حاج آقا شوهر من گناهی را انجام می‌دهد هیئت هم می‌آید، من که می‌گویم ان شاءالله اینگونه نیست ولی خیلی خطرناک است آدم این طوری آلوده باشد، یعنی حرب باخداست، ما آمده ایم که "مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلًا" (سوره الفرقان آیه 27) باشیم اما "مع الشیطان سبیلا"می‌شود. یک وقتی می‌بینی دیگر وجودش کاملا شیطان است، هر که را بتواند منحرف می‌کند، به هر صورتی.

 

به امام حسین علیه السلام که سلام می‌دادیم همه‌ی وجودش را روی خاک می‌انداخت و گریه می‌کرد

 

"وَ یُخَلِّدْهُ فِیمَا اشْتَهَتْ نَفْسُهُ" خداوند او را در آنچه دوست دارد و علاقمند است، حالا یا بهشت است یا کنار امام حسین علیه السلام است، برای همیشه مخلد می‌کند. بحث دنیاست ولی برای آخرت هم معنا می‌دهد. شما همین شب و روز که با اباعبدالله علیه السلام هستی اخلاقت خوب می‌شود. اگر من می‌گویم با حسینم ولی اخلاقی خوبی ندارم دروغ می‌گویم. خلاصه جوانان خیلی زود شما می‌توانید سیر کنید به آن مقامات عالی برسید، اینهایی که شهید شدند شاید داخل آنها در حدود چند هزار نفر بودند که پیرمرد بودند، بقیه جوان بودند و پرواز کردند، اصلا لازم نداشتند دنیا را، رسیده بودند به محبوبشان. من هنوز یادم نمی‌رود شب هایی که در جبهه توفیقی پیدا می‌کردیم و برای رزمنده‌ها روضه می‌خواندیم، به امام حسین علیه السلام که سلام می‌دادیم همه‌ی وجودش را روی خاک می‌انداخت و گریه می‌کرد. اینها کی بودند؟ آیا ما نمی‌توانیم به آنها برسیم؟ چرا می‌توانیم ولی همت بلند می‌خواهد.

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1809
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
دو شنبه 8 تير 1394

عزت الله ضرغامی در یک پست اینستاگرامی ساده زیستی مقام معظم رهبری را اینگونه تشریح کرد: ایشان در همه ی جلسات رسمی و غیر رسمی فقط با چای از میهمانان پذیرایی می کردند.در کنار قندان بشقاب کوچکی است که معمولا چند شیرینی نارگیلی در آن قرار دارد برای کسانی که قند نمی خورند.

وی در ادامه نوشت:هیچگاه میوه و یا بطری آبی روی میز ندیده ام.پارچ آب با لیوان!فقط !اما چای خوردن خدمت آقا لذت دارد.ایشان وسط جلسه با صدای تقریبا بلند می فرمایند:آقا چای بیاورید.

انتظار کشیدن برای یک چای داغ خودش صفایی دارد.نمی گذارند چای سرد شود و از دهن بیفتد؛تقریبا زودتر از بقیه میل می کنند.

دولت هشتم,خدمت آقا جلسه داشت آقا فرمودند:چای بیاورید..چند دقیقه گذشت چای نیامد!

آقا دوباره فرمودند:این چای چه شد؟

خانم شجاعی,معاون رئیس جمهور تیکه انداخت: آقا داره دم میکشه!

آقا هم بدون اینکه به ایشان نگاه کنند فرمودند:بله این در تخصص خانم هاست.


خاطره ضرغامی از رهبرانقلاب+عکس

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1877
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
دو شنبه 8 تير 1394

مراسم شب هشتم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی قمی، مناجات خوانی و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و روضه خوانی توسط حاج منصور ارضی و مداحی حاج ابوالفضل بختیاری در مسجد ارک برگزار شد.

 


در ادامه گزیده ای از سخنان حاج منصور ارضی را بخوانید

بعضی برانجام معصیت صبر و استقامت دارند

در ادامه‌ی بحث در مورد خطبه 188 از نهج البلاغه، آنهایی که از دنیا به نحو احسن استفاده می‌کنند، نعمت‌های خدا را باصبر و استقامت و دوری از معصیت برخویش کامل می‌کنند "وَ اِسْتَتِمُّوا نِعَمَ اَللَّهِ عَلَیْکُمْ بِالصَّبْرِ عَلَى طَاعَتِهِ وَ اَلْمُجَانَبَةِ لِمَعْصِیَتِهِ" . یک عده ای می‌گویند راهکار ما چیست که بنده‌ی خدا شویم و دست از گناه برداریم و در این ماه رمضان پاک شویم. در ماه رمضان یک سری معصیت است که به چشم نمی‌آید کسی هم نمی‌بیند که بنده باید دوری کند. دوری کردن با ترک خیلی فرق می‌کند، ترک برای وقتی است که خدایی ناکرده دچار گناه شدهایم و حالا باید ترک کنیم، اما دوری کردن یعنی خودت را در معرض گناه قرار ندهی، "اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِیقَ الطَّاعَةِ وَ بُعْدَ الْمَعْصِیَةِ" شاید شبیه همین جمله ای است که از کلام امام زمان (عج) است. واقعا اگر می‌خواهی نعمت‌های خدا را کامل کنی، لازمه‌ی آن صبر و استقامت است، البته بعضی برانجام معصیت صبر و استقامت دارند، یعنی در دو حالت این صبر و استقامت معنا دارد. کسی بتواند دوری از معصیت کند نعمت خدا را کامل کرده است.

 

اگر می‌خواهی نعمت‌های خدا را کامل کنی همین الان این کار را بکن چون عمر به سرعت می‌گذرد

 

"فَإِنَّ غَداً مِنَ اَلْیَوْمِ قَرِیبٌ" زیرا فردا به امروز نزدیک است، یعنی چی؟ یعنی عمر زود می‌گذرد، الان شب هشتم ماه مبارک رمضان است، باور می‌کنید؟ فردا به امروز نزدیک است، چقدر؟ به اندازه‌ی یک چشم به هم زدن. "مَا أَسْرَعَ اَلسَّاعَاتِ فِی اَلْیَوْمِ" چقدر ساعات در روز با سرعت و باشتاب می‌گذرد. امیرالمومنین علیه السلام می‌فرمایند اگر می‌خواهی نعمت‌های خدا را کامل کنی همین الان این کار را بکن چون عمر به سرعت می‌گذرد. تا الان چند سال عمرت گذشته است؟ "وَ أَسْرَعَ اَلْأَیَّامَ فِی اَلشَّهْر" چقدر روزها در ماه به سرعت می‌گذرد. تا حالا چند ماه رمضان گذراندی و روزه می‌گیری؟ چند ماه رمضان از عمرت گذشته است؟ حواستان باشد همیشه وقت برای خوردن از عبادت بیشتر است و این زمان که روزه داری به سرعت می‌گذرد. حضرت می‌فرمایند: "وَ أَسْرَعَ اَلشُّهُورَ فِی اَلسَّنَةِ" چقدر ماه‌ها در سال دارد زود می‌گذرد. انگار تازه اول سال بود برای حضرت زهرا سلام الله علیها گریه کردیم. الان ماه چهارم است، فهمیدید چطور گذشت؟ حضرت در آخرین جمله می‌فرمایند: "وَ أَسْرَعَ اَلسِّنِینَ فِی اَلْعُمُرِ" چقدر سال‌های عمر زود می‌گذرد. چشم باز می‌کنی می‌بینی هفتاد ساله شدی و گرفتار درد و بیماری شده ای.

 

آرزو دارم زنده شوم و برای حسین علیه السلام گریه کنم

خدا رحمت کند شیخ رضا سراج را شب‌های ماه رمضان از قیامت صحبت می‌کرد، می‌گفت بچه‌های ریش دار، هنوز بالغ نشده اید، حالا همه پیرمرد بودند و گریه کن، جوان جمع سه چهار نفر بودیم، می‌گفت بچه‌ی هفتاد ساله گوش می‌کنی؟ قیامت پدر درمی آورند یک کاری برای خودتان بکنید. حداقل برای امام حسین علیه السلام درست گریه کنید، تازه ما وقتی می‌خواهیم روضه بخوانیم طرف گرسنه اش می‌شود و بلند می‌شود می‌رود، بشین روضه را گوش بده دیگر گیرتان نمی‌آید. آنهایی که الان از دنیا رفته اند اگر صدایشان را می‌شنیدی با اینکه درست عمل کردند و رفتند آن طرف خدمت اهل بیت علیهم السلام متنعم هستند اما گریه برای امام حسین علیه السلام دیگر گیرشان نمی‌آید. یکی از بزرگان نقل کرد در عالم رویا از حبیب پرسیدند تو چه آرزویی داری؟ گفت من تازه فهمیدم مقام گریه کنندگان بر حسین علیه السلام چیست، آرزو دارم زنده شوم و برای حسین علیه السلام گریه کنم.

 

 

 

اشعار خوانده شده توسط حاج منصور ارضی در شب هشتم ماه مبارک رمضان


اشعار مناجاتی حاج منصور ارضی در ابتدای جلسه

بازی دنیا زعمرم زود فرصت را گرفت

قبله ام گم شد کم آوردم لیاقت را گرفت

گریه و حال نماز صبح‌های من چه شد؟

خواب شیرین سحر فیض عبادت را گرفت

از صغیره شد شروع و به کبیره ختم شد

جرأت عاصی شدن از من خجالت را گرفت

یارفیق لا رفیق له حلالم کن اگر

بین ما بار گناهانم رفاقت را گرفت

نور مولا نیست دیگر درمیان سفره ام

بی خیالی در ادای خمس برکت را گرفت

نیم دین را به حیا دادند کارم سخت شد

مستی از انجام معصیت نجابت را گرفت

ذکر و استغفار و توبه دست جمعی بهتر است

باخت این شب‌ها کسی که کنج عزلت را گرفت

مادری میگفت فرزند شهیدش عاقبت

درهمین ماه خدا اذن شهادت را گرفت

لذت افطار با خرمای نخل کربلاست

خوش بحال هرکه از زهرا زیارت را گرفت

یا غیاث المستغیثین گفت و پاسخ داده شد

نیزه ای روی لب خشکش اجابت را گرفت

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1879
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
دو شنبه 8 تير 1394

مراسم شب هشتم ماه مبارک رمضان با مداحی حاج ذبیح الله ترابی و سخنرانی و مناجات خوانی استاد شیخ حسین انصاریان در حسینیه همدانی ها برگزار شد.

 در ادامه گزیده از سخنرانی استاد شیخ حسین انصاریان را بخوانید:

_ از آیات کتاب خدا صریحاً استفاده می شود که سرو سامان داشتن زندگی دنیا و آخرت انسان در گرو قلب سالم است. در قیامت هم بیشترین مسئله مربوط به انسان قلب او می باشد. آتش مشرف بر دل و قلب است. قلب پاک وارد بهشت می شود.

_ پس باید به اندازه لازم به قلب پرداخت و مواظبش باشیم تا دچار کفر و شرک و حسد و کینه و طمع و حرص و بخل نشود. چون همه این ها بیماری است. اگر این عضو بیمار شود همه اعضاء و اعمال و اخلاق را بیمار و فاسد می کند.

_ اگر این بیماری ها بر انسان حاکم شود و درمان نشود آتش دوزخ بر او اشراف پیدا می کند. اگر قلب را سالم نگه داریم عمل و اخلاق انسان صادقانه می شود  و انسان یک سرمایه دار می شود که این سرمایه هم در دنیا و هم در آخرت قابل استفاده است .

_ در خیلی از روایات بیان شده هنگامی که نور وارد دل شود. دل به خاطر گل جمال آن نور و برای آن نور خودش را گسترده می کند. چون جای این نور نباید تنگ شود. این یک خورشیدی است که محل مناسب خود را می خواهد. می خواهد با تمام وجودش طلوع کند و سود و منفعت بدهد.

_ بر اساس دیگر روایات این نور، نور ایمان به خدا و قیامت و باور کردن خدا و قیامت می باشد. اگر این آیینه را به طرف این نور بگیرد این نور منعکس در آیینه می شود. راه باور کردن خدا و قیامت بسیار راه آسانی است و فقط فکر و فهم قرآن و روایات اهل بیت(ع) می خواهد. هر کس قرآن و روایت را در حد خود فهمید که یا با درس خواندن و یا در محضر امام(ع) رفتن و یا تشرف به عالم ربانی ممکن است، نور وارد قلب می شود.

_ این توان و قدرت را پروردگار به قلب داده که وقتی نور وارد آن شود یک افق عظیم گسترده ای برای طلوع این نور در اختیار این نور می گذارد. این نور محبت و عشق به خدا و انبیا و ائمه طاهرین و اولیاء خدا است.

 _ یک علامت این نور وقتی وارد دل می شود این است که انسان هر روز با چشم خود می بیند که افرادی را به سمت قبرستان می برند. این نور ایمان و باور قیامت و محبت به خدا و اهل بیت و انبیاء برای بعد از زندگی دنیایی و زندگی برزخی به کمک انسان می آید .یک علامت این نور این است که این ها اثاثیه و ابزار زندگی در برزخ هستند.

_ تمام ارزش انسان به این است که این حرف ها را از طریق قرآن و نبوت پیامبر و امامت امامان قبول کند و این ارزش و حقیقت است. علوم دنیایی هم قدیمی می شود و دائماً در حال تغییر و تحول است. اما حرف های پیامبران و انبیا قدیمی نمی شود و ملاک رد و قبول این حرف ها علوم مادی نیست.

_ حوزه معنویت و توحید و معاد و برزخ و جریاناتی که در این ها اتفاق می افتد ربطی به علوم مادی ندارد. از همه مهتر این است که این حوزه به قوی ترین صورت انسان را نگه می دارد. این جاذبه نور بسیار زیبا است. درست است که مراتب مختلفی وجود دارد  اما همه سر یک سفره نشسته ایم. نه ما آن ها را رها می کنیم و مهمتر این که آنها هم لحظه ای ما را رها نمی کنند. درست است که ما آرام آمدیم ولی مهم این است که در این حرکت ما دلگرم به اهل بیت(ع) و کرم خدا هستیم.

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1793
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
دو شنبه 8 تير 1394

در ایام ماه مبارک رمضان هر روز پس از اقامه نماز ظهر و عصر ، حجت الاسلام صمدی آملی در مسجد اعظم تجریش به سخنرانی می پردازد.

در ادمه گزیده ای سخنرانی حجت الاسلام صمدی آملی را بخوانید:

_ هر کس را از اسماء الله یک نصیبی است. خداوند ابتدای قرآن را با اسم الله شروع کرده است و تا آخر قرآن اسماء الله بسیاری آمده است. یعنی می توانیم از این اسماء هر اندازه که بخواهیم نصیب خود را بگیریم.  این دیگر به خودمان بستگی دارد. یعنی هر کس می تواند هر اندازه که توان دارد ارث خود را از اسماء الهی بگیرد.

_ حتی آن دزدی که دزدی می کند هم دارای رحمت خداوند است. چون دست و پا و قوه تخیل سالم دارد. قوه تخیل و فکر او باید به کار بیافتد تا بتواند جایی برای دزدی برود. این رمز و راز ها را هم هر کسی نمی تواند متوجه شود.

_ وقتی با نام خدا شروع می کنیم، نمی دانیم که بعد از این شروع چه چیزهایی پنهان است. در شبانه روز چندین بار خدا را به اسم رحمانیت صدا می زنیم. یعنی از خداوند صفت رحمانیت را به اندازه توان طلب می کنیم. صفت رحمانیت الهی یعنی گسترش فیض برای همه و کسی از فیض نباید بی بهره باشد.

_ وقتی از خدا فیض گرفتیم یعنی باید طوری مهربان باشیم که همه مهربانی انسان را حس کنند. یعنی انسان باید بتواند مظهر اسماء حسنی بشود. و به هر اسم از اسماء که می خوانیم مظهر آن اسم باشیم.

_ اگر کسی بسم الله را بگوید ولی سفره ای ندارد که دیگران از او بهره ببرند.در حقیقت این اسماء در انسان تجلی پیدا نکرده است. یکی از مصادیق سفره رحمانیه این است که هم دوست و هم دشمن از این سفره بهرمند شود. وقتی آبروی همدیگر را می ریزیم معلوم می شود که اسم ستار در انسان ظاهر نشده است و فقط از خدا می خواهیم که او ستار باشد و عیب ما را بپوشاند. اگر به جایی رسیدیم که عیب دیگران را پوشاندیم معلوم می شود که اسم ستار در انسان ظهور کرده است.

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1790
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
دو شنبه 8 تير 1394

در شب هفتم ماه مبارک رمضان مراسم بزرگداشت مدافع حرم شهید علی سلطان مرادی با سخنرانی حجت السلام مهدی عامریان و مداحی حاج مهدی سلحشور و شاعر اهل بیت (ع) وحید قاسمی در زینبیه مسجد زین العابدین علیه السلام خیابان خلیج فارس برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت السلام عامریان را بخوانید:

_ از دیرباز تا حال حاضر یک سؤال اساسی ذهن بشر  را درگیر کرده است. سؤال این است که هدف از خلقت انسان چیست؟ خیلی  از متکلمین و عرفا و ادبا جواب این سؤال را داده اند. ما اگر بدانیم که هدف از خلقت چه بوده است وظیفه ما تعریف می شود و هر کس کار خود را انجام می دهد.

_ خداوند عزو جل در سوره زارعات به این سؤال جواب داده است. خداوند می فرماید ما جن و انس را خلق نکردیم مگر برای عبادت . در این آیه یک آرایه ادبی ادبیات عرب به کار رفته است. و آن هم استثنای بعد از نفی است . یعنی منحصر به یک مطلب می شود. یعنی خداوند انسان را منحصراً برای عبادت خلق کرده است.

_ عبادت یک چیز جزئی و سطحی نمی تواند باشد. چون هدف خلقت انسان است. وقتی خداوند انسان را خلق کرد به خودش بارک الله گفت و انسان اشرف و احسن تقویم مخلوقات شد.این انسان با عظمت کارش هم باید عظیم باشد.

_ عبادت هم برای شناخت باید باشد. یکی از معانی که درون عبادت است اطاعت است. عبادت و اطاعت از هم جداشدنی نیست. آن کسی می تواند اطاعت کند که شخص مقابل را بشناسد. قدم اول اطاعت شناخت است. تا شناخت حاصل نشود اطاعت و عبادتی صورت نمی گیرد.

_ خدایی  قابل پرستش است که نامتناهی است. و هیچ ذهنی نمی تواند خدا را بشناسد. خدای شناختنی محدود است و قابل پرستش نیست. در دین گفته اند که پنج چیز را باید تحقیق کنید و بشناسید و به آن علم پیدا کنید. اصول دین که عبارتند از توحید و امامت و نبوت و معاد و عدل می باشد. اسلام منهای اصول دین اسلام نیست.

_ کتاب ارزشمند اصول کافی یکی از کتب اربعه شیعه است که مشهور و منقول از صاحب عصر و الزمان حضرت مهدی(عج) است. فرموده اند که کتاب اصول کافی برای شیعیان ما کفایت می کند.

_ در کتاب اصول کافی کتاب الحجه در باب معرفةالامام حدیث اول از وجود مقدس امام باقر(ع) آمده است که ابی حمزه می فرماید امام باقر (ع) به من فرمود منحصراً کسی خدا را عبادت می کند که خدا را بشناسد. هر کسی که خدا را نشناسد به درستی که خدا را در طریق ضلالت و گمراهی عبادت کرده است. امام باقر(ع) فرمودند که تصدیق خداوند عز و جل موالات علی بن ابیطالب(ع)  است.

_ موالات یعنی انسان خود را تحت ولایت علی بن ابیطالب بداند. یعنی ولایت مولا و ولایت کامل و مطلقه الهیه را قبول داشته باشد و خود را تحت این ولایت بداند. و او را به امامت بپذیرد و خود را مأمون او بداند.کسی می تواند خدا را بشناسد و بتواند خدا را عبادت کند که امام شناس باشد.بنابراین خدا انسان را خلق کرده که امام شناس باشیم.

_ یکی از خصوصیات امام معصوم وجه الله بودن آن است. امام معصوم یدالله و لسان الله است. مولا فرمود انا وجه الله.  

 

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1847
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
دو شنبه 8 تير 1394

صوت

 

مراسم شب هفتم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی ، مناجات خوانی حاج منصور ارضی و مداحی حاج حسین سازور در مسجد ارک برگزار شد.

در ادامه گزیده از سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی را بخوانید:

اشاره کردیم که امام خمینی(رحمت الله علیه) در چهل حدیث حربه های شیطان را در مقابل توبه کنندگان اینطور بیان فرموده اند:  اول بزرگ جلوه دادن توبه در نظر عاصین و دوم کوچک نشان دادن گناه در نظر مومنین.  حالا با این مقدمات بیان شده چرا برای طهارت جستن و تقرب الهی نباید به گناه اعتراف کرد؟

برای تطهیر نفس اعتراف نزد غیر خدا لازم نیست، خداوند ستار و غفار قصد ندارد مردم اعتراف(به نزد غیر خود) به گناه داشته باشند و سرزنش عاصی باعث خشم خداوند است و از آن مهم‌تر کسی که خود را بالاتر از دیگران بداند خداوند او را مستکبر می‌داند.

پایه روایی این نکات این هاست:

- امیرالمومنین علیه السلام: "اَیَّ طهارةٍ أفضل من التّوبة" )وسایل‌ الشیعه، جلد 19، صفحه 328، باب‌ 16 مقدمات‌ الحدود، ح‌6 )

چه طهارتی بالاتر از توبه است؟

"لَو عَلِمَ المُدبِرونَ کَیفَ اشتیاقی بِهِم لَماتوا شَوقاً" )تذکره المتقین 101(

اگر کسانی که از من روگردان هستند شوق و علاقه مرا به خودشان می‌دانستند از کثرت شوق می‌مردند.

- دعای امام صادق علیه السلام در ابتدای ماه رمضان: "یا مَنْ اعْصِیهِ فَیَسْتُرُ عَلَیَّ وَ یَغْضِبُ لِی انْ عُیِّرْتُ بِمَعْصِیَتِهِ" 

ای خدای که پرده پوشان من هستی و خشمگین می‌شوی در مقابل(سرزنش) مردم برای گناه من! 

این یعنی امربه معروف و نهی از منکر نباید معنی سرزنش دهد و باید از سر دلسوزی باشد! در غیر این صورت مانند مستکبرین عمل می‌کنیم.

"وَ إِنَّمَا یَنْبَغِی لِأَهْلِ اَلْعِصْمَةِ وَ اَلْمَصْنُوعِ إِلَیْهِمْ فِی اَلسَّلاَمَةِ أَنْ یَرْحَمُوا أَهْلَ اَلذُّنُوبِ وَ اَلْمَعْصِیَةِ" )خطبه 140 نهج البلاغه(

شایسته است اهل پاکی(و اهل تقوا) و اهل سلامت دین که خداوند به ایشان عنایت کرده بااهل گناه و معصیت مهربانی کنند.

- رسول الله صل الله علیه و آله : "مَن عَیرَ اَخاهُ بِذَنبٍ لَم یمُت حَتّى یعمَلَهُ" )نهج الفصاحه، ح 2920(

کسی که به سرزنش برادر مومن خود بپردازد نمی‌میرد مگر اینکه مرتکب همان گناه شود.

"مَن ذَهَبَ یَرى أَنَّ لَهُ عَلَى الآخَرِ فَضلاً فَهُوَ مِنَ المُستَکبِرینَ" (الکافى  ج8، ص128 )
هر کس خودش را بهتر از دیگران بداند، او از مستکبران است.

- اما شاهد قرآنی این ادعا در ماجرای ساحران و حضرت موسی علیه السلام نمایان است " یَأْتُوکَ بِکُلِّ سَاحِرٍ عَلِیمٍ .... وَإَنَّکُمْ لَمِنَ الْمُقَرَّبِینَ" )آیات 112 تا 114 سوره اعراف) " هر چه ساحر ماهر است نزد تو آورند ... و شما از مقربان خواهید بود" . چرا که ماهرترین ساحران فرعونی به امید تقرب درگاه طاغوت زمان خود در مقابل حضرت موسی علیه السلام ایستادند ولی لحظانی بعد به جمع شهدای مورد رحمت خداوند پیوستند این معنی حکمت خداست: "وَأُلْقِیَ السَّحَرَةُ سَاجِدِینَ" ساحران هم به کسوت ساجدین در آمدند.

 

در ادامه گزیده ای از سخنان حاج منصور ارضی را بخوانید:

 

نه قدرتی دارند از عمل زشتی که انجام دادند جدا شوند و نه می‌توانند بر کارهای نیک خود چیزی بیافزایند

در ادامه‌ی بحث خطبه 188 نهج البلاغه، امیرالمومنین علی علیه السلام می‌فرمایند: "وَاشْتَغَلُوا بِمَا فَارَقُوا، وَ أَضَاعُوا مَا إِلَیْهِ انْتَقَلُوا" و به جایی که منتقل شدند یعنی سرای آخرت را تباه کردند. معلوم می‌شود حضرت این جمله را در مورد مردم دنیاپرست و کسانی که اهمیت به دنیا و ظواهرش می‌دهند و آخرت را می‌فروشند بیان می‌کنند. حالا این کسی که از دنیا رفته دیگر زیر خاک است، حضرت می‌فرمایند قدرتی ندارد از عمل زشتی که انجام داده جدا شود چون همراهش است و نمی‌تواند بر کارهای نیک خود چیزی بیافزاید، همه‌ی این مسائل در این دنیاست. "الدنیا مزرعة الاخرة" ، از دنیا برای ما فقط سختی‌ها و آلودگی‌ها را ترسیم کرند ما نتوانستیم دنیای قشنگ را که به زبان اهل بیت علیهم السلام مزرعة الاخرة است را ببینیم. لذا در سیر ابوحمزه می‌رسیم به دنیای قشنگ، دنیایی که حضرت می‌فرمایند بهترین دنیا را می‌تواند انسان بسازد. "وَ اجْعَلْنِی مِمَّنْ أَطَلْتَ عُمُرَهُ وَ حَسَّنْتَ عَمَلَهُ" به من طولانی بودن عمر را بده که شرطش این است، "حَسَّنْتَ عَمَلَهُ" یعنی به این صورت که من بهترین عمل را در این دنیا انجام بدهم، ببینید چقدر قشنگ است. "وَ أَتْمَمْتَ عَلَیْهِ نِعْمَتَکَ وَ رَضِیتَ عَنْهُ" این درست دنیایی است که برای امام حسینی هاست. چه چیزی "أَتْمَمْتَ عَلَیْهِ نِعْمَتَکَ" می‌شود؟ قرآن می‌فرماید کسی که ولایت امیرالمومنین علیه السلام را کامل قبول داشته باشد "الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی" )سوره مائده آیه 3) و همچنین "حَسَّنْتَ عَمَلَهُ" باشد و به دستورات آنها عمل کند. "وَ اَحْیَیْتَهُ حَیاهً طَیِّـبَهً فی اَدْوَمِ السُّرورِ" 

 

روایت است بعد هر گریه ای که بر امام حسین علیه السلام می‌کنید، خدا یک سرور وصف ناپذیری را در وجودت ایجاد می‌کند. تاحالا شده وقتی از هیئت بیرون آمدی غمگین و ناراحت باشی؟ تازه ما با هم شوخی هم می‌کنیم. بعضی‌ها هم که می‌گویند الان داشتی گریه می‌کردی و سینه می‌زدی، چرا الان مسروری؟ ما خوشحالیم که به یک زندگی قشنگی رسیدیم حتی تا به این اندازه.

 

اَدْوَمِ السُّرورِ فقط در دستگاه امام حسین علیه السلام است اگر درست بیایی

 

خواهشم از دوستان این است که هر روز سعی کنند قرآن بخوانند و کسانی که به روان خوانی مسلط نیستند با یکی از برنامه‌های تلویزیون که هر روز یک جزء می‌خوانند تنظیم کنند که روخوانی اصلاح شود. متاسفانه می‌بینی مداح اهل گریه و روضه اما قرآن را غلط می‌خواند. الان چند برنامه زنده قرائت قرآن پخش می‌کنند، اگر بخواهی عوض بشی اگر بخواهی درونت درست شود و از آن تخریبی که شیطان با نفس اماره ات دست به دست هم داده اند تا تو را گمراه کنند جلوگیری کنی، این یک ماه خیلی کار کن. حالا چه می‌خواهی؟ امام علیه السلام می‌فرمایند "اَدْوَمِ السُّرورِ"دائم سرور و خوشحالی، این حال فقط در دستگاه امام حسین علیه السلام است اگر درست بیایی. کسی که بعد از هیئت می‌رود بیرون بیشتر عصبانی می‌شود، او را امام حسین علیه السلام قبولش نکرده، رک به شما می‌گویم این بیماری است. این آدم نشده است چون هر کسی می‌آید در دستگاه امام حسین علیه السلام آدم می‌شود و بیرون می‌رود. 

 

تو چقدر این شبها دوست داری با خدا حرف بزنی؟ آنها برعکس بدشان می‌آید

 

"وَ اسْبَغِ الْکَرامَهِ" براستی یک زندگی زیبایی مرحمت کن با کرامت "وَ اَتـَمِّ الْعَیْشِ" این برای ابوحمزه است. اما کسانی نمی‌خواهند این سیر را داشته باشند و دست خالی می‌روند، البته آنها هم دست پر می‌روند منتها با بار گناه، با بار حرب با خدا. اصلا شاید در روزهای دیگر در خیابان چیزی نمی‌خورد ولی از روی دهن کجی هم که شده در ماه رمضان مخصوصا این کار را نجام می‌دهد، ببین چگونه دلها برمی گردد . همان طور که دل تو به سمت خدا برمی گردد، آنها هم به همان اندازه به خدا پشت می‌کنند. تو چقدر این شبها دوست داری با خدا حرف بزنی؟ آنها برعکس بدشان می‌آید. به گونه ای که انگار ما در جنگیم، مثلا ما اینجا حرفی درباره‌ی مسائل از بعد معنوی می‌زنیم اما بعضی بر روی خروجی سایت هایشان حرف‌های دیگری می‌آید که ظاهرا از ماست ولی کاملا تحریف شده است.

 

تا زنده ای خودت مالت و عمرت را در راه خدا خرج کن، بمیری هیچ کسی برایت کاری نمی‌کند

 

انسان‌ها به همان شکلی که در دنیا هستند وارد قبر می‌شوند. حضرت می‌فرمایند "لَاعَنْ قَبِیحٍ یَسْتَطِیعُونَ انْتِقَالًا، وَ لَافِی حَسَنٍ یَسْتَطِیعُونَ ازْدِیَاداً"قدرتی ندارند که عمل زشتشان را کنار بزنند و بگویند این اعمال برای ما نیست، چون بهشان چسبیده. یقین بدانید هرکسی هر عملی داشته باشد باخودش در قبر می‌برد و دیگر از او جدا نمی‌شود، جای توبه هم ندارد و کار خوب هم نمی‌تواند انجام دهد. اولادش اموالش را تقسیم می‌کنند و به وصیت میت هم عمل نمی‌کنند، می‌گویند ما خودمان گرفتاریم. مثلا می‌گویی پدرتان خمس نداده، می‌گویند همان جا می‌سوزد، دیگر به ما ربطی ندارد، می‌خواست تا زنده بود پرداخت می‌کرد. حالا هر چه می‌گویی باز می‌بینی افراد در خمس دادن دقتی ندارند. سعی کنید در همین ماه رمضان سال خمس برای خودتان قرار دهید، آنهایی هم که دارند در ماه رمضان خمسشان را بدهند. اگرتوانایی داشتند انفاق هم بکنند. الان شب‌ها برای جهیزیه و صدقه پول جمع می‌کنیم. تا زنده ای خودت مالت و عمرت را در راه خدا خرج کن، بمیری هیچ کسی برایت کاری نمی‌کند. حالا کی یک بچه‌ی صالحی داشته باشد که بعد از مرگش برای او خیرات کند.

 

با اینکه دنیا فریبشان داد به او اعتماد کردند و در نتیجه زمین خوردند

 

راستی سوال است آیا میوه ای را که از درختی چیدیم می‌توانیم به درخت وصلش کنیم؟  آیا بچه ای که به دنیا می‌آید را می‌توان به درون شکم مادر برگرداند؟ هیچ کسی نمی‌تواند مگر امر الهی باشد آن هم بحث رجعت و قیامت. رجعت برای کسانی است که دقت در اعمال صحیح دارند مثل دعای عهد. خلاصه باتوجه به دعای ابوحمزه دنیای قشنگی را می‌توانی ترسیم کنی. "أَنِسُوا بِالدُّنْیَا فَغَرَّتْهُمْ" واقعا اهل دنیا انس گرفته اند به دنیا، الان تازه شب هفتم است می‌خواهی زودتر وارد مناجات شویم تا یک مقداری باخدا حرف بزنی این یعنی انس به خدا پیدا کردی، ولی در ابوحمزه می‌گوید اهل دنیا اصلا نمی‌تواند کارش را رها کند، وقتی رها می‌کند که ورشکست شده باشد. می‌گوید همه‌ی زندگیم رفت آمده ام در خانه‌ی خدا، باز خدا دوستش داشته که آمده. مگر کسی که از دنیا لذت می‌برد و دنبال دنیاست می‌تواند در این گرما تشنگی و گرسنگی روزه را تحمل کند؟ حضرت می‌فرمایند اینها به دنیا انس گرفته اند و با اینکه فریبشان داد به او اعتماد کردند و در نتیجه زمین خوردند. این سرانجام اهل دنیا و دنیا پرستان و متکبرین است.

 

ان شاءالله که بتوانیم به آقایمان امیرالمومنین علیه السلام برسیم

 

یک سوال ما امشب از آقا امیرالمومنین علی علیه السلام داریم، آقاجان ما چه کار کنیم راه را درست برویم و به شما برسیم؟ حضرت می‌فرمایند:"سَابِقُوا رَحِمَکُمُ اَللَّهُ" حضرت حدود 1400 سال پیش برای کسانی که سبقت می‌گیرند در مسیر الی الله دعا کرده است. "فَسَابِقُوا رَحِمَکُمُ اَللَّهُ إِلَى مَنَازِلِکُمُ اَلَّتِی أُمِرْتُمْ أَنْ تَعْمُرُوهَا" خوش به حال آنهایی که سبقت می‌گیرند خدا رحمتشان کند به سوی منازلی که مامور عمران آنها هستند. کجا؟ آخرت. یعنی یک پولی که برای کار خیر می‌دهی همه‌ی اینها حساب می‌شود و برای آخرتت پس انداز می‌شود. حضرت می‌فرمایند کسانی سبقت می‌گیرند در مسیر الی الله که شب زنده دار باشند، قرآن بخوانند، کمک به مردم بکنند، حرف دروغ نزنند، مواظب حلال و حرام باشند، در نتیجه این مراتب را می‌بینند. دنیا خیلی قشنگ است اگر اینطور به آن نگاه کنی. پس این همه سختی که می‌کشم چه می‌شود؟ یک عده‌ی زیادی مستاجرند. این مشکلات از خودمان است، اگر درست از امام حسین علیه السلام بخواهی آقا حتما کارت را راه می‌اندازد. مگر برای ما درست نکرده است؟ شبها شبکه قرآن را ببینید سرگذشت علمای بزرگ را نشان می‌دهد. بعد از صد سال عمر از مال دنیا چیزی ندارد. انگار آنها یک آدم‌های دیگری بودند. اگر می‌خواهی زیر نظر دعای امیرالمومنین علیه السلام باشی باید سبقت بگیری به منازلی که باید بسازی، این یک ساخت و ساز قشنگ است. سعی کنید از این ماه رمضان استفاده کنید قرآن بخوانید، اگر نماز قضایی به گردنتان است بخوانید. ان شاءالله که بتوانیم به آقایمان امیرالمومنین علیه السلام برسیم.

 

 

اشعار خوانده شده توسط حاج منصور ارضی در شب هفتم ماه مبارک رمضان

 

اشعار مناجاتی حاج منصور ارضی در ابتدای جلسه

نازم به این خدا که گنه کار مى خرد

هر روزه دار را دم افطار مى خرد

 

باآبروى رفته به مهمانى آمدم

هر بار آبروى مرا یار مى خرد

 

یک لحظه هم کنار نزد پرده ى مرا

با احترام، حضرت ستّار، مى خرد

 

من روى آمدن به ضیافت نداشتم

اما دلم خوش است که غفّار مى خرد

 

اشک جوان زگوشه ى چشمش که می‌چکد

بارِ گناهِ او به شب تار مى خرد

 

رو مى کنیم سوى کرمخانه ى کریم

اینجا ندیده صاحب آن، بار مى خرد

 

در روز حشر هم به امیرِ نجف قسم

ما رابه عشق حیدر کرار مى خرد

 

حبّ على هدیه مخصوص فاطمه است

ما رابه این بهانه خریدار مى خرد

 

در حسرت "یمت یرنی" مى کُشد مرا

حیدر غلام خود دمِ دیدار مى خرد

 

باب الرضاى صحن نجف باب جنت است

اینجا بهشت نازِ گنه کار مى خرد

 

ما را به نامِ تشنه لبِ کربلا حسین

با یک سلام، لحظه ى افطار مى خرد

 

اذن دخولِ کرببلا نام زینب است

زینب فقط گداى گرفتار مى خرد

 

هرکس که مویش از غم زینب سپید شد

او را یقین کنید علمدار مى خرد

.........................................................................................


اشعار خوانده شده توسط حاج منصور ارضی در میان جلسه

 

بی دست کاری از عمویت برنیامد 

بامشک راهی شد ولی دیگر نیامد

 

خیلی دعا کردم مگر باران بگیرد

خیلی دعا کردم ولی آخر نیامد

ناخن کشیدی بی قرار شیر بودی

جز خون ولی از سینه مادر نیامد

 

در حیرت از اینم چرا وقت تلظی

صبر خدا از دیدن تو سر نیامد

 

تیر سه شعبه نقشه هایی در سرش داشت

اصلا به قصد و نیت حنجر نیامد

 

دادم که سیرابت کند برگردی اما

ازتو برایم غیر مشتی پر نیامد

 

بابا تمام سعی خود را کرد افسوس

جسمت به شکل سابق خود، در نیامد

 

دیدم که وقت دفن پلکت باز مانده

از این بلایی بر سرم بدتر نیامد

 

تو یک تنه پرچم بدوش عشق بودی

کاری که ازتو آمد از لشگر نیامد

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1762
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
دو شنبه 8 تير 1394

 متن حدیث را از کتاب خصال منتشر می کند .
قالَ لُقمانُ لاِبنِهِ: وَلِلحاسِدِ ثَلاثُ عَلاماتٍ: يَغتابُ إِذا غابَ وَيَتَمَلَّقُ إِذا شَهِدَ وَيَشمَتُ بِالمُصيبَةِ؛
لقمان به فرزندش گفت: حسود را سه نشانه است: پشت سر غيبت مى كند، روبه رو تملّق مى گويد و از گرفتارى ديگران شاد مى شود.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1916
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
دو شنبه 8 تير 1394

استاد شیخ حسین انصاریان: خداوند دوازده ماه در تقویم خلقت آفرید، از این دوازده ماه تنها ماهی که در قرآن مجید نام برده شده، ماه رمضان است. بنابراین این ماه ارزش ویژه‌ای نسبت به سایر ماه‌ها برخوردار است، در ادعیه‌ای که رسول خدا (ص) دارند نیز از این ماه بسیار با ارزش یاد شده است.

زمان در ادبیات به نام «ظرف» شناخته شده است، یک روز یا شب، ظرف است که در ظرف روز یا در ظرف شب تحولات عظیم مادی و معنوی صورت می‌گیرد، ماه مبارک رمضان نیز یک ظرف است که خداوند متعال در این ظرف یک مظروف بسیار با ارزش قرار داده است.

درباره ارزش یک شب قدر در قرآن مجید می‌خوانیم: «لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ» این یک شب به لحاظ ارزش، عظمت، اثرگذاری و اثردهی از هزار ماه بهتر است.

در هر صورت تنها ماهی که در قرآن کریم نام برده شده، ماه رمضان است و این رمضان ظرف بالاترین گوهری که پروردگار در این ظرف قرار داده «لیلة القدر» است و هر انسانی که قدر لیلة القدر را بداند،‌ یقیناً به سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت خواهد رسید و کسی هم که قدر نداند، شقاوت در پرونده او رقم زده خواهد شد.

اما خود این مظروف یعنی شب قدری که در ماه رمضان و ظرف این ماه قرار دارد باز ظرف گرانبهاترین گوهر عالم آفرینش است که از ازل تا ابد پربهاترین و بالاتر از این گوهر خلق نشده و نخواهد شد و این گوهری که ظرف آن لیلة القدر است، قرآن کریم است.

خداوند می‌فرمایند که ما قرآن کریم را شب قدر فرود آوردیم. قرآن کریم یک چهره علمی دارد که علم‌الله نام دارد بدین سان که پروردگار عالم در یک شب قدر قرآن را نازل کرده است. این قرآن در آسمان بلند علم‌الله در شب قدر بر صفحه لوح محفوظ تجلی کرده و بر این صفحه باقی بوده است تا زمانی که رسول گرامی اسلام (ص) مبعوث به رسالت شده و جبرئیل امین (تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّوحُ) واسطه شدند که آیه به آیه و سوره به سوره این قرآن از صفحه لوح محفوظ قرائت شود و ابتدا به قلب مبارک پیغمبر (ص) نازل شود.

خود ماه رمضان با عظمت و با کرامت است اما لیلة القدر خیر برتر است و مظروف یکپارچه قرآن کریم است. این قرآن به قلبی نازل شده که گنجایش آن قلب یقینا از تمام هستی گسترده‌تر است به همین دلیل در روایات نیز آمده که وقتی تمام مردم و هزاران مفسر و دانشمند قرآن کریم وارد قیامت شده آنجا درک می‌کنند که در دنیا چیزی از این قرآن کشف نشده است. 

روایتی هم از اهل سنت به نقل از شیخ سلیمان بلخی حنفی داریم که می‌گوید امیرالمؤمنین (ع) به ابن عباس شاگرد قرآنی خود فرمود که اگر من آنچه از سوره حمد می‌دانم از این هفت آیه برای شما بیان کنم، بیانات من نوشته شود و از جایی به جایی حمل بکنند، هفتاد شتر جوان قوی هیکل را باید بیاورند و نوشته‌ها را بار آن بکنند.

فردی به پیغمبر (ص) عرض کرد که دعا کنید خداوند مرا مستجاب الدعوه قرار دهد، گفت: غذای خود را حلال کن مستجاب‌الدعوه می‌شوی! حتی به او نگفت نماز شب بخوان یا حج برو، بلکه تنها گفت غذایت را حلال کن! حال چه مقدار زندگی خانوادگی امروز ما با قرآن کریم هماهنگ است که اگر اینطور است چرا این همه طلاق و اختلاف داریم؟ چه مقدار از عفت و عصمت زنان و پاکدامنی با آیات سوره احزاب و نور هماهنگ است؟ حجاب الان در کنار قرآن کریم در چه وضعیتی است؟ چه شده که این اندازه مردم قرآن را کوچک کرده‌اند و آن را اندک شمرده‌اند و از عظمت آن انداخته‌اند؟!

 

منبع:فارس

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1858
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
دو شنبه 8 تير 1394

امام جعفر صادق عليه السلام  به شخصی فرمود كه: 
«اى حسين! آيا برادران دينى خود را دوست مى‏ دارى؟» 
عرض كردم: آرى. 
فرمود كه: «به فقراى ايشان نفع مى‏ بخشى؟» 
عرض كردم: آرى. 
فرمود: «بدان و آگاه باش! كه بر تو واجب است كه دوست دارى هر كه خدا را دوست مى‏ دارد. و به خدا سوگند كه به يكى از ايشان نفع نمى‏ بخشى تا آنكه او را دوست دارى. آيا ايشان را به منزل خويش مى‏ طلبى كه ضيافت كنى؟»
 عرض كردم: آرى، چيز نمى‏ خورم، مگر آنكه دو كس و سه كس و كمتر و بيشتر از ايشان با من است.
حضرت صادق عليه السلام فرمود: «بدان كه فضل ايشان بر تو از فضل تو بر ايشان بزرگ‏تر است».
عرض كردم كه: فداى تو گردم! طعام خويش را به ايشان مى‏ خورانم و منزل و فرش خويش را پايمال ايشان مى‏ گردانم و با وجود اينها فضل ايشان بر من بزرگ‏تر است؟ 
فرمود: «آرى؛ زيرا كه ايشان چون در منزلت داخل شوند، با آمرزش گناهان تو و آمرزش گناهان زن و فرزندان و تابعان تو داخل مى‏ شوند، و چون از منزلت بيرون روند، با گناهان تو و گناهان عيال تو بيرون مى‏ روند».
حضرت صادق عليه السلام می فرمایند:
 «هر كه برادر خود را در راه خدا طعام دهد، آن قدر از اجر از براى او باشد؛ مانند آنكه فئامى از مردم را طعام دهد». عرض كردم كه: فئام چيست و چه قدر است؟ فرمود: «صدهزار نفر از مردمان».
سدير صيرفى روايت كرده است كه: حضرت صادق عليه السلام به من فرمود كه: 
«چه چيز تو را منع كرده است از آنكه در هر روز بنده‏ اى را آزاد كنى؟» عرض كردم كه: مال من تاب اين را ندارد. 
فرمود كه:
«هر روز مسلمانى را طعام مى‏ دهى، چنان است كه بنده‏ اى را آزاد كرده‏ اى». 
عرض كردم كه:
آن مسلمان توانگر باشد يا پريشان؟ 
راوى مى‏ گويد كه: حضرت فرمود: «به درستى كه توانگر نيز گاهى خواهش طعام دارد».


پی نوشت:
تحفة الأولياء (ترجمه أصول كافى)، ج‏۳، ص510و511.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1764
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
سه شنبه 2 تير 1394

مراسم شب چهارم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی و مناجات خوانی حاج محمد رضا غلامرضا زاده و با حضور پیرغلام اهل بیت(ع) استاد حاج محمد ابوالقاسمی در مسجد جامع آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

در ادامه گزیده از سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی را بخوانید:

_ خیلی خوب است که از شرکت در این جلسات بهره ببریم. سعی کنید که در هر جلسه یادداشت برداری کنید. الان به دلیل گستردگی علوم و مشکلاتی که می باشد عده خاصی به حوزه می روند. اما در گذشته حوزه رفتن و نشر روایات کار ساده تری بوده است. خیلی خوب است که از هر جلسه یک حدیث تازه و یک قصه تازه را بنویسید.

_ اصحاب امام صادق(ع) همین مردم عادی بودند. یکی از اصحاب و شاگردان امام صادق(ع) عبید الله بن علی حلبی است. اولین کتابی که در شیعه تألیف شده از ایشان است . او از فقهای بزرگ شیعه بود. احکامی که الان در دست داریم از شاگردان امام صادق(ع) به دست ما رسیده است. نسل این صحابی از راویان بوده اند.

_ ماباید آداب دعا را رعایت کنیم و از خدا حاجت بخواهیم. حاجت از خدا بخواهید ولی برای خدا تکلیف تعیین نکنیم. حواسمان باشد. ما نمی دانیم خیر و مصلحت ما در چیست. ما جلوی پای خود را نمی توانیم ببینیم چطور می توانیم پنجاه سال بعد را درک کنیم. خیلی مهم است مصلحتی که خدا برایمان رقم زده است را قبول کنیم.

_ ما انسان ها به چند دلیل حاجت هم دیگر را برآورده نمی کنیم.اولین دلیل این است که گاهی ما انسان ها خبر نداریم. دلیل دوم هم این است که گاهی ما خودمان احتیاج داریم. دلیل سوم این است که ما خودمان هم احتیاج نداریم ولی رحم و مروت نداریم. چهارمین دلیل هم این است که خبر داریم و نیاز هم نداریم ولی توانایی نداریم.

_ اما خداوند عالم است و از همه گرفتاری های انسان ها با خبر است. خداوند می تواند همه حاجات را برآورده کند. خداوند قادر است. خداوند بی نیاز و غنی است. خداوند ارحم الراحمین است. اما به دلیل حکیم بودن خدا بعضی از حاجات انسان ها برآورده نمی شود.

_ اگر باور کنیم که خدا مصلحت انسان ها را می داند آرام می شویم. باورهای دینی که در زندگی ها بیاید آرامش به زندگی ها بازمی گردد. وظیفه ای که ما باید انجام دهیم را انجام داده باشیم و کوتاهی نکرده باشیم و باز هم مشکل وجود داشته باشد را به مصلحت خدا بگذاریم. و شکایتی نکنیم. چون خدا قادر و عالم و غنی و ارحم الراحمین است.

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: عقــــــــــــایـــد , ,
:: بازدید از این مطلب : 1997
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
سه شنبه 2 تير 1394

مراسم شب ششم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی قمی، مناجات خوانی و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و روضه خوانی توسط حاج منصور ارضی و مداحی حاج ابوالفضل بختیاری در مسجد ارک برگزار شد.

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام حسینی قمی را بخوانید

 

- اوج نا امیدی، نامیدی از رحمت خداوند است و این اولین گناه کبیره است، گناهی است که خداوند می‌فرماید: "وَلاَ تَیْأَسُواْ مِن رَّوْحِ اللّهِ إِنَّهُ لاَ یَیْأَسُ مِن رَّوْحِ اللّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْکَافِرُونَ )سوره یوسف آیه 87) این شرک را خداوند نمی‌بخشد.

ستر و غفران الهی برای ما اهل مناجات معنایی خاص دارد یعنی بیشتر از آنکه اهل اعتراف باشیم اهل توبه باشیم!

- امام صادق(ع) می‌فرمایند در قرآن وعده هایی برای تائبین وجود دارد که اگر آن را برای نجات همه اهل آسمانها و زمین داده می‌شد همه را کفایت می‌کرد اما وعده‌های قرآن:

وعده اول سوره فرقان آیات 68 تا 70

" وَالَّذِینَ لَا یَدْعُونَ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ وَلَا یَقْتُلُونَ النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَلَا یَزْنُونَ " ..."إِلَّا مَن تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلًا صَالِحًا فَأُوْلَئِکَ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ " 

و آنان که با خدای یکتا خدای دیگری نمی‌گیرند و کسی را که خدا کشتنش، راحرام کرده مگر به حق نمی‌کشند و زنا نمی‌کنند و هر که این کارها کند، عقوبت گناه خود را می‌بیند... مگر آن کسان که توبه کنند و ایمان آورند و کارهای شایسته کنند خدا، گناهانشان را به نیکی‌ها بدل می‌کند.

وعده دوم قرآن سوره غافر آیه 7

" الَّذِینَ یَحْمِلُونَ الْعَرْشَ وَمَنْ حَوْلَهُ یُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَیُؤْمِنُونَ بِهِ وَیَسْتَغْفِرُونَ "

مقرب‌ترین فرشتگان فرشتگان حامل عرش هستند که علاوه بر حمد وثنای خداوند وظیفه استغفار طلبیدن برای مومنین(مردم) را هم دارند.

وعده سوم قرآن سوره بقره آیه 222

" إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ التَّوَّابِینَ وَیُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِینَ " 

خداوند توابین را به اندازه متطهرین دوست دارد!

- توبه باید بین خود و خدا باشد یعنی خداوند به دنبال اعتراف انسانها نیست! چرا؟

امام خمینی در چهل حدیث این گونه بیان می‌دارند:

 "مبادا شیطان و نفس اماره مطلب را بزرگ نمایش دهند و تو را از توبه منصرف سازد "

 

امام بیان می‌دارند شیطان دو حیله برای انسان به کار می‌برد:

اول بزرگ و سخت شمردن توبه به درگاه الهی 

دوم کوچک شمردن گناه برای تکرار آن

بدانیم توبه باعث می‌شود خداوند از حقوق خود بگذرد و قرار به جبران حقوق دیگران بگذارد! ولی ورود به گناهان کبیره باعث ریشه دواندن گناه در انسان می‌شود و فیض توبه را از کف برون می‌کند.

در دعای افتتاح می‌خوانیم" یارب ندیدم مولایی کریم که این همه صبر کند بر بنده لئیمی مثل من، صدایم می‌زنی من بر نمی‌گردم، محبت میکنی من دشمنی میکنم، دوستی تو را نمی‌پذیرم خدایا من با تو طوری برخورد میکنم که انگار من بر تو نعمت دارم! "

به همین دلیل است که در آیه 50 سوره ذاریات خداوند می‌فرماید: " فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ " از من به سوی من فرار کنید! 

توبه جناب حُر باعث شد به هنگام شهادت در دامن امام زمانش ابی عبدالله الحسین علیه السلام جان دهد و حضرت علی اکبر علیه السلام برای او نوحه گری کند، این مقام توابین و پناه آورندگان به حسین علیه السلام است! ای اهل مناجات اگر در ماه رمضان آمرزیده نشوید باید تا عرفه صبر کنید!

-  چندی پیش در مشهد بزرگداشتی برای عالم بزرگوار آقا سید هاشم نجف آبادی برگزار شد. مقام معظم رهبری برای این بزرگداشت مطلبی در مقامات علمی و معنوی ایشان ارسال داشتند جالب اینجاست که با اینکه ایشان سالهای زیادی به تفسیر قرآن پرداختند ولی کتاب تفسیر قرآن ایشان توسط خودشان تالیف نشد بلکه توسط فردی که پای منبر ایشان می‌نشست و ظاهراً بازاری هم بودند گرد آوری شده است یعنی یک مستمع هم می‌تواند با همین منبر‌ها دست به گردآوری تفسیر قرآن بزند.

 

گزیده ای از سخنان حاج منصور ارضی را بخوانید

 

عده ای می خواهند ترس از قبر و مرگ را از بین ببرند

 

رحمت و نعمت باهم است، اگر توانستیم از هر دو استفاده کنیم عمل به سوال و جواب الهی هم به راحتی امکان پذیر است. بحث ورود اموات به قبر را عرض کردیم که امیرالمومنین علی علیه السلام در خطبه 188 نهج البلاغه می‌فرمایند:"أَوْحَشُوا مَا کَانُوا یُوطِنُونَ" به راستی از جایی که وطنشان بوده وحشت و دوری می‌کنند "وَ أَوْطَنُوا مَا کَانُوا یُوحِشُونَ" و آنجا که از آن وحشت داشتند به عنوان وطن برمی گزینند. کسی که از دنیا می‌رود دیگر اختیاری ندارد، باید غسل و کفنش کنند و برود زیر خاک و این حقیقت است. حالا این مبانی را در وادی طنز می‌آورند و جایی دیدم سوال و جواب که یکی از ارکان قبر است را مسخره می‌کردند که به این طایفه گفتند این طوری جواب داد به آن طایفه گفتند آن طوری جواب داد. این نشان می‌دهد که تلاش‌ها و فعالیت‌های دشمن کارایی دارد. امیرالمومنین علیه السلام می‌فرمایند قبر و مرگ وحشت دارد، اما بعضی به گونه ای برنامه ریزی می‌کنند که مردم از مردن نترسند و وحشت از قبر و قیامت را از بین ببرند. یکی از بچه هایی که در آتش نشانی لواسان کار می‌کند به من می‌گفت که در این تصادف اخیر که در آن حوالی اتفاق افتاد همگی مست بودند که ظاهرا دو نفرشان هم از دنیا رفته اند. یعنی به مرحله ای رسیدند که دیگر اصلا برایشان ترس از مرگ و قبر و قیامت مهم نیست برعکس فرمایش امیرالمومنین علیه السلام. مرگی که حتمی است و امیرالمومنین علیه السلام می‌فرمایند واعظ حقیقی است، این را به مسخره می‌گیرند.

 

بعضی ها در قبرستان ها هم دنبال خوش گذرانی اند

 

حضرت می‌فرمایند به قبر که وطنشان بوده است و الان در آن جای گرفته اند و از آن دوری می‌کردند و وحشت می‌کردند برگشته اند، چون اینجا به عنوان وطن بوده است نه دنیا. دنیا یک گذری بوده است برای چند سال حالا هرکسی به اندازه‌ی خودش. به راستی همان آدمی که به تازگی مرده، قبلا که در قبرستان می‌رفت وحشت داشت. الان که طوری قبرستان‌ها را می‌سازند بعضی آنجا هم که می‌روند دنبال خوش گذرانی اند، بساط می‌آورند پهن می‌کنند، این غلط است. کلی هزینه فقط برای سنگ روی قبر می‌کنند اما حاضر نیستند کمی کمک برای ازدواج دو جوان بکنند. مادران شهدا استثنا هستند که آنجا شب و روز می‌ماندند، آنها قبر را یک منزل حقیقی می‌دانستند تا وقتی که جان دادند. افرادی هم که با یک سر و شکلی می‌آیند در قبرستان که بقیه به گناه می‌افتند و آدم از دستشان زجر می‌کشد.

 

رذایل اخلاقی مثل سگ درنده داخل قبر می رود

 

زمانی که زنده بود از قبرستان وحشت داشت، اما حالا باید به همان جایی که از آن وحشت داشت برگردد. اگر به او می‌گفتی شب بیا برویم قبرستان واقعا می‌ترسید. یکی دو تا از اوتاد و عباد در مسیر بندگیشان که باید این سیر را طی می‌کردند تعریف کردند که شب رفتم در قبرستان برای مناجات، دیدم یک جنازه ای را آوردند که به دنبالش یک جوانی خوش سیما و یک سگ درنده بود که همراه با آن میت داخل قبر رفتند و در قبر بسته شد. بعد از مدتی دیدم جوان خون آلود از قبر بیرون آمد، جلویش را گرفتم گفتم چه خبر بود؟ گفت من اخلاق خوبش بودم عبادتش بودم، آن سگ هم رذایل اخلاقیش بود. چون سالها پای آن اخلاق و گناهان ایستاده بود دیگر با او ماند تا قیامت. این مکاشفه چیزی نیست که برای همه باشد، ولی این مثال واقعیت دارد. دیدند پیغبر اکرم صلوات الله علیه و آله در تشییع جنازه جوانی چند لحظه با نوک پا حرکت کردند، علت را از رسول الله پرسیدند، حضرت فرمودند چون جوان خوبی بود ملائکه برای تشییع پیکر او آمده اند. زمانی که در قبر گذاشتنش پیغبر اکرم صلوات الله علیه برایش تلقین خواندند، دیگر بهتر از این؟ یک دفعه حضرت گریه کردند، گفتند آقا جان چه شد؟ حضرت فرمودند: چون در خانه کمی بد دهن و بد زبان بود الان دچار فشار قبر شد و من از این فشار وحشت کردم. این تازه برای یک انسان خوب بود.

 

سخت‌ترین ظلمت قبر است

رذایل اخلاقی را در ماه رمضان می‌شود از بین برد. جایی که امیرالمومنین علیه السلام می‌فرمایند "یُوحِشُونَ" جایی است که باید تو در همین دعای ابوحمزه حس کنی. تو باید در ماه رمضان بفهمی یک جایی تو را می‌برند که مسجد نمی‌توانی بیایی، زن و بچه ات را دیگر نمی‌توانی ببینی، دیگر نمی‌توانی عمل صالح انجام دهی. در دعا می‌گوید من عمل صالحی نیاورده ام تا قبرم را فرش کنم. لذا در آخر کمیل هم که می‌گویی "یا نورُ الْمُسْتَوْحِشینَ فِی الظُّلْمِ" طلب می‌کنی چون سخت‌ترین ظلمت قبر است. بعد حضرت می‌فرمایند اینها در دنیا به چی مشغول بودند که سرانجام از آن جدا گشتند و جایی را که به آن منتقل شده اند و وطنشان بوده یعنی سرای آخرت را تباه کرده اند.

 

کی گوش حرف شنو با خودش آورده؟

ما این مطالب را عرض می‌کنیم، بزرگان ما نیز همین مطالب را بهتر و واضح‌تر و کامل‌تر از این شکافته اند و بیان کرده اند، اما به قول استاد ما می‌گفت: کی گوش حرف شنو با خودش آورده؟ بعضی‌ها کر می‌آیند و کر می‌روند. شاید هم برای امام حسین علیه السلام گریه کند، تازه می‌گویند حاج آقا سالهای قبل یک حال دیگری داشتیم و دنبال بازی است. نمی‌فهمد کجا آمده و کجا خواهد رفت. وقتی که با توجه زیاد قرآن می‌خوانید، آرام آرام یک خشیتی وجودتان را دربر می‌گیرد، به خاطر همین است آن دعای نیمه شعبان را می‌گویم دستور است در نماز شبت بخوان "اللَّهُمَّ اقْسِمْ لَنَا مِنْ خَشْیَتِکَ مَا تَحُولُ بِهِ بَیْنَنَا وَبَیْنَ مَعَاصِیکَ" . چقدر حضرت حق شناس بر روی این دعا تاکید داشت. برای چی؟ چون این خشیت و این ترس زیبا اگر در وجودت نباشد، ایمانت محکم نمی‌شود، الان اینجا نشستی دینداری، از اینجا که می‌روی بیرون چیز دیگری. چند شخصیتی می‌شوی که خیلی بد است.

 

ما برای دین چه زحمتی کشیده ایم؟

خدایا شب ششم است، فردا هم روز بیعت ایرانیان با امام رضا علیه السلام است، که به روایتی یک نمازی دارد که دو رکعت است و در هر رکعت بعد از حمد بیست و پنج توحید دارد، به شکرانه این که امام رضا علیه السلام به ایران آمدند و همه با حضرت بیعت کردند و با این نماز تو هم بیعت می‌کنی. تا کوچک‌ترین مسائل را بزرگان و علمای ما نوشته اند، مخصوصا شیخ عباس قمی که تو حواست به امام رضا علیه السلام باشد، چقدر اینها زحمت کشیدند و راحت در اختیار ما قرار دادند. ما برای دین چه زحمتی کشیده ایم؟ شهدا با خونشان زحماتشان را کشیدند، جانبازان هم که یکی یکی دارند به آنها ملحق می‌شوند. من دیدم تا آنجایی که بتوانند شبها خودشان را به اینجا با چه زحمتی می‌رسانند. اما ما چه زحمتی کشیده ایم؟ تو همین که زحمت بکشی بیای با خدا آشتی کنی با کتابش آشتی کنی با اهل بیت علیهم السلام آشتی کنی، حواست باشد دشمنان دین سرت کلاه نگذارند، هرکسی به اسم دین چیزی را به تو تلقین نکند، همین اندازه کافیست. لقمه نانی که در می‌آوری مواظب باشی که حلال و حرام را در آن رعایت شود، وگرنه روزگار می‌گذرد.

 

خدایا اگر کمک نکنی ما هم از دست می‌رویم

من حساب کردم بعضی‌ها شاید بیست و پنج سال است شب‌های ماه رمضان با ما دعا می‌خوانند، خیلی است، ای جوان الان پدر و مادر بیست و پنج سال است که برای تو زحمت کشیده اند تا به این قد و هیکل رسیده ای، قدر بدان. خدایا نمی‌دانم چکار کنم، خودم هم در کار خودم مانده ام. خدایا اگر کمک نکنی ما هم از دست می‌رویم، همین قلیل جمعیت از دست می‌رود. در مقابله با این جنایتکاران با این کسانی که کارشان فقط ضربه زدن به دین است، این جوانان چه کار کنند؟ ما که گذراندیم ما که پیر شدیم تمام شد، گول زدن ما یک سیر دیگری دارد. اما این جوانان با این همه کاری که می‌توانند انجام بدهند، شبها می‌آیند اینجا عمرشان و وقتشان را می‌گذارند تازه خودشان هم خجالت زده اند که کاری که نکردیم. خدایا یک نگاه کنی کار همه تمام است و دل همه را به دست می‌آوری، آنوقت این جمعیت وقتی عاشق تو شوند پشت این جمعیت هر کدام یک نفر را هم سمت خدا بیاورند خیلی است، باز دشمن ضربه می‌خورد، ببین کجاها را ما داریم می‌بینیم. خدایا ما خیلی دوست داریم بازار تو گرم شود، الان چقدر جوان به انحراف افتاده اند و گرفتار این ماهواره‌ها و حالات دیگر و مجالس دیگر هستند اصلا شاید یک بار هم اسم خدا به گوششان نرسد.

 

 

اشعار خوانده شده توسط حاج منصور ارضی در شب ششم ماه مبارک رمضان

 

اشعار مناجاتی حاج منصور ارضی در ابتدای جلسه

تو اگر که نظرت با منِ مسکین باشد

حیف باشد که دلم پیش تو غمگین باشد

همه شهر به بیچارگی ام خندیدند

پس چه خوب است سرم پیش تو پایین باشد

می زنی گاه تلنگر، بخورم زود ولی

وای اگر که زدنت از سر نفرین باشد

وای اگر زود ببخشی و بگویی که برو

وای اگر جلوه ستاری تو، این باشد

بند ابلیس شدم هی به گناه افتادم

نکند بندگی من، به تو توهین باشد

نکند با منِ مغرور شوی سرسنگین

نکند بنده تو بنده تحسین باشد

تو اگر قهر کنی بنده تو می‌میرد

بغلم کن، فقط آغوش تو تسکین باشد

من که بد بوده و بد کرده ام اما والله 

بدتر این است که آدم به تو بدبین باشد

 

یا ببخشید مرا یا جلوی چشم حسین

مگذارید که پرونده ام سنگین باشد

دم افطار فقط تربت او می‌چسبد

هر چه هم دور و برم سفره رنگین باشد

گریه کن‌های حسینیه محشر هستیم

گریه‌های سحر ما همه تمرین باشد

بسپارید مرا دست اباعبدالله 

نوکری پیش حسین است که شیرین باشد

 

.........................................................................................

 

 

اشعار خوانده شده توسط حاج منصور ارضی در میان جلسه

 

خزان رسید و به گلزار من شرار انداخت 

رسید هیزم و آتش به شاخسار انداخت 

میان معرکه، سلمان، خداش خیر دهد

دوید و زود عبا را روی نگار انداخت

دری که ساخته بودم به من خیانت کرد

گرفت آتش و خود را به روی یار انداخت

زن جوان من را می‌زدند نامردان

مدینه، فاطمه را به احتضار انداخت

چقدر چادر زهرا به پاش می‌پیچید

زن مرا وسط کوچه چند بار انداخت

از آن به بعد که برگشت فاطمه، زینب

دو گوشوارهء خود را دگر کنار انداخت

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1841
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
سه شنبه 2 تير 1394

در ششمین شب از ماه مبارک رمضان ، جلسه سیری در صحیفه سجادیه توسط آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا در مسجد جامع ازگل برگزار شد.

 

در ادامه گزیده ای از سخنان آیت الله فاطمی نیا را بخوانید: 

 

_ حضرت سجاد(ع) به خدا می فرماید که مولای من؛ معرفت من دلیل به سوی تو آمدن است. دلیل به معنای راهنماست. این معرفت اجمالی است. این معرفت من را راهنمایی می کند و به سوی تو بیشتر می کشاند.  معرفت اگر کم هم باشد ولی صحیح باشد خوب است. سوره توحید بسیار ثواب دارد زیرا معرفت را زیاد می کند. عمل به وظیفه معرفت را قوی تر می کند.

_ اول باید متمرکز به عمل به وظیفه باشیم. ببینیم که خدا از ما چه می خواهد و ببینیم که رضای خدا و امام زمان (عج) در چیست. این که در مقابل چه چیزی به ما می دهند ظاهر  است. مقام مصلحت خداوند به غیر از مصلحت انسان هاست. مصلحت ما بنا به مصالح خودمان است.  ما می خواهیم که همه اسرار بالا را بفهمیم اما این نشدنی است.غیر از عمل به وظیفه چیز دیگری از ما نمی خواهند.

_ همین که خدا از انسان راضی باشد کافی است. گاهی وقت ها مصلحت انسان نیست چیزی را داشته باشد. همین قدر که خدا را می شناسیم و همین که الان روزه می گیریم همه از خداوند است و باید از خدا ممنون باشیم. خداوند ایمان را برای انسان محبوب قرار داده است. داشتن ایمان باعث خرسندی است.برای همین نماز و روزه که می خوانیم باید منت خدا را بکشیم.

_ ماه رمضان ماه ارتباط با خداست. باید در این ماه خود را به خدا نزدیک کنیم. در این ماه به مهمانی خدا دعوت شدیم. همه در این ماه عزیز کرده خدا هستیم. از مجالست با بزرگان ادب و عفت و حفظ آبروها و ارزش ها را یاد می گیریم.

_ حقایقی که در قالب دعا آمده است برای این است که ما یاد بگیریم. مرحوم محدث قمی بیست سال در تدوین کتاب سفینةالبحار زحمت کشیدند و زمانی که این کتاب را پاکنویس می کردند مرحوم آیت الله بهجت به مرحوم قمی کمک می کردند.

_ شهید اول در تمام عمرش یک بار نماز شبش قضا شد. با خدا راز و نیاز خودمانی کرد و گفت که یعنی همه خوب بودند و من بد بودم که من را بیدار نکردی. با این که می دانست که خود عامل است.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1880
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
سه شنبه 2 تير 1394

آیت‌الله رضا استادی در اولین جلسه تفسیر خود در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) که به بحث امامت اختصاص داشت، گفت: یکی از آیات محوری در بحث امامت، آیه 124 سوره مبارکه بقره است که می‌فرماید حضرت ابراهیم(ع) بعد از ابتلاء به مسایل مختلف به مقام امامت نایل شد.
وی با بیان اینکه کلمات «اختبار، افتنان، ابتلاء و تمحیص» با همه تفاوتشان در معنای لغوی یک معنای عام دارد و آن امتحان است، اظهار کرد: افراد در اولین برداشت از آیه 124 از کلمه ابتلاء، امتحان را می‌فهمند با اینکه این دو از لحاظ لغوی با هم فرق دارند و این نشان می‌دهد که امتحان در قرآن موضوعیت ویژه‌ای دارد.
وی با بیان اینکه علامه طباطبایی(ره) بر روی این بحث تمرکز ویژه‌ای داشته و امتحان را از ابعاد مختلف بحث کرده است، اظهار کرد: امام صادق(ع) در روایتی فرموده‌اند«اختبروا اخوانکم بخصلتین ...) که در این جا هم مراد امتحان کردن است.
استادی گفت: امام صادق(ع) در این روایت فرموده‌اند که اگر می‌خواهید کسی را به عنوان دوست خود انتخاب کنید به دو چیز او را امتحان کنید یکی نماز اول وقت و دیگری کمک به رفیق در عسر و یسر.
این عضو شورای عالی حوزه علمیه تصریح کرد: در روایت دیگری از امام حسین(ع) است که ایشان در یکی از خطبه‌های خود در کربلا گفت دین لقلقه زبان مردم است و وقتی امتحان می‌شوند دینداران اندک می‌گردند که در اینجا برای امتحان از واژه«تمحیص» استفاده شده است.
استادی با بیان این‌که «علامه طباطبایی(ره) در تفسیر المیزان امتحان را سنت جاری الهی دانسته است» تاکید کرد: از دید ایشان امکان ندارد کسی از مومن و کافر امتحان نشود زیرا این سنت الهی است بنابراین در دعاها بخواهیم که در امتحان موفق شویم نه اینکه امتحان نشویم زیرا این دعا قبول نمی‌شود.
این استاد حوزه علمیه بیان کرد: اینکه بدانیم همیشه در زندگی در امتحان قرار داریم یعنی وقتی تدریس می‌کنیم، کار می‌کنیم، تحصیل می‌کنیم و با نامحرم برخورد داریم و یا امکان خیانت در کاری وجود دارد در حال امتحان پس دادن هستیم دیگر دست به هر کاری نمی‌زنیم زیرا دوربین الهی دائما ما را مانند دوربین‌های مداربسته امروزی رصد می‌کند و می‌بیند.
وی تصریح کرد: به تعبیر علامه طباطبایی(ره) امتحان اگر در کار نباشد، غرض الهی از خلقت به هم می‌خورد و هدف آن از بین می‌رود.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1748
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
سه شنبه 2 تير 1394

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی (کارشناس مذهبی رسانه): ویژگی‌ زن‌های قرآنی در خود قرآن کریم تشریح شده است، یک زن با سیره قرآنی فردی است مؤمن، مسلمان، قانع،‌ عابد و صالح است، یعنی به تعبیر علامه طباطبایی این زن قرآنی فردی است که در صفات خداوند سیر می‌کند.
زنان قرآنی بر اساس آیات، الگوی سایر زنان معرفی شده‌اند، یکی از این زنان آسیه زن فرعون است، زنی که بسیار فهیم بود، حتی بلقیس ملکه سبا هم انسانی با درایت و فهمیده بود به همین دلیل خدمت سلیمان نبی(ع) رسید و کشورش را نجات داد نمونه این زنان در تاریخ زیاد دیده شده‌اند، البته درباره‌شان کمتر نوشته شده است، از جمله دیگر نمونه‌های زنان معتقد و مؤمن، نفیسه خاتون در مصر است که در زندگی خود 6 هزار ختم قرآن خواند و با دهان روزه نیز از دنیا رفت.
یکی از کتاب‌هایی که درباره زنان شایسته مؤمن نوشته شده «ریاحین‌ الشریعه» نوشته ذبیح‌الله محلاتی است.
 از مهمترین راهکارهای جلوگیری جامعه از فحشا استحکام خانواده‌ها، قوی‌شدن زنان و توجه زنان و مردان به یکدیگر است.
تقویت معنویت در جامعه نیز بسیار با اهمیت است در جلد 43 بحارالانوار مرحوم مجلسی می‌گوید که امام حسن (ع) در نماز بودند که زنی را برای امری نامشروع خدمت ایشان فرستادند، ایشان نماز را سلام دادند و از زن خواسته‌اش را پرسیدند و بعد که فهمیدند زن چه درخواستی دارد، شروع به گریه کردند، این حرکت امام، زن را نیز به خود آورد و او نیز توبه کرد، به همین دلیل است که امام حسن مجتبی (ع) را «یوسف آل محمد» می‌خوانند، ایشان حتی حضرت یوسف (ع) را در خواب دیدند که حضرت را برتر از خود معرفی کرد چرا که باعث ایجاد ایمان و معنویت در آن زن بدکاره شدند.
متأسفانه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و دینی در جامعه ما تبدیل به مسائل سیاسی شده است مردم از دغدغه‌مندان دینی انتظار دارند که معضلات فرهنگی و اجتماعی را رفع کنند ولی خودشان عامل بی‌حجابی و بدحجابی نشوند چرا که این مسائل است که ارکان جامعه و خانواده را سست می‌کند.
در نهایت باید بگویم که به طور خلاصه نخست باید کانون خانواده گرم باشد تا در جامعه فساد ایجاد نشود، دوم معنویت  و سوم حلال باید در جامعه تقویت شود، متأسفانه امروز ما برای حرام‌ها، قبح قائل نیستیم ولی برای حلال خدا قبح ایجاد می‌کنیم در حالی که ادعا می‌کنیم تابع دین و قرآن هستیم اما سخت‌گیری‌مان برای ازدواج دو جوان با هزینه اندک، زیاد است. باید این سخت‌گیری‌ها را نسبت به ازدواج و سطح جهیزیه و بسیاری مسائل دیگر کم کنیم.
یک فردی به بنده می‌گفت که 200 میلیون جهیزیه دخترش شده است، آیا این انصاف است؟ این تجملات را کنار بگذاریم تا کمتر دچار چالش شویم، ریشه مشکلات را اگر به دست آوریم سایر جزئیات رفع شدنی است.


منبع:فارس

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1947
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
سه شنبه 2 تير 1394

مراسم شب چهارم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی، مناجات خوانی و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و روضه خوانی توسط حاج منصور ارضی و مداحی حاج ابوالفضل بختیاری در مسجد ارک برگزار شد.

در ادامه متن سخنان حاج منصور ارضی را بخوانید:

 

راه اول عقوبت بر این است که راه خیر بر تو بسته می‌شود

 

کسی که معرفت دارد می‌داند که خدا با بی محلی بنده را ادب می‌کند. در روایت دارد که یک عده را با اضافه کردن ثروت ادب می‌کند یعنی او را مشغول به مال دنیا می‌کند که یاد خدا نیفتد، اما درباره کسی را که دوست دارد به موسی(ع) می‌گوید فقرا در نداری عشق می‌ورزند به خدا این هم یک جور ادب است. در دعای ابوحمزه می‌بینیم که حضرت سجاد علیه السلام خداوند متعال را این گونه اعلام می‌کند و عرض ادب می‌کند: "لاَ تُؤَدِّبْنِی بِعُقُوبَتِکَ" حضرت عقوبت را اینگونه معنا می‌کند: "لا تُؤَدِّبْنی بِعُقوُبَتِکَ وَلا تَمْکُرْ بی فی حیلَتِکَ" چه کسی گرفتار عقوبت می‌شود؟ "مِنْ اَینَ لِی الْخَیرُ یا رَبِّ" هر کسی که خیر بر رویش بسته شود. یعنی هر کاری می‌کند شر می‌شود هر کاری می‌کند به بن بست می‌خورد. راه اول عقوبت بر این است که راه خیر بر تو بسته می‌شود "مِنْ اَینَ لِی الْخَیرُ یا رَبِّ" اصلا خیر دیگر کجاست؟ پس اگر راه خیر برمن بسته شده است خودت را بسنج، اگر خیر نمی‌توانی انجام بدهی معلوم می‌شود خدا دارد عقوبتت می‌کند. اصلا رفیق خیر نداریم معلوم می‌شود که دارد عقوبتت می‌کند. همه اش این رفیق تو را به یاد گناه و مسخره بازی می‌اندازد. حتی در وسایل هم خیر و شر داریم. می‌بینی کسی وسیله خیر می‌خرد، مثلا تلفن همراه که همه دارید. باتلفن همراه می‌خواهد یک صحبتی بکند و یک صدایی را بشنود، نمی‌آید پول اضافی بدهد، همان پول را در راه خیر خرج می‌کند، اگر دیدی پولت را برای یک دستگاه تلفن همراهی دادی که می‌توانستی از آن کمتر خرج کنی اما همان کار را کردی برای تو شر است. خودت را گول نزن چون بساط شیطان در زندگی ات بیشتر می‌شود، خوب راهش را با یک تلفن ساده ببند. پس کی عقوبت شده است؟ کسی که راه خیر بر او بسته شده است.

 

وقتی اجازه نمی‌دهی من با تو حرف بزنم این عقوبت است

 

"وَلا یوُجَدُ اِلاّ مِنْ عِنْدِکَ" خودت به من بگو من کجا در خانه‌ی تو را پیدا کنم. اصلا من دیگر به تو راهی ندارم، وقتی من به تو راهی ندارم حرف من را گوش نمی‌دهی اجازه نمی‌دهی من با تو حرف بزنم این عقوبت است دیگر، هر کسی این طوری گرفتار است خودش را بسنجد. "وَمِنْ اَینَ لِی النَّجاه وَلا تُسْتَطاعُ اِلاّ بِکَ" اصلا خودت من را زمین زدی و دعوایم کردی راه نجات را نشان بده. یک موقع می‌آمدم در خانه امام حسین علیه السلام گریه می‌کردم من را نجات می‌دادی، این را هم دیگر نمی‌توانم. اصلا بعضی‌ها ناراحتند می‌گویند دیگر نمی‌توانیم گریه کنیم، نکند ما را داری عقوبت می‌کنی، من دیگر استطاعتی ندارم بیایم به این نجات برسم به این راه برسم به این مسیر برسم، مگر خودت کمک دهی. باز به خودش برمی‌گردانی می‌گویی من هیچ کاره ام دارم در آلودگی فرو می‌روم "وَمِنْ اَینَ لِی النَّجاه وَلا تُسْتَطاعُ اِلاّ بِکَ" . شاید مناجات را دوست دارد، شیطان هم که دستش بسته است، مثلا با رفیقش آمده مسجد ارک ببینند فضا چگونه است. اما یک وقت می‌بینی برایش فرق نمی‌کند قهوه خانه برود یا مسجد، چه فرقی می‌کند گناه انجام بدهی یا قهوه خانه بروی؟ در هر دو صورت داری خودت را نابود می‌کنی. البته یک روزه هم می‌گیری یک نمازی هم می‌خوانی و خم و راست می‌شوی. از قدیم همیشه در مقابل مسجد قهوه خانه بوده است، از پنجاه یا شصت سال پیش که من یادم می‌آید همین گونه بود. بعضی‌ها از صبح تا شب در این قهوه خانه‌ها مشغول بازی کردن بودند و پول حرام جابه جا می‌شد و مدام گناه می‌کردند. الان هم همین گونه است، هرکی غیرت دارد به غیرتش رجوع کند.

 

تا نور حسین علیه السلام است ما نمی‌توانیم دوستانش را گمراه کنیم

 

"لا الَّذِی أَحْسَنَ اسْتَغْنَی عَنْ عَوْنِکَ وَ رَحْمَتِکَ" اصلا تو به من راه زیبای نیکوکاری و استغنا را بگو، اگر تو کمک ندهی من را به رحمتت وصل نکنی، من کجا دارم بروم؟ همه اش برای عقوبت است. "وَ لا الَّذِی أَسَاءَ وَ اجْتَرَأَ عَلَیْکَ وَ لَمْ یُرْضِکَ خَرَجَ عَنْ قُدْرَتِکَ" این آخریش خیلی بد است. من بدکاری کردم جرات کردم برتو، تو را هم راضی نکردم این صفت شیطان است "خَرَجَ عَنْ قُدْرَتِکَ" زور می‌خواهی پول می‌خواهی مقام می‌خواهی که منم منم کنی باشد بیا شیطان همه‌ی اینها را داشت، گفت من می‌خواهم بمانم، تو از آن طرف هدایت کن من از این طرف گمراه می‌کنم، گفت باشد، تا قیامت به تو عمر می‌دهم بمانی تو گمراه کن و من هدایت. روایت داریم می‌گوید وقتی که اباعبدالله علیه السلام به شهادت رسید، شیطان و ایادی اش همه باهم خوشحالی کردند ولی وقتی دیدند بعد از شهادت، هدایت در خون حسین علیه السلام است و همه به او رجوع کردند، همگی فریاد زدند که تا نور حسین علیه السلام است ما نمی‌توانیم دوستانش را گمراه کنیم.

 

 

دل خوشی برای مومن فقط خداست

 

هرکسی را که خدا از او رضایت نداشته باشد "خَرَجَ عَنْ قُدْرَتِکَ" از درگاهش بیرون می‌کند. شتر حیوان اهلی است اما یک مرتبه چموش می‌شود و هرچه صاحبش افسارش را می‌کشد نمی‌تواند مهارش کند. دیگر صاحبش رهایش می‌کند و حیوان به بیابان می‌رود. مثل بعضی از جوانان گنه کار، مثل بعضی از پولدارهای گنه کار. بعد یک مقداری در بیابان می‌گردد نه آبی گیر می‌آورد نه غذایی. به خدا بگویید خدایا افسار ما را رها نکنی. شب جمعه خواندی، افسار تو کجاست؟ "یا مَن بِیَده ناصیَتی" ای کسی که موی پیشانی من به دست توست، من را رها نکن. خدایا این همه جوان یکی از اینها هم باتو آشتی کند پرونده همه بسته می‌شود. این قدر به یک موبایل دلت را خوش نکن، به ظاهرت، به داشته هایت، به علمت، دل خوشی برای مومن فقط خداست. هنوز دهه اول تمام نشده یک جوری با خدا حرف بزن و بخواه بتوانی از این به بعد زبانت دلت چشمت و گوشت را کنترل کنی.

 

نمی‌توانی که دست از بنده ات برداری بگویی من این را خلق نکردم و پرورشش ندادم

 

من یک وقت هایی در دعای سحر به این عبارت "سُبْحَانَ مَنْ یَعْلَمُ جَوَارِحَ الْقُلُوبِ" توجه کردم. غیر از این جوارح ساده ظاهری که داری، یک سری جوارح است برای قلبهاست، آنها چیست؟ نمی‌فهمم، هنوز خودم به آن نرسیده ام. پس حضرت ادب کردن خدا را باعقوبت توضیح می‌دهد. خدایا اگر تو می‌خواهی من را عقوبت کنی، باتوجه به کلام امام سجاد علیه السلام همین الان من در عذابم. اینجاست که اسم حقیقیش را می‌بری "یا رب" . تویی که رب منی. نمی‌توانی که دست از بنده ات برداری بگویی من این را خلق نکردم پرورشش ندادم. در کمیل می‌خوانیم "اَنْ تُضَیِّعَ مَنْ رَبَّیْتَهُ" آیا تو ضایع می‌کنی. اینجاست که یا رب را نمی‌گوید سه مرتبه بگو، امام می‌فرمایند هر چقدر نفس داری بگو. یک مقدار به خودت برس برای خودت وقت بگذار. خدا گفته خوراک تو در ماه مبارک رمضان قرآن است. بخوان تا دلتان پاک شود و وقتی می‌آیید با ورودتان دل چند نفر را هم زنده کنید عوض کنید نه اینکه با زبانتان افراد را دور کنید که خیلی بد است . خدا انشاءالله به ما توفیق بندگی دهد



اشعار خوانده شده توسط حاج منصور ارضی در شب چهارم ماه مبارک رمضان


اشعار مناجاتی حاج منصور ارضی در ابتدای جلسه

با درد آمدیم امان را طلب کنیم

مهمان نوازی رمضان را طلب کنیم

ما سالهاست قسمتمان خشکسالی است

دریا کجاست اشک روان را طلب کنیم

در هیاهوی ما به خدا که خدانبود

دیگر بس است که هیجان را طلب کنیم

موسی به یُمن ضعف تکلم کلیم شد

باید که از سکوت بیان را طلب کنیم

جِرمَش کم است و جُرم گناهش بزرگ

آه بگذار اختیار زبان را طلب کنیم

حاجات ما به درد تقرب نمی‌خورد

تو یادمان بده که همان را طلب کنیم

وقتی کنار رحمت دریا نشسته ایم

حیف است آب قطره چکان را طلب کنیم

حیف است جای درد و دل همجواری اش

هی ازکریم لقمه‌ی نان را طلب کنیم

یکبار هم برای رضای خدا نشد

که حاجت امام زمان را طلب کنیم

از دستهای ضامن آهو خدا کند

تضمین این رفاقتمان را طلب کنیم

حاجات نوکرت رمضان هم محرم است

بودن کنار سینه زنان را طلب کنیم

گمنامی شهید به ما درس میدهد

ما زنده ایم نام ونشان را طلب کنیم

 

............................................................................................

 

اشعار خوانده شده توسط حاج منصور ارضی در میان جلسه

 

داغش ز اشک ترش دیده می‌شود / از حال و روز محتضرش دیده می‌شود

بردارد از سرش اگر عمامه را هنوز /  آثار سوختن به سرش دیده می‌شود

کوچه به کوچه می‌رود و روی نیزه‌ها /  راس مبارک پدرش دیده می‌شود

می نالد و به ناله او خنده می‌کنند / این لات‌ها که دور و برش دیده می‌شوند

سنگی رسید و گونه اش از چند جا شکست /  داغی ز لحظه گذرش دیده می‌شود

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1809
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
سه شنبه 2 تير 1394

مراسم شب پنج ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی، مناجات خوانی خاج منصور ارضی و مداحی حاج حسین سازور در مسجد ارک برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حاج منصور ارضی را بخوانید:

 

بهترین و کافی‌ترین واعظ مرگ و مردگانی هستند که در اطرافمان می‌بینیم

 

در خطبه 188 نهج البلاغه زیباترین کلام امیرالمومنین علی علیه السلام که حضرت می‌فرمایند: "کَفَى وَاعِظاً بِمَوْتَى عَایَنْتُمُوهُمْ" بهترین واعظ و کافی‌ترین واعظ مرگ و مردگانی هستند که در اطرافمان می‌بینیم و به قول بزرگان واعظ خاموش. "حُمِلُوا إِلَى قُبُورِهِمْ غَیْرَ رَاکِبینَ" آنها را به سوی قبرستان می‌برند بدون اینکه از خود اختیاری داشته باشند چون بعضی‌ها می‌گویند ما چه کنیم از گرفتاری هایی که خودمان برای خودمان ایجاد کردیم در فضای دانشگاه و خانه و محل کار و مخصوصا محیط مجازی. بهترین واعظ برای این آدم‌ها که قلبشان مریض شده، همین مردگانی است که گاهی وقت‌ها انسان برود در قبرستان و از نزدیک ببیند. بعضی بزرگان به ما دستور دادند هفته ای یک مرتبه را بروید یک تشییع جنازه شرکت کنید حالا هر کسی می‌خواهد باشد، که به تو  یاد آوری شود یک روزی حتما نوبت خودت است و نه زمانش معلوم است و نه مکانش.

 

نمی‌شود انسان هم سر سفره‌ی امام حسین علیه السلام باشد و هم سر سفره یزید لعن الله علیه

بعضی‌ها هم چون آلوده شده اند تا یک مطلبی را می‌گویی، می‌گوید فلانی مجتهد شده است؟ من کلام مجتهد را خوانده ام، میرزای شیرازی حرام بودن تنباکو را اعلام کرد چون می‌دانست دست دشمن در کار است. الان هم هر کسی در این قهوه خانه‌ها برود انگار در وادی گناه رفته، چون فقط آسیب و ضرر دارد.از حدود شصت سال پیش که من یادم می‌آید همیشه در مقابل مسجد این قهوه خانه‌ها بود و اشاره کردم من این مسائل را دیده ام که به شما می‌گویم. می‌گفتیم بیا برویم مسجد می‌گفت بریم قهوه خانه ببینیم چه خبر است همه چیز هم در آن بود و هر چی هم آنجا خورده می‌شد حرام بود چرا؟ چون از پول قمار بود. حالا چرا اداره‌ی مربوطه اجازه‌ی فعالیت می‌دهد من نمی‌دانم. اینها خائنند، می‌خواهند جوان به یاد دین نیفتد که قیام نکند فریاد نزند تظاهرات نکند، پس یک مشت افیونی درست کند بهتر است جواز هم می‌دهد. همان طور که جواز آواز خوانی برای زنها می‌دهند و جوازهای نامشروع دیگر. جواز اینها که برای تو جواز نمی‌شود. رک می‌گویم با خدا بازی نکن اصلا خدا را رها کن. نمی‌شود انسان هم سر سفره‌ی امام حسین علیه السلام باشد و هم سر سفره یزید لعن الله علیه. این مسیر را من باید برای جوان بکوبم و هموار کنم، باید بداند خطرناک‌ترین مسائل مرتبطش همین هایی است که دارم عرض می‌کنم. 

 

نفس آلوده اثر می‌گذارد

چرا من هر کاری می‌کنم به مشکل می‌خورم؟ برای اینکه با خدا رو راست نیستی. یعنی می‌آیم در دستگاه امام حسین علیه السلام اما در دستگاه یزید لعن الله علیه هم می‌روم. وقتی از صبح تا شب به جای اینکه باخدا و قرآن مانوس باشی و با پدر مادرت مهربان باشی، مشغول این بازی‌ها هستی، پس این شیوه اثر می‌گذارد. پرسید چه گونه نفس آلوده اثر می‌گذارد؟ مقابل آینه ایستاد و بخار نفسش را دید. نفس اثر می‌گذارد. حضرت می‌فرمایند: "حُمِلُوا إِلَى قُبُورِهِمْ غَیْرَ رَاکِبینَ" دارند سوی قبرها می‌برنشان بی اختیار هر چی هم فریاد بزنند کسی نمی‌شنود، تازه می‌گویند سریع‌تر ببرید تا زودتر کار جمع شود، یک سری کارهای من درآوردی هم انجام می‌دهند و میت را بالا  پایین می‌برند. روح میت لطیف است باید به آرامی تکان داده شود، یکی دو مرتبه نزدیک قبر شود و برگردانده شود. این قدر وحشت می‌کند زار زار گریه می‌کند هیچ کس هم صدای گریه اش را متوجه نمی‌شود، هیچ کسی دیگر به دادش نمی‌رسد.

 

کاریکاتور شهید را چاپ می‌کنند و هیچ برخوردی هم با آن نشده است

ای کاش یک شب خواب یکی از شهدا را می‌دیدیم، از آنها سوال می‌کردیم که موقع رفتنتان در قبر چگونه بود. این رفقایی که از دست دادیم، همین شهدایی که یک روزنامه کاریکاتور توهین آمیز از آنها چاپ کرد و هنوز هیچ برخوردی با آن نشده است. این بی احترامی‌ها را به شهدا و بچه هایی که پای جنازه اینها مرگ بر آمریکا گفتند کردند. خدا را شکر در مورد این مسئله‌ی توافقات هسته ای یک مقداری مجلس ما هوشیار شد و از غفلت بیرون آمد. حضرت می‌فرمایند اموات بر دوش مردم سوارند و به سوی منزلگاه ابدی خویش می‌روند. تصور کنید همین الان یک تابوت بیاورند در مسجد، چه کسی می‌تواند برود درون این تابوت بخوابد و به سمت قبرستان حملش کنند؟ نه مثل آن فیلم که درست کردند طرف را بشورند و از خودش فیلم بگیرد. اینها مسخره کردن مردن و قبر و قیامت و غسل است، بیدار باشید. واقعا دارند بعضی از مقدسات ما را مسخره می‌کنند.

 

 آرام آرام به مبانی دین ما رخنه می‌کنند من و تو باید حواسمان باشد

مسیر الهی این است که جوان باید بداند و در ادعیه می‌خوانیم که حال انابه و توبه پیدا کند. در این دعای"اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِیقَ الطَّاعَةِ" به جوان که می‌رسد می‌گوید "وَ عَلَى الشَّبَابِ بِالْإِنَابَةِ وَ التَّوْبَة" باید هر مداحی برای جوان این حال را ایجاد کند، فقط روضه خواندن و سینه زدن نیست. بی اختیار آنها را سوار مرکب تابوت می‌کنند و به این سواری اجباری باید تن بدهند و به سوی قبر بروند. این کلام امیر المومنین علیه السلام است. "وَ أُنْزِلُوا فِیهَا غَیْرَ نَازِلِین" در میان قبر می‌گذارند بی آنکه بخواهند. دلش نمی‌خواهد در این قبر برود. ولی دیگر این حرفها نیست، قبر را کوچک و بزرگ می‌کنند تا میت کاملا جاشود. واقعا بر خلاف میلشان باید در خاک بروند. در بعضی از این فیلم‌ها مثلا میت را در خاک می‌گذارند و رویشان خاک می‌ریزند تا بگویند مرده است و بعد دربیاورند تا پول مردم را ندهند. آرام آرام به مبانی دین ما رخنه می‌کنند که می‌خواهند یک فیلم درست کنند. من و تو باید حواسمان باشد.

 

واقعا ما بیچاره ایم دستمان خالی است برای بیچارگیمان یک کاری کنیم وگرنه این شبها می‌گذرد

 

"فَکَأَنَّهُمْ لَمْ یَکُونُوا لِلدُّنْیَا عُمَّارا" چنان از دنیا بی گانه می‌شوند که گویی هرگز به آبادانی و عمران آن نپرداخته اند. این همه خرج کردیم خانه را ساختیم تمام شد. یکی از دوستان تعریف می‌کردند طرف همه کارش را کرد قصر ساخت صبح روزی که می‌خواست برود در خانه‌ی جدید مرد. "وَ کَأَنَّ الاْخِرَةَ لَمْ تَزَلْ لَهُمْ داراً" و چنان به آخرت می‌پیوندد که گویی همیشه وطنشان بوده است. الان آقای مجیدی کجا رفت؟ سید مهدی فخارزاده و حاج مجید چمنی و خانمش با آن علم و زحمتی که برای دین می‌کشید. این شهدای مسجد ارک کجا رفتند؟ جای شما می‌نشستند و همدیگر را اذیت نمی‌کردند و گریه می‌کردند و زار می‌زدند، لابد آنها می‌دیدند که آن طور زار می‌زدند. من باید کلی روضه بخوانم تا تو یک قطره اشک بریزی. چرا؟ به امیرالمومنین علیه السلام عرض کردند چرا بعضی از چشم‌ها خشک است؟ حضرت فرمودند: از قساوت قلب و زیادی گناه. از صبح تا حالا من هر کاری شده انجام دادم حالا آمده ام در مسجد، نمی‌شود، انسان این گونه تکان نمی‌خورد. فقط وقتی آن کسی که تلقین می‌خواند تکانم می‌دهد بیدار می‌شوم."إسمَع إفهَم یَا عَبدَاللهِ" من اصلا یک لحظه هم بندگی خدا را نکردم. واقعا ما بیچاره ایم دستمان خالی است برای بیچارگیمان یک کاری کنیم وگرنه این شبها می‌گذرد. پنج شب گذشت نفهمیدیم، چند وقت دیگر به هم می‌گوییم دارد شب آخر می‌رسد اما هنوز ما غافلیم.

اشعار خوانده شده توسط حاج منصور ارضی در شب پنجم ماه مبارک رمضان

 

اشعار مناجاتی حاج منصور ارضی در ابتدای جلسه

 

الهی من بدم استغفرالله

گنه کار آمدم استغفرالله

 

نگفتم با دلم برگرد ای دل

چه کردم با خودم استغفرالله

 

ندارد ناله ام تاثیر دیگر

زخود غافل شدم استغفرالله

 

به جز کوی تو ای رب کریمم

به هر در سر زدم استغفرالله

 

خجالت می‌کشم حتی زِیاد

گناه بی حدم استغفرالله

 

اگرچه من بدم عبد رضایم

اسیر مشهدم الحمدُالله

 

خدا را شکر آقای رئوفم

نکرد از خود ردم الحمدُالله

 

من آخر از گِل کرببلایم

شهید مرقدم الحمدُالله

 

مگر آن بی کفن دستم بگیرد

که من خیلی بدم استغفرالله

 

 

.........................................................................................

 

 

اشعار خوانده شده توسط حاج منصور ارضی در میان جلسه

 

مُهر فراغ برجگرم خورد بی حسین 

 زخم خزان به برگ و برم خورد بی حسین

می خواستم نسوزم ازین شعله‌ها ولی 

آتش به روی بال و پرم خورد بی حسین 

 من که شب سیاه ندیدم تمام عمر 

تیر سه شعبه بر قمرم خورد بی حسین

 دست تو نیست نیزه مرا راه می‌برد 

خیلی به دست و بر کمرم خورد بی حسین 

 پیرم! توان تند دویدن نداشتم

 فریادها به روی سرم خورد بی حسین 

ما را ندیده بود کسی وقت بودنت 

چشم غریبه سمت حرم خورد بی حسین 

ماییم و آستین لباسی که معجرست 

دستی به دست شعله ورم خورد بی حسین 

ما داغدیده ایم ولی ساز می‌زنند.....

خنده به اشک چشم ترم خورد بی حسین 

سنگم که می‌زدند دو دستم نقاب بود

باران سنگ بر سپرم خورد بی حسین

بی محرمم بلند شو ای محرم حرم 

من ماندم و اسیری و اشک و غم حرم
 
 
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1866
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
سه شنبه 2 تير 1394

مراسم پنجمین روز ماه مبارک رمضان از نماز ظهر و عصر با سخنرانی حجت الاسلام علوی تهرانی و حجت الاسلام انصاریان در مسجد حضرت امیر(ع) برگزار شد.

گزیده از سخنان حجت الاسلام علوی تهرانی را بخوانید

_ این که ما عمل خود را می بینیم دلیلش این است که عمل ما در این دنیا آخرت ما را می سازد. انسان ها از اعمال سوءشان بدشان می آید. در سوره مبارکه آل عمران آمده است که روزی هر انسان و موجود زنده ای که محشور می شود  عمل خوب و بدش را می یابد. آن هایی که عمل بد انجام دادند آرزو می کنند ای کاش بین عمل بد و ما فاصله ای بود. ما در گرو اعمال خود هستیم و هیچ تردیدی هم در آن نیست.

_ در سوره مبارکه غافر آیه 40 آمده است که آن چیزی که قیامت ما را می سازد عمل صالح است.  کسی که عمل صالح انجام می دهد فرقی نمی کند که زن باشد و یا مرد باشد .  بهشت من و شما را عمل صالح می سازد. عذاب قیامت سنگین است. 

_ بنا به فرمایش امام صادق(ع) بسیاری از اعمال در پیشگاه حق رد می شود اما خدا ارحم الراحمین است. جایگاه انجام عمل صالح دنیا است. ترک دنیا در مکتب پیامبر عظیم الشأن معنی ندارد اما کیفیت زندگی در دنیا نقشه و دستور دارد.

_ طبق فرمایش حضرت امیرالمؤمنین(ع) مؤمن کسی است که دو روزش یکی نباشد. در نصیحت لقمان به پسرش آمده است که پسرم در دنیا دنبال درآمد به اندازه کفایت باش. پسرم دنیا را به آخرت نفروش. صددر صد دنیا را ترک نکن.

 

گزیده از سخنان حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان را بخوانید:

 

_ حضرت ابراهیم از خداوند خواست که می خواهم کیفیت زنده شدن مردگان را با چشم خود ببینم. تا دلم آرامش پیدا کند. چگونه زنده کردن در اختیار خداوند است. اطمینان نسبت به حقایق عالم از اعظم نعمت های پروردگار عالم به بندگان مؤمنش است. تردید و شک و دودلی نسبت به حقایق اگر برطرف نشود ما را در مرز شقاوت دنیا و آخرت قرار می دهد.

_ از امام باقر (ع) راجع به اطمینان و آرامش دل مطلب مهمی آمده است. ایشان می فرماید من با پدرم زین العابدین از مدینه به نجف آمدیم. آن زمان قبر امیرالؤمنین(ع) مخفی بود. غیر از اهل بیت کسی از جای قبر نداشت. پدرم کنار قبر این زیارت را خواند که دو سه خط بیشتر نیست. امام سجاد بعد از السلام علیک وارد گدایی عاشقانه حکیمانه از پروردگار می شود(1).

_با توجه به اینکه انبیاء خدا و ائمه تا آخر عمر دست گداییشان به طرف خدا دراز بود معلوم می شود انسان یک موجود گسترده ای از نظر باطن است که گسترده تر از او در عالم وجود ندارد. انبیا و ائمه چیزی را می خواستند که یقین داشتند خدا برآورده می کند و وجودشان گنجایش گرفتن آن را دارد.این گستردگی انسان است.

_ قرآن یک اسم قیامت را یوم الحسرة بیان می کند که در آن روز تمام خوبان عالم حسرت می خوردند از این که جا داشتند و خود را پر نکردند و بدها هم حسرت می خوردند که چرا سر این سفره ننشستند. ائمه ما دعا را افضل عبادت و صلاح مؤمن بیان می کنند . دعا گره ای است که خدا با قدرتش محکم به قضا و قدر انسان زده است. این عظمت دعا است.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1739
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
سه شنبه 2 تير 1394

مراسم شب ششم ما مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام نخچی و مناجات خوانی حاج مهدی سماواتی در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام نخچی را بخوانید:

_ در قرآن کریم می فرماید که هر چه ثواب است به صبر انسان می دهند. قرآن ثواب را اجر صابران می داند. صبر مقاومت نفس است. این ها عالم مفاهیم است. صبر یک حقیقت در عالم دارد. تمام معارف دین و فضائل اخلاقی غیر از این که یک مباحث اخلاقی دارند، یک حقیقتی هم در عالم دارند که اگر جان ما از آن حقیقت فضائل اخلاقی بهرمند نشود این گفتن ها و شنیدن ها فایده ای ندارد. این گفتن ها و شنیدن ها باید مقدمه رسیدن به این حقیقت باشد.

_ انسان صابر جانش از این حقیقت بهرمند می شود و صبور می شود. راه رسیدن به این فضایل اخلاقی التزام به احکام شرعی است. راه دیگری وجود ندارد. یکی از خصوصیات دوران و روزگاران ما این است که دستورالعمل های قلابی و فریبکارانه زیاد است و همه ادعا می کنند که می توانند یک زندگی برتر را برای ما بسازند.

کسانی که در مکتب امام صادق(ع) کار کردند و زحمت کشیدند راه رسیدن به معارف انسانی و رشد اخلاقی را التزام به احکام شرعی می دانند . ما در این احکام شرعی بندگی را به خدا نشان می دهیم و در سایه این بندگی جان ما رشد می کند و وجود ما از فضایل بهره مند می شود.احکام را نباید سرسری و دست کم گرفت. جایگاه احکام شرعی در زندگی ما بسیار والا است.

_ ما انسان ها دو نوع رشد داریم که یک رشد طبیعی است و مانند سایر حیوانات است و دست خود ما نیست. این رشد به طور منظم حرکت می کند و مراحل رشد را انسان طی می کند. اما یک رشد انسانی داریم که در اختیار خود است. هر کس هر چقدر که بخواهد و برایش هزینه کند به آن می رسد که این مهم تر است.

_ برای رسیدن به این رشد باید از عمر هزینه کرد و لااله الاالله را در زندگی پیاده کرد . باید به خدا متعال آری گفت و به غیر خدا باید نه گفت. این اطاعت و بندگی باعث می شود انسان در مسیر انسانی رشد کند.این دارویی است که انسان باید در تمام عمر مصرف کند و محدود به زمان مشخص نیست.

_ انسان ها یک بار پا به دنیا می گذارند و یک بار زندگی می کنند و در مسیر این زندگی کردن هم اختیار وجود دارد. وعده های زیبا و حقی که به مؤمنین داده شده برای کسانی است که به این سبک زندگی می کنند و این راه را طی می کنند. آنها این راه را انتخاب می کنند و پایش می ایستند و هزینه می کنند. هزینه این راه هم این است که از چیزی که رضای خدا در آن نیست خودداری می کنند. 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1626
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
سه شنبه 2 تير 1394

 

دانلود فایل روضه حاج مهدی سلحشور

دانلود فایل غزل سلام ماه مبارک سلام ماه خدا / حاج رحمان نوازنی

دانلود فایل روضه حضرت زهرا سلام الله علیها / حاج رحمان نوازنی

دانلود فایل زمینه / از بارون زنده میشه زمین / حاج رحمان نوازنی

دانلود فایل زمینه بسیار عالی / ماها به نابودیه یهود ایمان داریم ، کنار رهبرمون صدتا سلمان داریم / حاج رحمان نوازنی

دانلود فایل شور / کربلائی میثم رعیتی

 

منبع: نوای کرب و بلا

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: مــــــداحــــــى , ,
:: بازدید از این مطلب : 1868
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه