میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 253
:: باردید دیروز : 1155
:: بازدید هفته : 1408
:: بازدید ماه : 5382
:: بازدید سال : 30967
:: بازدید کلی : 634451
نویسنده : گمنام
شنبه 30 آذر 1392

 

صفار هرندی : حضرت آقا به فرزندانشان فرموده اند که شما  اگر منتسب به من هستید، حق ندارید کار اقتصادی بکنید البته برای اینکه حق آنها ضایع نشود،  حضرت آقا به فرزندانشان فرموده اند: هر وقت قصد داشتید اینگونه کارها را انجام دهید، من به مسئولین ثبت احوال می گویم اسم من را از شناسنامه شما خارج کند!

و حتی کسانی که در حلقه اولی با خانواده رهبر انقلاب وصلت می کنند نیز این شرط را برای آنها قرار می دهند که حق ورود به فعالیتهای اقتصادی را ندارند.

صفار هرندی ادامه داد: وقتی دیده می شود که فلان شخص فرزند رهبر یا فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است به نحو دیگری با آنها رفتار میشود و ناخودآگاه بر مردم عادی مقدم داشته خواهند شد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: بسیاری از مسئولین در مراتب بسیار  پایین تر هستند  که می گویند ما نمی توانیم در حق فرزند خودمان جفا کنیم و مانع فعالیت اقتصادی شان  شویم که نتیجه اش انجام فساد های بین المللی توسط یک آقازاده  و خروج  حکم برای وی در خارج از کشور شده است.

صفار هرندی ادامه داد: این فرد به واسطه این که به حوزه قدرت در ایران منتسب بود تا این حد پیش رفت و این  مسئله به معنای تبعیض است.

صفار هرندی نوع دیگر تبعیض  را تبعیض در رانتهای اطلاعاتی دانست و ادامه داد: نوع دیگر تبعیض، تبعیض در برخورداری از رانت های اطلاعاتی است. مثلا شخصی کارمند و یا مسئولی در وزارت خارجه است و می داند که روابط ما در آینده نزدیک با فلان کشور توسعه پیدا می کند و محورهای مورد توافق بین دو کشور را نیز می داند، لذا این شخص به  نزدیکانش  اطلاع می دهد و زودتر از بقیه وارد عمل می شوند و طبیعی است که کسی نمی تواند با این افراد در استفاده از ظرفیت  های موجود رقابت کند.و یا کسی که از تغییرات ارزی در بانک مرکزی مطلع است و تغییرات سیاستهای ارزی را می داند، این اطلاعات را به دوستان و آشنایانش منتقل می کند تا بر اساس آن زودتر و راحت تر از بقیه مردم از این موقعیت ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اینگونه روابط در مواردی جنبه حزبی  و جناحی هم   پیدا می کند گفت: در دهه هفتاد بخشی از این فاصله هایی که بین اقشار مردم ایجاد شد محصول این رانت های اطلاعاتی  و  خصوصی سازی هایی که می خواست صورت بگیرد که علی الظاهر جزو سیاستهای کلان بود، و به جای اینکه  مردم در موقعیتهای برابر از آن استفاده کنند، یک سری افراد قبل از اطلاع رسانی عمومی در صف بودند و اطلاع بقیه مردم تمام موقعیت ها را به نفع خود مصادره و ظرفیتها را از بین می بردند.

عضو مجمع تشخصی مصلحت نظام با تاکید بر اینکه تداول قدرت و ثروت نباید بین یک قشر خاص باشد گفت: شرایط بادی به گونه ای باشد که  دانشجویی که در حال تحصیل است باید امیدوار باشد که اگر استعداد لازم را داشته باشد میتواند نماینده مجلس، وزیر، رئیس جمهور شود این حالت باید در فرزندان این سرزمین قابل درک و لمس باشد اما وقتی اینگونه باشد که راه رسیدن به نمایندگی مجلس و شوراهای شهر و خرج ها و هزینه های میلیاردی است، معنایش این است که این حوزه برای قشر خاصی خواهد بود.لذا به یاد آن جمله حضرت امام(ره) می افتیم که می فرمودند، خدا نیاورد روزی را که سرنوشت مصالح کشور به دست صاحبان ثروت و قدرت رقم بخورد.

 

* اشرافیت جز لاینفک مسئولیت برخی شده است

وزیر اسبق فرهنگ  وارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اشرافیت و تجمل گرایی  برای برخی جز لاینفک مسئولیت شمرده می شود گفت:  یکبار به محافظی که در دوران وزارت داشتم گفتم، چرا درب خودرو را  هنگام پیاده شدن من باز می کنی؟ گفت قبلا اگر این کار را نمی کردیم توبیخ می شدیم چون بی احترامی قلمداد می شد. به وی گفتم که از این به بعد بی احترامی به اعضای دولت نهم این است که راننده یا محافظ بخواهد در خودرو را برای وی باز کند.

 

* مسئول مردمی باید دربین مردم باشد

وی ادامه داد: در دولت نهم   قرار شد ، اعضای دولت نهم هنگام ورود به فرودگاه در سفرهای هوایی، در صورتی که وقت کافی باشد، از پاویون فرودگاه عبور نکنند و در سالن فرودگاه کنار باقی مردم منتظر باشند و از مسیر معمول بقیه مردم عبور کنند تا فرصتی باشد که اگر مردم حرفی دارند با مسئولین در میان بگذارند.

وی با تاکید براینکه مردمی بودن به معنای  در بین مردم حشر دائمی داشتن است گفت:  کار گزار جمهوری اسلامی باید حشر دائمی با مردم داشته باشد، چراکه  وقتی که از مردم جدا شود بعد از مدتی ادبیات مردم را فراموش میکند و ادبیاتش با مردم تغییر می کند.

صفار هرندی افزود: در دوره سازندگی وزیری داشتیم که نصف روز وقت اداری اش را صرف این کرده بود که در بازارها سردَر خانه تازه ساختش را انتخاب کند که در انتها موفق هم نشد و آن را از ایتالیا آوردند!

 

* در کاخ نشستن، خوی کاخ نشینی می آورد

صفار هرندی با بیان اینکه خوی اشرافی گری آفت مسئولین است خاطر نشان کرد:   حضرت امام(ره) فرمودند: در کاخ ها نروید چون خوی کاخ نشینی به شما سرایت می کند که عده ای  در جواب می گفتند ما می رویم ولی به سازندگان این کاخها نفرین و فحش میدهیم! اما حضرت امام (ره) می فرمودند که این حرفها شوخی است  اگر در کاخ بنشینی خوی کاخ نشینی هم در ادامه خواهد آمد.

صفار هرندی افزود: برای برخی مسئولین نشستن در خودرویی که شاسی بلند باشد اعتبار محسوب می شود و می گویند از بالا مردم را می بینیم!  این را از زبان یکی از مدیران شنیدم، یعنی به اندازه نیم متر بالاتر از مردم بودن برای وی هیجان انگیز بود.

 مشرق نیوز

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2093
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
سه شنبه 26 آذر 1392

 امام موسی كاظم علیه‌السلام فرموده است: شیعیان ما از چهار چیز بى‌‏نیاز نیستند.
جانمازی كه بر آن نماز بگزارند
انگشترى كه در دست كنند
مسواكى كه با آن مسواك كنند
و تسبیحی از تربت سید الشهداء علیه‌السلام
كه داراى 33 دانه باشد، هرگاه با آن ذكر بگویند خداوند برایشان در قبال هر دانه آن، چهل حسنه مى‌‏نویسد و هر گاه بدون این‌كه ذكر بگویند فقط آن تسبیح را در دست داشته باشد، خداوند براى آنان 20 حسنه می‌نویسد.


متن حدیث: 

قَالَ أَبُو الْحَسَنِ مُوسَى (ع) لَا تَسْتَغْنِی شِیعَتُنَا عَنْ أَرْبَعٍ خُمْرَةٍ یُصَلِّی عَلَیْهَا وَ خَاتَمٍ یَتَخَتَّمُ بِهِ وَ سِوَاكٍ یَسْتَاكُ بِهِ وَ سُبْحَةٍ مِنْ طِینِ قَبْرِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَیْنِ ع فِیهَا ثَلَاثٌ وَ ثَلَاثُونَ حَبَّةً مَتَى قَلَبَهَا ذَاكِراً لِلَّهِ كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِكُلِّ حَبَّةٍ أَرْبَعِینَ حَسَنَةً وَ إِذَا قَلَبَهَا سَاهِیاً یَعْبَثُ بِهَا كَتَبَ اللَّهُ لَهُ عِشْرِینَ حَسَنَة

«شیخ طوسى، ‏تهذیب الأحكام ج 6، ص 75»



*پ.ن: اگر جایی برای تسبیح 34 دانه گفته شده به این جهت بوده كه مهره بزرگ رشته تسبیح را كه بالای همه مهره‌ها است، ‌به حساب آورده‌اند و آنجایی كه 33 دانه ذكر شده، این مهره به حساب نیامده است.
محمدتقی مجلسی(پدر علامه مجلسی) در این‌باره می‌نویسد: «سى و سه دانه اصل و یكى بر فوق همه و این تسبیح مولاة و واجب الاطاعة و المحبة ما فاطمه زهرا (صلوات اللَّه علیها) است؛ چون حمزه شهید شد آن‌حضرت از خاك قبر حمزه این تسبیح را ساختند و بعد از هر نمازى به آن تسبیح می‏كردند.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1997
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : گمنام
شنبه 16 آذر 1392

حضرت ثامن الحجج علي بن موسي الرضا عليه السلام از قول جد بزرگوارشان حسين بن عليعليه السلام نقل مي‌فرمايند:
در زير ديوار شهري از شهرها لوحي پيدا شد كه در آن چنین نوشته بود: 
تعجب مي كنم از كسي كه يقين به مرگ دارد، چگونه شادماني مي‌كند؟
در شگفتم از كسي كه  سرنوشت را قبول دارد، چگونه اندوهگین مي‌شود؟ (كه مثلا چرا چنين و چنان نشد)
و عجب دارم از کسی که دنیا را آزمایش کرده، باز چگونه به آن اطمینان پیدا می‌کند!

متن حدیث:

وجد لوح تحت حائط مدينة من المدائن، فيه مكتوب: انا الله لا اله الا انا و محمد نبيي، و عجبت لمن ايقن بالموت كيف يفرح؟ و عجبت لمن ايقن بالقدر كيف يحزن؟ و عجبت لمن اختبر الدنيا كيف يطمئن اليها؟ 


«عیون اخبارالرضا(ع)،جلد2، صفحه 28»
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1978
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : گمنام
جمعه 15 آذر 1392

 به نقل از تسنیم، ، آیت الله جوادی آملی که شامگاه پنج شنبه در جمع اساتید تفسیر قرآن در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) سخن می‌گفت، اظهار کرد: از ذات اقدس اله مسئلت می‌کنیم که سعی همه عزیزانی را که در این دارالقرآن زحمت می‌کشند را مشکور دارد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: مرحوم علامه طباطبایی(ره) تببین می‌کرد که قرآن در مقام اثبات خودکفاست ولی در مقام ثبوت تنها ذات اقدس اله خودکفاست. قرآن هم معجزه خود را اثبات می‌کند و هم نبوت آورنده خود را ثابت می‌کند و هم پایداری اسلام را در سایه قرآن و عترت ثابت می‌کند و همه نیازها را هم برآورده می‌کند.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: این کتاب با برهان عقلی وجود خدا را ثابت می‌کند زیرا می‌فرماید آیا بشر آفریننده دارد یا ندارد؟ اگر کسی منکر علیت باشد و به تصادف معتقد باشد، نه تنها برای جهان خارج علیت قائل نیست بلکه قدرت فعل نیز ندارد.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر رابطه علمی و معلولی را نبپذیریم، علمی نداریم. نه تنها علم نداریم، بلکه شک هم نداریم زیرا اگر کسی دهن باز کرد، باید دلیل بیاورد. دلیل یعنی این که یک صغری و یک کبری و رابطه این دو را باید بیاورد.

آیت الله جوادی آملی افزود: منشا ناهمانگی یا خطای فکری یا خطئه عملی و از آنجا که ذات اقدس اله از این دو مصون است، لذا ممکن نیست آنچه که از خداست با یکدیگر ناهماهنگ باشند. نه تنها قرآن صدر و ذیلش ناهماهنگ نیست بلکه هیچ کتاب آسمانی ای ناهماهنگ نیست و هیچ پیامبری ناهماهنگ نیست و هر چه که از خداست، هماهنگ است.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: یکی بزرگان می‌گفت ده بار و صد بار در عالم بگیرید، یک تفاوت پیدا نمی‌کنید.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: فاصله تفسیری المیزان با دیگر تفاسیر زیاد است. معرفت شناسی حسی و تجریدی کلامی و تجریدی فلسفی و عرفان عملی همه در این تفسیر توسط مرحوم علامه (ره) آمده است.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم افزود: معرفت شناسی تجربی کف سواد است. از معرفت شناسی تجربی به معرفت شناسی نیمه تجربی یعنی ریاضی و سپس تجریدی کلامی و سپس عرفان نظری و در نهایت به علم یقین می‌رسیم.

وی خاطرنشان کرد: فرمایش مرحوم علامه این است آنچه حق بود، اگر حق بود قرآن امضا کرد.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به شخصیت و سعه صدر علامه طباطبایی(ره) تصریح کرد: در زمان علامه، فضای باز سیاسی کاذبی پدید آمد و کمونیست‌ها حتی در سالگرد مرگ لنین و استالین، تظاهراتی در پامنار و اطراف برپا می‌کردند و فضای نفی توحید، به شدت وجود داشت.

مرجع تقلید شیعیان افزود: علامه طباطبایی(ره) می‌فرمود که با یکی از این ملحدین 8 ساعت بحث کردیم و فردا در خیابان به دیگری گفته بود همین طباطبایی من را موحد کرد. این چنین بود سعه صدر ایشان و حوصله ایشان و آن چه که شهید مطهری نوشته‌اند، تقریر درس‌های ایشان بوده است.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما در علم، موضوع غیر دینی نداریم و لذا علم غیر دینی محال است. راهی که علامه(ره) طی می‌کرد به اینجا می‌رسید که جریان علم حسی در اسلام پذیرفته است.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: برکت حوزه علمیه و مخصوصا بزرگانی که مجمع عالی تفسیر را تشخیص داده‌اند، از این بزرگمرد الهی است و باید قدر شخصیت ایشان دانسته شود.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1940
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : گمنام
جمعه 15 آذر 1392

هیچ یک از اهل بیت(ع) به فرشتگان و جنیان اجازه شرکت در جهاد و یا دفاع را نمی‌داده‌اند؛ اما حضرت حجت(عج) از این قاعده مستثنی هستند و در زمان ایشان، هم فرشتگان و هم جنیان اجازه می‌یابند که به جهاد با مخالفان بپردازند.

 به نقل از فارس، مفهوم «ظهور» مفهومی است اجتماعی و نشانگر تحول فرد و جامعه در آن دوران. بر این اساس می‌توان این مفهوم را مفهومی کاربردی و نه نظریه پردازانه دانست. از این رو، کمترین مباحث این گفتار پیرامون مباحثی است که از ارزش اجتماعی کافی برخوردار نیستند. در ادامه به پاسخ آیت‌الله محمدعلی ناصری استاد اخلاق و مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) درباره برخی ویژگی‌های حضرت مهدی(عج) اشاره می‌شود که این مباحث توسط مجید هادی‌زاده به رشته تحریر در آمده است

*ظهور مصحف امیرالمؤمنین(ع) به وسیله امام عصر(عج)

می‌دانیم که پس از فاجعه رحلت پیامبر اکرم(ص) که عالم هستی هنوز داغدار آن است، امیرالمؤمنین(ع) نخست به جمع و ترتیب قرآن کریم به همراه اشاره به تفسیر آیات، شأن نزول آنان، تبیین مکی و مدنی و لیلی و نهاری بودن آنان و ... پرداختند؛ آن گاه رداء بر قامت خود گرفتند و از منزل خارج شدند، آن حضرت، آن مصحف شریف را بر در مسجد پیامبر بر اصحاب و دیگر مردمان نمودند، اما آنان به تحریک گروهی خاص از پذیرش آن سرباز زدند و آن حضرت نیز با اشاره به اینکه دیگر هرگز آن را نخواهند دید، آن کتاب ارجمند را به منزل باز گردانیدند.

در اینکه متن آن مصحف با متن مصحف فعلی موجود در جهان اسلام یکسان است و قرآن کریم از هر گونه تحریف به دور بوده است؛ هیچ تردیدی نیست، چه اقسام تحریف از تحریف به حذف، تحریف به تبدیل و تحریف به زیاده، در قرآن کریم راه ندارد؛ و آنچه امروزه به عنوان قرآن کریم به دست ما است، بنا بر حفظ الهی همان قرآن نازل شده بر پیامبر اکرم(ص) است که بدون کوچکترین دگرگونی - ولو در حد یک حرف - به دست ما رسیده است.

مصحف امیرالمؤمنین(ع) اما گذشته از متن وحی، تفسیر و تأویل آن را نیز به همراه خود داشته است. این مصحف هم اکنون به همراه حضرت حجت(عج) است و به وسیله ایشان در زمان ظهور آشکار خواهد شد. از این رو مصاحبت دائمی با قرآن کریمی که به تدوین اول‌الاوصیاء فراهم شده را می‌توان از خصائص خاتم‌الاوصیاء دانست.

* ندایی که دائماً مردم را به آن حضرت می‌خواند

یکی دیگر از ویژگی‌های آن حضرت آن است که ابری سفید دائماً بر سر آن حضرت سایه می‌گسترد، مأموریت الهی این ابر، دائمی است و هیچ گاه پروانه آن ابر از سر شمع وجود مبارک ایشان کنار نمی‌رود، هر چند وجود این ابر و سایه گستری آن برای دیگر معصومان نیز گزارش شده، اما آنچه در شمار ویژگی‌های ایشان است، آن است که منادی‌ای دائماً از میان آن ابر ندا می‌کند که: «ای مردم! آگاه باشید آن کسی که می‌آید و دنیا را از عدل و داد پر می‌کند، وجود مقدس حضرت مهدی(عج) است».

آن گونه که از متن احادیث اهل بیت(ع) بر می‌آید، این منادی تنها برای وجود ایشان چنین در تکاپو است و برای دیگر اهل بیت، چنین اعلام دمادمی نداشته است.

*حضرت به ملائکه و جنیان اجازه جهاد می‌دهند

می‌دانیم که حوزه ولایت اهل بیت(ع)، تمامی عالم امکان - از عالم مجردات محض تا عالم ماده صرف - را در بر گرفته است. از این رو است که هر یک از صاحبان عصمت کبری و نیز پیامبران پنجگانه اولوالعزم، نه تنها بر عالم انسانی که بر تمامی عوالم، ولایت داشته‌اند و تمامی موجودات تکویناً در خدمت ایشان بوده‌اند.

گذشته از این اما، هیچ یک از اینان به فرشتگان و جنیان و دیگر موجودات غیرانسانی اجازه شرکت در جهاد و یا دفاع را نمی‌داده‌اند؛ چه بنا بر سنت الهی برای آزمایش انسان‌ها تنها اینان می‌بایست در جنگ‌ها حاضر می‌شده‌اند تا دو صف یاران حق و باطل به خوبی نمایان شود. در این میان جنگ بدر - که بنا بر نص صریح قرآن کریم، آوردگاه مبارزه فرشتگان با کفار بود، و در آن فرشتگان مستقیماً مأذون به یاری پیامبر اکرم(ص) بودند - موردی استثنایی است.

حضرت حجت(عج) اما، از این قاعده مستثنی هستند، چه در زمان ایشان، هم فرشتگان و هم جنیان به یاری اسلام خواهند شتافت و از سوی ایشان اجازه می‌یابند که به جهاد با مخالفان بپردازند. این در حالی است که می‌دانیم در واقعه جانسوز کربلا نیز، حضرت سیدالشهداء(ع) به هیچ یک از یاران غیرانسانی‌اشان اجازه شرکت در جنگ را ندادند؛ هر چند بنا بر آنچه منقول است،‌فرشتگان و جنیان به یاری ایشان در آن واقعه هولناک شتافته بودند.

*عدم تصرف زمان در حضرت حجت(عج)

هر چند درباره عدم تصرف زمان و عدم گذر آن بر وجود مبارک حضرت حجت(عج) در اینجا همین اندازه اشاره می‌کنیم که آن حضرت، از حیطه زمان خارج هستند و لذا زمان نمی‌تواند در وجود مبارک ایشان اثر گذارد و در آن تصرف کند، از این روست که بنا بر مشهور، سن ایشان به هنگام ظهور میان سی و پنج تا چهل سال خواهد بود. کسانی نیز که هم اکنون - که بیش از یکهزار و یکصد و هفتاد سال بر عمر آن خلاصه وجود می‌گذارد - به شرف زیارت ایشان نائل شده‌اند، به اتفاق آن حضرت را با چهره‌ای جوان که نزدیک به چهل ساله می‌نماید زیارت کرده‌‌اند.

این ویژگی، تنها خاص ایشان است و حتی انبیاء عظام الهی(ع) نیز در آن با ایشان شرکت نداشته‌اند.

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: مــهـــــدویــــت , ,
:: بازدید از این مطلب : 2337
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 14 آذر 1392

امام زمان(عج)-مناجات روز عاشورا

 

سر می شود زمانه ولی بی تو غرق آه

جان مرا رسانده به لب بغض گاه گاه

سر رفته انتظار کسی که به یاد تو

می دوخت چشم حسرت خود را به سوی ماه

تو حاضری و ما همه در بند غیبتیم

یعنی نجاتمان بده از این شب سیاه

آقا علاج رو سِیَهی چیست غیر اشک؟

حالا به سوی روضه ات آورده ام پناه

ای ملجأ همیشه ی ابن سَبیل ها

جا مانده ام شبیه یتیمی میان راه

یک دم بیا به خیمه ی ما، جان مادرت!

آتش بزن دل همه را با شرار آه

باید شوی تسلی آن قلب مضطرب

آقا بیا که روضه رسیده به قتلگاه

یک جسم نیمه و جان و دوصد نیزه و سنان

یک لشکر حرامی و سردار بی سپاه

ناگه رسید زینب کبری فراز تل

فریاد زد ز سوزجگر وا محمداه

«این کشته ی فتاده به هامون حسین توست

این صید دست و پا زده در خون حسین توست»

 

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: شـــعرآیینــــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2098
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 14 آذر 1392

امام حسین(ع)-مناجات

 

حیف است که از عشق تو یک توشه نگیریم

حیف است که ما دامن شش گوشه نگیریم

خوب است که ما مثل تو ارباب بمیریم

حیف است از این قافله ره توشه نگیریم

زشت است از این قافله با فاصله رفتن

از خیمۀ سلطان کَرَم گوشه نگیریم

اینجاست که دل کاسۀ صبرش بسر آید

حیف است ز گیسوی تو یک خوشه نگیریم

خواهیم اگر بر تو شویم آینه، بایست

از بار گنه بر دل خود پوشه نگیریم

دست من و دامان تو یا قاضی الحاجات

ای کاش که در خیمه کنم با تو ملاقات

امسال مُرید علی اکبر شَوَم ای کاش

من نذر گلوی علی اصغر شوم ای کاش

از جان و جهان یکسره خواهم بگریزم

جزو سپه ساقی لشگر شوم ای کاش

با قاسم و عبداللهِ تو گَعده بگیرم

من در بدر آل پیمبر شوم ای کاش

مانند غلامِ سیَهَت بر سرِ دستت

من هم به دعای تو منور شوم ای کاش

نان و نمک سفرة تو باد حلالم

من ریزه خور خوان تو دلبر شوم ای کاش

هر لحظه به یا لَیتَنی این شعر بخوانم

با اهل حرم عهد کنم با تو بمانم

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: شـــعرآیینــــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2016
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 14 آذر 1392

امام سجاد(ع)-مصائب شام

 

اسرار نهان را سر بازار كشیدند

آتش به دل عترت اطهار كشیدند

دروازۀ ساعات كه در شأن حرم نیست

ناموس خدا را سوی انظار كشیدند

بازار یهود آبروی اهل حرم رفت

از پیرهن پارۀ ما كار كشیدند

با سوت و كف و هلهله و رقص و جسارت

دردِ دل ما را همه جا جار كشیدند

تا خواست، تماشایی مان كرد ستمگر

با   بی ادبی در بر حضّار كشیدند

ای كاش كه چون كوفه غم سیلی مان بود

ما را به سوی مجلس كفار كشیدند

ای كاش فقط سنگ به سرها زده بودند

بر گریۀ ما قهقهه بسیار كشیدند

هر بار كه بی عاری شان خنده بما زد

زخمی به دل حیدر كرار كشیدند

ای سهل بگو از صدقه سوخت دل ما

خون از جگر احمد مختار كشیدند

از مردمشان هیزتر اینجا خودشانند

خون بود كه از چشم علمدار كشیدند

با این كه خدا، حافظ ناموس خودش بود

با حرف كنیزی به جگر خار كشیدند

از مجلس بیگانه به ویرانه كه بردند

فریاد سر عصمت دادار كشیدند

ما را پس از آن بزم شراب اشك نمانده

بس چوب به لب های گهر بار كشیدند

با رأس بریده سخن این بود دمادم

یك آیه بخوان ،كار به اغیار كشیدند

این شام بلا لكّۀ ننگی است به تاریخ

اسرار نهان را سر بازار كشیدند

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: شـــعرآیینــــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2174
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 14 آذر 1392

شهادت حضرت رقیه(س)

 

باور نداشتم که بیایی برابرم

امشب تویی برابر من نیست باورم

هر چند بال پر زدنم را شکسته اند

اما برای باتو پریدن کبوترم

دستی نمانده حلقه کنم دور گردنت

مویی نمانده تا بکشی شانه بر سرم

از شعله های بام فقط پلک تو نسوخت

آتش گرفت دامن و سوخت معجرم

حتی برای ناله زدن هم امان نداد

دستی که خورد بر رخم و کرد پرپرم

امشب رسیده ای به تماشای مادرت

امشب رسیده ای به نفس های آخرم

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: شـــعرآیینــــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2072
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 14 آذر 1392

 عالم بزرگوار مرحوم آيت‌الله علامه "ملاّ محمّد هاشم خراساني"* مي‌نويسد: عالم جليل شيخ محمّدعلي شامي كه از جمله علماي نجف اشرف بود به حقير فرمود: جدّ مادري من، جناب آقا سيّد ابراهيم دمشقي كه نَسَبش به سيّد مرتضي علم‌الهدي منتهي مي‌شد و سنّ شريفش بيش از 90 سال بود، سه دختر داشت و اولاد پسر نداشت. شبي دختر بزرگ ايشان حضرت رقيّه دختر امام حسين عليه‌السلام را در خواب ديد كه فرمودند: «به پدرت بگو: به والي بگويد: ميان لحد و جسد من آب افتاده، و بدن من در اذّيت است، بيايد قبر و لحد مرا تعمير كند.» 

دختر به سيّد عرض كرد، ولي سيّد از ترس اهل تسنّن، به خواب اعتنا ننمود. شب دوّم دختر وسطي سيّد همين خواب را ديد و به پدر گفت، ترتيب اثري نداد. شب سوّم دختر كوچك سيّد همين خواب را ديد و به پدر گفت، باز ترتيب اثري نداد. شب چهارم خود سيّد حضرت رقيّه را در خواب ديد كه به طريق عتاب فرمودند: چرا والي را خبردار نكردي؟!

سيّد بيدار شد، صبح نزد والي شام رفت و خوابش را گفت. والي به علماء و صلحاء شام از شيعه و سنّي امر كرد كه غسل كنند و لباس‌هاي پاكيزه بپوشند، به دست هر كس قفل ورودي حرم مطهّر باز شد، همان كس برود و قبر مقدّس او را نبش كند، پيکر را بيرون آورد تا قبر را تعمير كنند. 

صلحاء و بزرگان از شيعه و سنّي در كمال آداب غسل كردند و لباس پاكيزه پوشيدند، قفل به دست هيچ كس باز نشد مگر به دست خود مرحوم سيّد، و چون ميان حرم آمدند كلنگ هيچ كدام بر زمين اثر نكرد، مگر به دست سيّد ابراهيم.

حرم را قُرق كردند و لحد را شكافتند. ديدند بدن نازنين حضرت رقيه سلام‌الله عليها، ميان لحد و كفن صحيح و سالم است اما آب زيادي ميان لحد جمع شده است.

سيّد در قبر رفت، همين كه خشت بالاي سر را برداشت ديدند سيّد افتاد. زير بغلش را گرفتند، هي مي‌گفت: «اي واي بر من.. واي بر من.. به ما گفته بودند يزيد لعنةالله عليه، زن غسّاله و كفن فرستاده ولي اکنون فهميدم دروغ بوده، چون دختر با پيراهن خودش دفن شده. من بدن را منتقل نمي‌كنم، مي‌ترسم بدن را منتقل كنم  و ديگر به عنوان "رقيّه بنت الحسين" شناخته نشود و من نتوانم جواب بدهم.

 


سيّد بدن شريف را از ميان لحد بيرون آورد و بر روي زانوي خود نهاد و سه روز بدين گونه بالاي زانو خود نگه داشت و گريه مي‌كرد تا اينكه قبر را تعمير كردند.

وقت نماز كه مي شد سيّد بدن حضرت را بالاي جايي پاكيزه مي‌گذاشت. پس از فراغ از نماز برمي‌داشت و بر زانو مي‌نهاد، تا اينكه از تعمير قبر و لحد فارغ شدند، سيد بدن را دفن كرد. و از معجزه آن حضرت اين كه سيّد در اين سه روز احتياج به غذا و آب و تجديد وضو پيدا نكرد و چون خواست بدن را دفن كند دعا كرد كه خداوند پسري به او عطا فرمايد. دعاي سيّد به اجابت رسيد و در سن پيري خداوند پسري به او لطف فرمود که نام او را "سيّد مصطفي" گذاشت.



آنگاه والي واقعه را به سلطان عبدالحميد عثماني نوشت؛ او هم توليت زينبيّه و مرقد شريف حضرت رقيّه و امّ كلثوم و سكينه را به سيد ابراهيم واگذار کرد.

اين قضيه در سال 1242 هجري شمسي رخ داده و در کتاب «معالي» هم اين قضيّه مجملاً نقل شده و در آخر اضافه کرده است: «فَنزلَ في قبرها و وَضع عليها ثوباً لفَّها فيه و أخْرجها، فإذا هي بنتٌ صغيرةٌ دُونَ البُلوغِ و كانَ متْنُها مجروحةً مِنْ كثرةِ الضَّرب» « آن سيّد جليل وارد قبر شد و پارچه اي بر او پيچيد و او را خارج نمود، دختر كوچكي بود كه هنوز به سن بلوغ نرسيده، و پشت شريفش از زيادي ضربات مجروح بود.»

پس از درگذشت سيّد ابراهيم، توليت آن مشاهد مشرفه به پسرش سيّد مصطفي و بعد از او به فرزندش سيّد عبّاس رسيد.

فرزندان سيّد ابراهيم دمشقي معروف و مشهور به "مستجاب الدعوه هستند به گونه‌اي که هر گاه دست خود را به موضع دردناک بيماري بگذارند فوري آرام مي‌شود و اين اثر را از جدّ بزرگ خود به ارث برده‌اند که اين خاصيت، ناشي از نگهداري بدن شريف آن مظلومه به مدت سه شبانه‌روز است.

اين موضوع پيش از اين به صورت روضه‌خواني از سوي حجت‌الاسلام سيد حسين مؤمني و حجت‌الاسلام سيد عبدالله فاطمي‌نيا، در حرم مطهر امام رضا(ع) خوانده شده و مورد تأييد علما نيز قرار گرفته است.



*ملامحمد هاشم خراساني معروف به ثقةالاسلامي در سال (1242 ش) (1280 ق) در مشهد به دنيا آمد. پس از فرا گرفتن مقدمات علوم، رهسپار نجف اشرف گرديد و در مدت دوازده سال از محضر عالماني همچون آخوند خراساني و سيد اسماعيل صدر بهره‏مند شد. ملاهاشم خراساني پس از بازگشت از نجف، راهي مشهد گرديد و در حوزه درس آيت‏اللَّه سيدعلي حائري يزدي شركت جُست و از آن پس به تحقيق و تاليف همت گمارد. آثار متعددي از ملامحمدهاشم خراساني به جاي مانده كه مهم‏ترين آنها عبارتند از: مُنتَخَبُ التواريخ به فارسي در تاريخ معصومان و برخي از امامزادگانِ مدفون در ايران و نيز علمايي كه در مشهد، هرات، اصفهان و شيراز به خاك سپرده شده‏اند ؛ حُسنُ العاقبةُ في سَعادَةِ الخاتَمه و نيز غايةُ الآمال في حُسنِ خواتيم الاعمال. اين عالم و مورخ گرانقدر سرانجام در بيست و هشتم اسفند 1312ش برابر با سوم ذي‏حجه 1352ق در هفتاد سالگي در مشهد به لقاءاللَّه پيوست و در همان شهر به خاك سپرده شد. 

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: امامت و ولایت , ,
:: بازدید از این مطلب : 2288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 14 آذر 1392

ورود اهل بیت(ع) به شام

 

نه روز عید صیام و نه عید قربان است

چه روی داده که شام این همه چراغان است

زنان شام همه می زنند و می رقصند

به هر که می نگرم سخت شاد و خندان است

چه روی داده که در دست شامیان سنگ است

مگر سه ساله ی زهرا به شام مهمان است

میان هلهله ها هیجده سر است به نی

به هر سری نگرم مثل ماهِ تابان است

سری به نوک سنان می خورد لبش بر هم

عیان زحنجر خشکش صدای قرآن است

نقاب بانویی از گرد و خاک و خون سر است

حجاب دخترکی گیسوی پریشان است

سوار ناقه جوانی است در غل و زنجیر

که چشم سلسله بر ساق پاش گریان است

دلا در آتش غم همچو آفتاب بسوز

که سایبان اسیران سر شهیدان است

تن ضعیف و غل و داغ و گردن مجروح

خدای رحم کند آفتاب، سوزان است

هنوز بر لبش آثار تشنگی پیداست

هنوز آب به او، او به آب عطشان است

سر حسین به بالای نیزه قرآن خواند

یکی نگفت که این سر سرِ مسلمان است

حرامیان ستم پیشه کعب نی نزنید

به کودکی که تنش مثل بید لرزان است

ز دست دختر زهرا طناب باز کنید

که او بر این اسرا یاور و نگهبان است

زسیل اشک جهان را خراب کن "میثم"

که جای گنج الهی به شام ویران است

 

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: شـــعرآیینــــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2064
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 14 آذر 1392

ورود اهلبیت(ع) به شام

 

شراره بر دل ناموس کبریا زده اند

برای دیدن ما، شهر را صدا زده اند

خدا به خیرکند، قافله به راه افتاد

سر تو را سر نیزه در انتها زده اند

حواسها همه پرت سر تو خواهد شد

که دامنی پُرِ از پاره سنگ، تا زده اند

به نیزه تکیه زدی و تمام قافله باز

گریز گریه به گودال کربلا زده اند

دوباره داد بزن... ای حرامیان به کجا؟

که شمرها به حیا باز پشت پا زده اند

محله های یهودی چقدر باریکند

دوباره فاطمه را بین کوچه ها زده اند

هنوز حرمله گویا دلش خنک نشده

سپرده پای سرِ تو ؛ رباب را زده اند

بس است مرثیه، اینجا گریز میخواهد

که مرد خیره ای از ما کنیز میخواهد

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: شـــعرآیینــــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 14 آذر 1392

شوق زیارت کربلا

 

«هرکه دارد هوس کرببلا بسم الله

هرکه دارد سر همراهی ما بسم الله»

گرکه در سینۀ خود شوق زیارت داری

رود این قافله تا کرببلا بسم الله

هرکه را میل سوی قبلۀ عشاق بود

می دهد عشق به آوای رسا بسم الله

ای که مشتاق گلستان حسینی شده ای

همره بوی گل و باد صبا بسم الله

کاروانی شده آماده ز عشاق حسین

گر کنون پای طلب هست تو را بسم الله

وعده دادیم که باهم سفر عشق رویم

عازم کوی حسینیم بیا بسم الله

علقمه منتظر ماست چرا بنشستی

سوی آن چشمۀ پُر شرم و حیا بسم الله

گرکه داری گهری مشتریش هست حسین

می خرد سوز دل و اشک تو را بسم الله

زیر آن قبه دعای تو اجابت دارد

تا که نگذشته تو را وقت دعا بسم الله

ای وفائی تو اگر خیر دو دنیا طلبی

چهره بگذار به خاک شهدا بسم الله

 

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: شـــعرآیینــــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2083
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 14 آذر 1392

 امیرالمومنین امام علی علیه السلام  هنگامی که در پى جنازه اى مى رفت شنيد كه مردى مى خندد، فرمود: گويى مرگ بر غير ما نوشته شده، و حق بر غير ما واجب گرديد، و گويا اين مردگان مسافرانى هستند كه به زودى باز مى گردند، در حالى كه بدن هايشان را به گورها مى سپاريم، و ميراثشان را مى خوريم.
گويا ما پس از مرگ آنان جاودانه ايم !!! آيا چنين است، كه اندرز هر پند دهنده اى از زن و مرد را فراموش مى كنيم در حالى كه نشانه تيرهاى بلا و آفات قرار گرفته ايم؟

متن حدیث:

وَ تَبِعَ جِنَازَةً فَسَمِعَ رَجُلًا يَضْحَكُ فَقَالَ كَأَنَّ الْمَوْتَ فِيهَا عَلَى غَيْرِنَا كُتِبَ وَ كَأَنَّ الْحَقَّ فِيهَا عَلَى غَيْرِنَا وَجَبَ وَ كَأَنَّ الَّذِى نَرَى مِنَ الْأَمْوَاتِ سَفْرٌ عَمَّا قَلِيلٍ إِلَيْنَا رَاجِعُونَ نُبَوِّئُهُمْ أَجْدَاثَهُمْ وَ نَأْكُلُ تُرَاثَهُمْ كَأَنَّا مُخَلَّدُونَ بَعْدَهُمْ ثُمَّ قَدْ نَسِينَا كُلَّ وَاعِظٍ وَ وَاعِظَةٍ وَ رُمِينَا بِكُلِّ فَادِحٍ وَ جَائِحَةٍ .



«نهج البلاغه،حکمت 122»
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1942
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
دو شنبه 11 آذر 1392

شهید سید مجتبی علمدار بعد از اتمام جنگ در واحد طرح و عملیات لشکر 25 کربلا در ساری مشغول خدمت شد. او مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی بود. چندین سال پس از جنگ یعنی در سال 1375 بر اثر جراحت‌های شیمیایی به یاران شهیدش پیوست. دوستان و همرزمان شهید خاطره‌‌های بسیاری را در رابطه با او در "علمدار" نقل کرده‌‌اند. تواضع و فروتنی، ایمان و اخلاص، التزام عملی به مراقبات و روحیه جهاد و مبارزه از سید مجتبی علمدار شخصیت بی نظیری ساخت که حتی علما او را صاحب امتیازات خاصی می‌دانستند. "حمید فضل‌الله نژاد" از دوستان شهید در همین رابطه خاطره‌ای از دیدار همرزم شهیدش با علامه حسن زاده آملی چنین روایت می‌کند:

سید مجتبی علمدار علاقه ویژه‌ای به روحانیت داشت. می‌گفت:"سکان کشتی مبارزه، در این نظام اسلامی به دست روحانیت است." روحانیت را قطب تاثیرگذار جامعه می‌دانست. سید در مراسمی که برگزار می‌شد از روحانیون استفاده می‌کرد. یکبار سید مجتبی بچه‌های هیأت بنی فاطمه(ع) را به روستای ایرا، در اطراف شهر آمل، برد. هدف زیارت و دیدار با علامه حسن زاده آملی بود. یکی یکی بچه‌ها را فرستاد داخل اتاق. خودش همان پایین مجلس در کنار درب ورودی نشست.

حضرت علامه در بالای مجلس نشسته بودند. علامه قبل از شروع صحبت نیم خیز شد و درب اتاق را نگاه کرد. بعد اشاره کرد که سید جلو برود و نزد ایشان بنشیند. سید هم رفت و در کنار علامه نشست. علامه روی شانه او زد و چیزی گفت. از دور دیدم سید سرش را به حالت ادب پایین گرفته. بعد از اتمام دیدار، به سید گفتم: "علامه به شما چی گفت؟"

سید جواب درستی نداد. هرچه اصرار کردم پاسخی نشنیدم. این اخلاق سید بود. همیشه کمتر از خودش حرف می‌زد. از نفری که جلوتر نشسته بود ماجرا را پرسیدم. گفت:وقتی علامه روی دوش سید زد به او گفت: " بنده در چهره شما نوری می‌بینم. بیشتر مواظب خودتان باشید." آن شب همه ما برگشتیم و وقتی سوار شده و حرکت کردیم سید دوباره به حضور علامه رسید.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: مـــردان خــــدا , ,
:: بازدید از این مطلب : 2469
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : گمنام
دو شنبه 11 آذر 1392

دانلود

به نام نامی سر، بسمه‌ تعالی سر
بلندمرتبه پیکر، بلندبالا سر

فقط به تربت اعلات، سجده خواهم کرد
که بنده‌ی تو نخواهد گذاشت، هرجا سر

قسم به معنی لا یمکن الفرار از عشق
که پر شده است جهان، از حسین سرتاسر

نگاه کن به زمین! ما رأیت إلا تن
به آسمان بنگر! ما رأیت إلا سر

سری که گفت: «من از اشتیاق لبریزم
به سرسرای خداوند می‌روم با سر

هر آنچه رنگ تعلق، مباد بر بدنم
مباد جامه، مبادا کفن، مبادا سر.»

همان سری که "یحب الجمال" محوش بود
جمیل بود، جمیلا بدن، جمیلا سر

سری که با خودش آورد بهترین‌ها را
که یک به یک، همه بودن سروران را سر

زهیر گفت: حسینا! بخواه از ما جان
حبیب گفت: حبیبا! بگیر از ما سر

سپس به معرکه عابس، " أجنّنی"گویان
درید پیرهن از شوق و زد به صحرا سر

بنازم " أم وهب" را، به پاره تن گفت
برو به معرکه با سر ولی میا با سر

خوشا به حال غلامش، به آرزوش رسید
گذاشت آخر سر، روی پای مولا سر

چنان که یک تن دیگر به آرزوش رسید
به روی چادر زهرا گذاشت سقا، سر

در این قصیده ولی آنکه حسن مطلع شد
همان سری است که برده برای لیلا سر

همان که احمد و محمود بود سر تا پا
همان سری که خداوند بود، پا تا سر

پسر به کوری چشمان فتنه کاری کرد
پر از علی شود آغوش دشت، سرتاسر

میان خاک، کلام خدا مقطعه شد
میان خاک؛ الف، لام، میم، طا، ها، سر

حروف اطهر قرآن و نعل تازه‌ي اسب
چه خوب شد که نبوده است بر بدن‌ها سر

تنش به معرکه سرگرم فضل و بخشش بود
به هرکه هرچه دلش خواست داد، حتی سر

جدا شده است و سر از نیزه‌ها درآورده است
جدا شده است و نیفتاده است از پا سر

صدای آیه کهف الرقیم می‌آید
بخوان! بخوان و مرا زنده کن مسیحا سر

بسوزد آن همه مسجد، بمیرد آن اسلام
که آفتاب درآورد از کلیسا سر

عقیله، غصه و درد و گلایه را به که گفت؟
به چوب، چوبه محمل، نه با زبان، با سر

دلم هوای حرم کرده است می‌دانی
دلم هوای دو رکعت نماز بالا سر 

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: شـــعرآیینــــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2176
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 7 آذر 1392

هر گاه دزد بدزدد، خداوند عزو جل او را از روزی‌اش باز می‌دارد و گناه آن، بر عهده اوست. حال اگر شكيبايى مى‏‌ورزيد، از راه خودش به آن روزى دست می‌يافت.

 

 سیدالساجدین امام زين‌العابدين عليه‌السلام فرمودند: در بيان سفارش‌‏هاى لقمان عليه‌السلام به پسرش: اى پسرم! سخت‏ترين ندارى، نداشتن دل است و بزرگ‏ترين مصيبت، بدهكارى و بالاترين محروميت و بلا، همان بدهكارى است و سودمندترين ثروت، بی‎نيازىِ دل است. پس در همه اينها درنگ كن و به آنچه خدا قسمت فرموده، قانع و خشنود باش.

هر گاه دزد بدزدد، خداوند عزو جل او را از روزی‌اش باز می‌دارد و گناه آن، بر عهده اوست. حال اگر شكيبايى مى‏‌ورزيد، از راه خودش به آن روزى دست می‌يافت.

اى پسرم! طاعتِ (عبادتِ) الهى را خالصانه انجام بده، به طورى كه گناه كوچكى هم با آن مخلوط نشود. سپس با پيروى از دارندگانِ ايمان حقيقى، طاعت خود را زينت ببخش، زيرا طاعت آنان، به طاعت الهى پيوسته است. 
و همين طاعت را با دانش، آراسته كن . و دانشت را با بردبارى حراست كن، تا حماقت با آن درنياميزد. 
و بردبارى‏‌ات را با نرم‏خويى ذخيره كن، تا با نادانى همراه نگردد. و نرم خويى‏‌ات را با تدبيرْ استوار كن، تا نابودى در آن راه نيابد. و تدبيرت را با مدارا درآميز، تا زورى در آن نباشد.

متن حدیث: 

قالَ لُقمانُ لاِبنِهِ : يا بُنَيَّ ، إن أشَدَّ العُدمِ عُدمُ القَلبِ ، وإنَّ أعظَمَ المَصائِبِ مُصيبَةُ الدّينِ ، وأسنَى المَرزِئَةِ مَرزِئَتُهُ ، وأنفَعَ الغِنى غِنَى القَلبِ ، فَتَلَبَّث في كُلِّ ذلِكَ ، وَالزَمِ القَناعَةَ وَالرِّضا بِما قَسَمَ اللّه‏ُ ، وإنَّ السّارِقَ إذا سَرَقَ حَبَسَهُ اللّه‏ُ مِن رِزقِهِ ، وكانَ عَلَيهِ إثمُهُ ، ولَو صَبَرَ لَنالَ ذلِكَ وجاءَهُ مِن وَجهِهِ 
يا بُنَيَّ ، أخلِص طاعَةَ اللّه‏ِ حَتّى لا يُخالِطَها شَيءٌ مِنَ المَعاصي ، ثُمَّ زَيِّنِ الطّاعَةَ بِاتِّباعِ أهلِ الحَقِّ ؛ فَإِنَّ طاعَتَهُم مُتَّصِلَةٌ بِطاعَةِ اللّه‏ِ ، وزَيِّن ذلِكَ بِالعِلمِ ، وحَصِّن عِلمَكَ بِحِلمٍ لا يُخالِطُهُ حُمقٌ ، وَاخزُنهُ بِلينٍ لا يُخالِطُهُ جَهلٌ ، وشَدِّدهُ بِحَزمٍ لا يُخالِطُهُ الضِّياعُ ، وَامزُج حَزمَكَ بِرِفقٍ لا يُخالِطُهُ العُنفُ.

«قصص الأنبياء ص196 ح247،بحارالأنوار ج13ص420» 
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 2157
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : گمنام
سه شنبه 5 آذر 1392

از خدا می‌خواهم این قربانی را در راه خود بپذیرد / اگر دلتان گرفت روضه ارباب را بخوانید

 روزهای پس از عاشورا همواره یادآور نقش بی همتا حضرت زینب (س) در طول تاریخ است، او که در تمام  سالیان عمرش نبوت همراه با رافت، امامت توام با عدالت، مظلومیت آمیخته با کرامت و در آخر شهادت همراه با عزت را به چشم دید تا روزگار او را بسازد برای روزهای سخت تنهایی؛ که از ورای کوه‌های درد، عزتمندانه و پیروز «ما رایت الا جمیلا» را در گوش تاریخ فریاد بزند.

بانو مدفون دمشق است و برکت آن شهر و دیاری که امروز فتنه‌ها میانش برافروخته‌اند تا مردمانش اسلامی را که یک‌هزار و ۳۷۴ سال پیش آل‌رسول مصیبت‌ها را برایش متحمل شدند، به صندوقچه خاک‌گرفته تاریخ بسپارند.
 
 
 
اما مثل همیشه کسانی هستند که در مسیر پیشوایشان اباعبدالله‌الحسین (ع) گام بردارند و از دین خدا دفاع کنند؛ مانند آن‌هایی که مدافعان حرم نام گرفته‌اند و ندای «هل من ناصر ینصرنی» را لبیک گفته‌اند.
 
شهید رسول خلیلی یکی از همین انصار بود که به صورت داوطلبانه مدافع حرم بانوی دمشق شد و جنگید تا انجا که در چهاردهم محرم به دست گروهک تکفیری در سوریه با ضرب گلوله به شهادت رسید.
 
اواسط شهریور ماه بود که تصمیم به رفتن گرفت، وصیتنامه اش را هم نوشت و به رسم امانت به پدر سپرد تا اگر دیگر برنگشت دستخطی برای ان ها به یادگار گذاشته باشد. از زیر قران رد شد و رفت و از همه چیز دل کند و مادر و پدر و برادر برایش آروزهای خوب کردند.
 
 
شب سیزدهم محرم با خانواده اش تماس می گیرد و از برگشتش خبر می دهد. مادر خانه را اب و جارو می کند و به همه خبر می دهد که فردا رسولم بر می گردد ولی درست یک روز مانده به برگشت در نزدیکی حرم حضرت رقیه (س) به درجه رفيع شهادت نائل می شود.
 
حالا هفت روز از شهادت رسول خلیلی این جوان 25 ساله گذشته و پدر و مادرش بنا به وصیت او لباس مشکی به تن نکرده اند و "الحمدالله" ورد زبانشان شده است. خوشا به سعادتشان که در این روزهای ایام عزاداری اباعبدالله پسرشان شهیدِ دفاع از حرم عقیله بنی هاشم شد.
 
آنچه در ادامه می آید متن وصیت نامه شهید رسول خلیلی است که توسط خانواده او در اختیار رجانیوز گذاشته شده است.
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
سوره آل عمران آیه 195 
"فَالَّذِينَ هَاجَرُوا وَأُخْرِجُوا مِنْ دِيَارِهِمْ وَأُوذُوا فِي سَبِيلِي وَقَاتَلُوا وَقُتِلُوا لَأُكَفِّرَنَّ عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ وَلَأُدْخِلَنَّهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ ثَوَابًا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ وَاللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الثَّوَابِ"
 
آنان که از وطن خود هجرت کردند و از دیار خود بیرون رانده شدند و در راه خدا رنج کشیدند جهاد کردند و کشته شدند، همانجا بدی های آنان را می پوشانیم و آنان را به بهشت هایی که زیر درختان آن نهرهای اب جاری و روان است، داخل می کنیم و این پاداشی است از جانب خدا.
 
با نام و یاد خداوند رحمان و رحیم و مهربان که در حق بنده حقیر از هیچ چیزی کم نگذاشته است و سلام و دورد به محضر صاحب العصر و الزمان (عج) و روح پاک امام راحل (ره) و رهبر عالم تشیع و اسلام قائدنا آیت الله سید علی خامنه ای (مدظله العالی) و روح پاک تمامی شهدای اسلام به خصوص سیدالشهداء ابا عبدالله الحسین (ع) که جان ها همه فدای آن بزرگوار.
 
به موجب آیه شریفه "کل نفس ذائقه الموت" تمامی موجودات از چشیدن شربت مرگ ناگزیر بوده و حیات ابدی منحصر به ذات اقدس باری تعالی می باشد.
 
این دنیا با تمامی زیبایی ها و انسان های خوب و نیکوی آن محل گذر است نه وقوف و ماندن! و تمامی ما باید برویم و راه این است. دیر یا زود فرقی نمی کند؛ اما چه بهتر که زیبا برویم.
 
پدر و مادر عزیزم که سلام و درود خداوند بر شما باد
 
از شما کمال قدردانی را دارم که مرا با محبت اهل بیت (ع) و راه ایشان و در کمال صبر و عاشقانه بزرگ کردید و همیشه کمک حال من بوده اید. از شما عذرخواهی می کنم و سرافکنده ام که فرزندی خوب برای شما نبودم و در حق شما آنچنان که باید خوبی نکرده ام. از شما می خواهم که مرا حلال کنید.
 
در حق این فرزند حقیرتان دعا کرده و از خداوند بخواهید که او را ببخشد و این قربانی را در راه خود بپذیرد. می دانم که شما ناراحت نیستید؛ زیرا هیچ راهی بهتر از این نیست و این را شما به من آموخته اید و این همیشه آروزی دیرینه من بوده که خدا عاقبت مرا با شهادت در راهش ختم به خیر گرداند.
 
خوش ندارم که این شادمانی را با لباس های سیاه و غمگین ببینم، غم اگر هست برای بی بی جان حضرت زینب (س) باید باشد، اشک و اه و ناله اگر هست برای اربابمان ابا عبدالله الحسین (ع) باید باشد و اگر دلتان گرفته روضه ایشان را بخوانید که منم دلم برای روضه ارباب و خانم جان تنگ است.
 
اما چه خوشحالی بالاتر از اینکه فدایی راه این بزرگواران شویم. پس غمگین نباشد.
 
برادر عزیزم
 
مرا حلال کن و ببخش ، می دانم که در حق تو هم کوتاهی کردم، برایم دعا کن و مرا نیز حلال کن، خدا را سرلوحه کارهای خود قرار بده. از خداوند می خواهم همیشه کمک حال تو برادر عزیزم باشد. دعا برایم یادت نرود.
 
از فامیل، همبستگان نیز می خواهم که مرا حلال کنند و ببخشند و برایم دعا کنند.
 
رفقا، دوستان و همکاران و همنشینان عزیرم 
 
که شاید بیشترین اوقات زندگیم را در کنار شما بوده ام، خداوند را شاکرم که در رفاقت هم به من لطف عطا کرده که دوستان و هم نشینانی به خوبی شما دارم تا تکمیل کننده و یاری دهنده من باشید.
 
شما همگی می دانید من راه خود را انتخاب کردم و این راه را دوست داشته و دارم و خیلی از شماها هم کمک کننده من بودید از تمامی شما عذر می خواهم که رفاقت را در حق شما تمام نکرده و ملتمسانه خواهانم که مرا عفو کنید و حلالم کنید.
 
مرا ببخشید، برایم بسیار دعا کنید و در روضه های ارباب و مجالس عزاداری اهل بیت (ع) مرا فراموش نکنید.
 
من خود را در حد و اندازه ای نمی بینم که برای کسی نصیحت و پندی داشته باشم و اگر ما دنبال پند و نصیحت باشیم چه بسیار است. فقط می خواهد چشم بینا و گوش شنوا.
 
خنک آن روز که پرواز کنم تا بر دوست
به امید سر کویش پر و بالی بزنم
من به خود نامدم اینجا که به خود باز روم
آن که آورد مرا باز برد تا وطنم 
مرغ بال ملکوتم نیم از عالم خاک
چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم
 
پناه می برم به خداوند مهربان و از او می خواهم که بر من سخت نگیرد.
 
شب اول قبر دعا برایم را فراموش نکنید رفقا
 
و من الله التوفیق
العبد الحقیر محمد حسن خلیلی (رسول)
 
لازم به ذکر است مراسم هفتم این شهید بزرگوار عصر سه شنبه 5 آذر ماه از ساعت 15 الی 17 در مسجد پیامبر اعظم (ص) واقع در شهید محلاتی برگزار می شود.
 
 
 
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ایثـار و شهادت , ,
:: برچسب‌ها: مدافعان حرم , محمدحسن خلیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 2388
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : گمنام
سه شنبه 5 آذر 1392

هفته بسیج یادآور صداقت جاری در دوران دفاع مقدس است. دورانی که فرزندان حضرت روح الله (ره) دل به فرمان امام و مراد خویش داشتند. صمیمیت و مهربانی جاری در جبهه‌ها هرگز فراموش نمی‌شود. جبهه‌ای که صلوات بر محمد و آل محمد علیهم السلام شناسنامه آن بود. تصاویر زیر خاطرات آن روزهای آفتابی را یادآور می‌شود به شرط صلوات بر محمد و آل محمد

 

برای مشاهده و ذخیره تصاویر در سایز اصلی برروی آنها کلیک نمایید...

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: دفــاع و امنیت , ,
:: بازدید از این مطلب : 2327
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : گمنام
سه شنبه 5 آذر 1392

 به نقل از تسنیم، آیت الله عبدالله جوادی آملی که در درس تفسیر قرآن خود و در مسجد اعظم قم سخن می‌گفت، با اشاره به دریای نامتناهی علم الهی، اظهار کرد: اگر چه هر انسانی اختیار دارد تا راه زندگی‌اش را انتخاب کند اما خداوند نیز به علت علم بی کرانش، بر عاقبت کار هر بنده ای، آگاه است.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: انسان مختار است و حسن اختیار یا سوء اختیار در دست خود اوست و می‌تواند انتخاب کند، راه سعادت یا شقاوت خویش را برگزیند و به قرب الهی برسد یا به قعر جهنم برود، اما انسان در عین مختار بودن، در نظام الهی مشخص است که چه می‌کند و خداوند بر همه امور بندگانش آگاه است.

استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: خداوند بر همه چیز بندگانش آگاه است و در موعد مقرر، فرشتگان را برای قبض روح به سراغ ایشان می‌فرستد اما این امر در اختیار و اعمال انسان اختلالی ایجاد نمی‌کند زیرا خداوند به این امور علم دارد، و نتیجه همه چیز را می‌داند زیرا انسان به طور کامل در حیطه علم ذات اقدس الله است.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یکی از مبانی توحید همین علم بی پایان بوده که خداوند به همه چیز دارد و اشراف وی کامل است.

آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: انسان مختار است و خالق هستی، انسان را به صورت موجودی پاک آفریده اما این انسان‌های پاک، به اختیار خود، یکی به قاتل امام علی (ع) تبدیل و دیگری یار آن حضرت می‌شود و ممکن است این دو برادر هم باشند.

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: عقــــــــــــایـــد , ,
:: بازدید از این مطلب : 2258
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : گمنام
سه شنبه 5 آذر 1392

 

بسيج در كلام بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره)



بسيج شجرة طيبّه و درخت تناور و پرثمري است كه شكوفه هاي آن بوي بهار وصل و طراوات تعيين و حديث عشق مي دهد.

بار ديگر تأكيد مي كنم كه غفلت از ايجاد ارتش بيست ميليوني سقوط در دام دو ابرقدرت جهاني را به دنبال خواهد داشت.

مليت كه در خط اسلام ناب محمدي(ص) و مخالف با استكبار و پول پرستي و تحجرگرايي و مقدس نمايي است بايد همة افرادش بسيجي باشند.

در اين دنيا افتخارم اين است كه خود بسيجيم.

بسيج لشگر مخلص خداست كه دفتر تشكل آن را همة مجاهدان از اولين تا آخرين امضاء نموده اند.

بسيج مدرسة عشق و مكتب شاهدان و شهيدان گمنامي است كه پيروانش بر گلدسته هاي رفيع آن اذان شهادت و رشادت سرداده اند.

من همواره به خلوص و صفاي بسيجيان غبطه مي خورم و از خدا مي خواهم تا با بسيحيانم محشور گرداند.

تشكيل بسيج در نظام جمهوري اسلامي ايران يقيناً از بركات و الطاف جلية خداوند تعالي بود كه بر ملت عزيز و انقلاب اسلامي ايران ارزاني شد.

ارتش بيست ميليوني (بسيج) فرمول دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامي است.

بسيج ميقات پا برهنگان معراج انديشه پاك اسلامي است كه تربيت يافتگان آن، نام ونشاني در گمنامي و بي نشاني گرفته اند.

سنگ بناي بسيج بر حكم فقهي و جهادي استوار است؛ جهادي كه مبتني بر روحيه دفاعي باشد و نه تهاجمي يا جهان گشايي.

اگر بر كشوري نواي دلنشين تفكر بسيجي طنين انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گرديد والا هر لحظه بايد منتظر حادثه ماند، بسيج بايد مثل گذشته و با قدرت و اطمينان خاطر به كار خود ادامه دهد .



********** سخنان كوتاه حضرت امام خامنه اي درباره بسيج **********



ـ بسيج به معني حضور و آمادگي در همان نقطه اي است كه اسلام و قرآن و امام زمان (ارواحناه و فداه) و اين انقلاب مقدس به آن نيازمند است.

ـ پيوند ميان بسيجيان عزيز و حضرت ولي عصر (ارواحناه و فداه) مهدي موعود عزيز يك پيوند ناگسستني و هميشگي است.

ـ شما جوانان بسيجي و سپاهي و جوانان مؤمن آگاهي را با احساس مسئوليت و شور و شعور همراه كرديد.

ـ نيروهاي نظامي و بسيجي ما مؤمن و با اخلاصند و به عنوان پشتوانه اي كه هيچ خدشه اي در آن راه ندارد, محسوب مي شوند.

ـ انكار بسيج, انكار بزرگترين ضرورت و مصلحت براي كشور است.

ـ اگر بسيج در دوران پس از جنگ نبود و اگر امروز هم نباشد, كميت اين انقلاب و اين نظام واهمة حركتهاي سازندة اين كشور لنگ است.

ـ انكار بسيج و بي احترامي به آن يا نابخردانه است يا خائنانه است.

ـ تا وقتي كه اين كشور و اين ملت به امنيت احتياج دارد, به نيروهاي بسيج, به انگيزة بسيح به سازماندهي بسيجي و به عشق و ايمان بسيجي احتياج است.

ـ فرزندان بسيحي ام با حضور خود در هر صحنه اي كه لازم است دشمنان زبون را مرعوب و منكوب سازند.

ـ بسيج, يعني نيروي كارآمد كشور براي همة ميدانها

ـ همه جا چيزي شبيه بسيج هست, تنها به اين درخشندگي, به اين فراگيري, به اين زيبايي, به اين فداكاري, من در جايي سراغ ندارم.

ـ اين فداكاري, من در جايي سراغ ندارم.

ـ نيروي عظيم بسيج مردمي است, اين بسيج در همة قشرها هست.

ـ بسيج, اختصاص به يك منطقة جغرافيايي ويك منطقة انساني و طبقاتي و قشري ندارد, همه جا هست.

ـ ايمان عاشقانه, ايمان عميق, ايمان توأم با عواطف كه از خصوصيات ملت ايران است باعث درخشان شدن بسيج شد.

ـ دانشجوي بسيجي دشمن كمين گرفته را از ياد نمي برد و غافلانه خو و دانشگاه و كشورش را به دست تطاول دشمن نمي سپرد.

ـ بسياري از پيشرفتهاي كشور مرهون تفكر بسيجي است.

ـ هريك از آحاد قشرهاي مختلف جامعه كه داراي روحية حساس مسئوليت و ايمان باشد, بسيجي است.

ـ بسياري از پيشرفتها و موفقيتهاي نظام اسلامي در عرصه هاي مختلف مرهون تفكر و ميل بسيجي است.

ـ بسيجي يعني علي(ع) كه تمام وجودش وقف اسلام بود.

 

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 2079
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : گمنام
سه شنبه 5 آذر 1392

 امام محمد باقر عليه السلام: از نجواهاى خداوند متعال با موسى عليه‌‏السلام در كوه طور اين بود: اى موسى! به قوم خود برسان كه تقرّب جويان، جز با چيزى مانند گريستن از ترس من، به من نزديك نشدند و متعبدان، جز به چيزى مانند پرهيز از حرام‌هاى من مرا عبادت نكردند و آراستگان، جز به چيزى مانند بی اعتنايى به چيزهايى از دنيا كه بدان نياز ندارند، خويشتن را نياراستند .
موسى عرض كرد: اى گراميترين گراميان! چه چيز آنان را در اين راه، استوار و ثابت قدم گرداند؟
فرمود: اى موسى! امّا آنان كه با گريستن از ترس من جوياى تقرّب به من هستند، در اعلى عليّين ‏اند و هيچ كس در اين (مرتبه) با آنان شريك نيست.و اما آنانكه به واسطه باز ايستادن از ارتكاب حرامهاى من مرا بندگى نموده اند من در قيامت از آن شرم دارم كه در مورد اعمالشان كنجكاوى و دقت به خرج دهم در حالى كه اعمال همه مردمان را به دقت وارسى خواهم كرد و اما آنانكه خود را به واسطه برغبتى به دنيا برايم آراسته اند تمامى بهشت را براى آنان مباح و روا مى سازم كه در هر جاى بهشت خواستند جاى گيرند.

متن حدیث:


كانَ‏فيما ناجى بهِ اللّه‏ُ موسى عليه‏السلام على الطُّورِ أن: يا موسى ، أبلِغْ قَومَكَ أ نّهُ ما يَتَقَرَّبُ إلَيَّ المُتَقرِّبونَ بمِثلِ البُكاءِ مِن خَشيَتي ، وما تَعَبَّدَ لي المُتَعبِّدونَ بمِثلِ الوَرَعِ مِن مَحارِمي ، ولا تَزَيَّنَ لي المُتَزيِّنونَ بمِثلِ الزُّهدِ في الدنيا عمّا بهِمُ الغِنى عَنهُ . فقالَ موسى عليه‏السلام : يا أكرَمَ الأكرَمينَ ، فماذا أثَبتَهُم على ذلكَ ؟ فقالَ : يا موسى ، أمّا المُتَقرِّبُونَ إليَّ بالبُكاءِ مِن‏ خَشيَتي فَهُم في الرَّفيقِ الأعلى لا يَشرَكُهُم فيهِ أحَدٌ وَ أَمَّا الْمُتَعَبِّدُونَ لِي بِالْوَرَعِ عَنْ مَحَارِمِي فَإِنِّي أُفَتِّشُ النَّاسَ عَنْ أَعْمَالِهِمْ وَ لَا أُفَتِّشُهُمْ حَيَاءً مِنْهُمْ وَ أَمَّا الْمُتَزَيِّنُونَ لِي بِالزُّهْدِ فِي الدُّنْيَا فَإِنِّي أُبِيحُهُمُ الْجَنَّةَ بِحَذَافِيرِهَا يَتَبَوَّءُونَ مِنْهَا حَيْثُ يَشَاءُونَ 


«ثواب الأعمال، جلد1، صفحه 205 - منتخب ميزان الحكمة،ص 464»
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 2071
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : گمنام
سه شنبه 5 آذر 1392

 به نقل از تسنیم، آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه از نظر دینی و نظام اسلامی، کمیسیون فرهنگی مجلس، مهم‌ترین کمسیون است، اظهار کرد: اگر مسائل فرهنگی حل و فصل نشود، کل نظام و کل جامعه در خطر است و من بارها این جمله را گفته‌ام که مسائل فرهنگی به راحتی تبدیل به مسائل سیاسی و اقتصادی می‌شوند و تغییر شکل می‌دهد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: مسائل فرهنگی در همه مسائل نفوذ می‌کند و گاهی حتی مسائل قضائی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. طلاق، کار دادگاه‌ها را بیشتر می‌کند و مواد مخدر مشکلات اقتصادی و انتظامی ایجاد می‌کند، لذا هر چه تلاش و کوشش در کمیسیون فرهنگی انجام شود، مهم و لازم است.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی اگر چه به کار خود در مسائل مختلف مشغول است  و مصوباتی دارد اما مهم این است که وسیله اجرای این مصوبات نیز ذکر شود تا این مصوبات بی خاصیت نباشند. باید تدبیری اندیشیده شود که نوعی ضمانت اجراء برای این مسائل اندیشیده شود.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برخی مسائل به طور غیر مستقیم به مسائل فرهنگی تبدیل می‌شوند مانند مسئله بی کاری که باعث مسائل فرهنگی می‌شود. امثال این مسائل که مستقیما مسائل فرهنگی نیست اما به دلالت التزامیه، به مسائل فرهنگی ارتباط پیدا می‌کند وجود دارد و کمیسیون باید به این مسائل نیز نگاهی داشته باشد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزود: با گذشت سال‌های متمادی از انقلاب اسلامی، هنوز هم برخی افکار روشنفکرانه و غربزده جلوی دستورات اسلامی را می‌گیرند و نمایندگان مجلس باید با تبعیت از امام راحل و و رهبر معظم انقلاب، مسائل شرعی را فارغ از جوسازی‌ها، متن دستورات شرعی را مورد تکیه قرار دهند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: این مسائل باید با تدبیر حل شود مانند امر به معروف و نهی از منکر که هر وقت از آن صحبت می‌شود، می‌گوییم باید با قول لین انجام شود. این مسائل باید همگی مستدل به قانون باشد مانند امر به معروف و نهی از منکر که گفته می‌شود هر کسی باید کار خودش را بکند اما جواب آن این است که زندگی اجتماعی افراد امروز به هم گره خورده است.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تمام اصول و فروع اسلام دارای استدلال عقلانی است. اگر این مسائل با پژوهش و استدلال همراه باشد، به علوم اسلامی چهره عقلانی می‌دهد و باعث پیشرفت می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: اخیرا مسائلی باعث نگرانی من شده است که به وزارت ارشاد مرتبط است. نخست اینکه گفتند که عفاف و حجاب به ارشاد سپرده شده است و از نیروی انتظامی گرفته شده است و من نمی‌دانم آیا ارشاد در این زمینه کاری انجام می‌دهد یا معنی آن تعطیل شدن بحث عفاف و حجاب است.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: زمزمه دیگری شنیده می‌شود که روزنامه موهن به امام علی(ع) که به شیعیان فحاشی کرده بود چرا تعطیل شده است؟ یا روزنامه‌های تعطیل شده برگردند یا ممیزی در کتاب نباشد، یا اصرار به این که فیس بوک بازشود، این مسائل به این شکل پیش برود، ارشاد متحول شده و به جای کمک کردن به مسائل اسلامی، کل ارشاد غیر اسلامی می شود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: باید این مسائل جدی گرفته شود تا این‌ها خیال نکنند با دولت جدید، همه چیز تغییر می‌کند.

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2532
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : گمنام
دو شنبه 4 آذر 1392
به گزارش انقلاب نیوز وی افزود: مؤسسات، تشکل‌های مردمی و عناصر فکری و فرهنگی که در عرصه‌های هنری، فرهنگی و فضای مجازی غیر رده رسته‌ای لشکری و کشوری فعالیت می‌کنند، دور هم جمع شده و یک جبهه مردمی عظیم بسیجی را در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب تشکیل می‌دهند.

این مسئول اضافه کرد: در واقع مهم‌ترین وظیفه این ستادها و جبهه‌های فرهنگی شناسایی و ساماندهی مراکز و افراد فرهنگی فعال در استان‌های مختلف کشور است.

مدیر بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء عنوان کرد: اگر به جمله کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا اعتقاد راسخ داشته باشیم باید در نظر بگیریم که همواره عاشورا و کربلا است.

یکتا تصریح کرد: کشور ما و جوانان آن در برهه‌ای از زمان با جنگ سخت دست و پنجه نرم می‌کردند و امروز کربلا و عاشورای ما  همان جنگ نرمی است که با آن روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه بسیج در هر مقطع از زمان باید آمادگی مقابله با هر نوع هجمه‌ای را داشته باشد، گفت: در دوران دفاع مقدس بنا به مقتضیات زمان امام راحل فرمان حضور در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل را صادر کردند که آحاد مردم جامعه به ویژه جوانان با جان و دل پذیرفتند.

این مسئول عنوان کرد: امروز نیز بر اساس شرایطی که کشور در آن قرار گرفته، بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب باید در برابر جنگ نرمی که دشمنان علیه نظام آغاز کرده‌اند، ایستادگی کنیم.

مدیر بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء ادامه داد: دنیا محل تکامل است اگر در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ سرد حضور پیدا کردیم امروز باید باور داشته باشیم که ایستادگی در برابر جنگ نرم نیز تکلیف است.

یکتا با اشاره به جشنواره فیلم عمار بیان داشت: بسیجیانی که در عرصه مستندسازی و فیلم‌سازی فعالیت می‌کردند، کارهای فرهنگی خود را در جشنواره فیلم عمار به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به اثرات مثبت چنین جشنواره‌هایی گفت: هرچه این هم‌افزایی‌ها و جشنواره‌ها بیشتر شود، قطع یقین خروجی‌های آن بیشتر شده و پس از آن حرکت در مسیر رسیدن به اهداف را شاهد خواهیم بود.

این مسئول اضافه کرد: بسیجیان و جوانان امروز سرمایه‌های ارزشمندی از قبیل تجربه سی ساله انقلاب و معرفت و بصیرت پای کار بودن را در اختیار دارند، باید باور کنند که ماموریت بزرگی بر دوش آنان قرار گرفته است.

مدیر بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء خاطرنشان کرد: جوانان بسیجی امروز باید اعتقاد داشته باشند که در نقطه حساسی از تاریخ حضور دارند و قرار است اتفاقات مهم تاریخی با وجود آنان رقم بخورد.

یکتا متذکر شد: بسیجیان جوان باید باور داشته باشند که در خودباوری و پای کار بودن در مسابقه الی‌الله می‌توانند از بسیاری از رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشتند، جلوتر حرکت کنند.

وی در پایان اذعان داشت: هفته بسیج فرصتی است تا بسیجیان عملکرد یک ساله خود را مورد بررسی، جمع‌بندی و بازنگری قرار دهند.

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1977
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : گمنام
دو شنبه 4 آذر 1392

 سه‌شنبه 5/9/92 هفتمین شب شاعر در سازمان رسانه‌ای اوج برگزار می‌‌گردد.

 
قرار است این «شب شاعر» به یکی از پیشکسوت‌های شعر آیینی استاد حبیب‌ چایچیان (حسان) اختصاص یابد. به همین جهت به سراغ ایشان رفتیم تا با وی در مورد خودش و شعرش مصاحبه کنیم.
 
البته موفق نشدیم تا مصاحبه مفصلی با ایشان داشته باشیم اما وی با ذوق و شوق زیادی خاطره شعری که با صدای زلال و تاثیرگذار استاد «کریم خانی» خوانده شده است را برایمان روایت کرد.
 
 
 
* ماجرای سرودن شعر ای شاه پناهم بده از زبان حسان
 
_ جناب حسان! از شما شنیدم که شعر معروفی که با صدای استاد کریم‌خانی، خوانده شد و معروف‌تر شد:
 
«آمدم ای شاه پناهم بده/ خط امانی ز گناهم بده»
 
با خاطره‌ای همراه ست. خوشحال می‌شوم برای شروع مصاحبه آن خاطره شیرین را بشنویم.
 
اشعاری که در طول زندگی گفته‌ام بیشتر تحت تاثیر پدر و مادری علاقمند به چهارده معصوم (ع) هستم و خوشبختانه ملاقات با علامه -کم نظیر صاحب کتاب «الغدیر»- امینی بودم. حالا به این خاطره‌ای که گفتید بپردازم؛
 
مادرم در آخرین لحظاتی که خدمت شان رسیدم، همیشه آن حال و هوای ارادت به چهارده معصوم را داشت و در همان حال که سکته کرده بود، دکتر را خبر کردیم. دکتر مشغول گرفتن نوار شد و وقتی خواست برود متاسفانه مادرم سکته دیگری کرد. من به دکتر آن را اعلام کردم. دکتر خطاب به من گفت: «فردی که این گونه سکته کند کمتر زنده خواهد ماند!» به هر حال دکتر راهی شد و من خدمت مادر برگشتم و به ایشان عرض کردم، شما آرزویتان چیست؟ ایشان گفت آرزوی من این است که یک بار دیگر حضرت رضا (ع) را زیارت کنم. و این نکته را هم بگویم که راه رفتن ایشان خیلی سخت بود و حال خوبی نداشت و من دو بازوی مادر را می‌گرفتم تا بتواند یواش یواش حرکت کند. با هواپیما به سمت مشهد رفتیم. نمی‌دانم در ایام تولد حضرت رضا (ع) بود یا شهادت، حرم خیلی شلوغ بود. وارد شدن به حرم هم یقینا مشکل و حتی برای مادرم غیرممکن بود، گفتم مادرجان! از همین جا سلام بدهی زیارت است. گفت: «ما قدیمی‌ها تا ضریح را نبوسیم، به دلمان نمی‌چسبد» گفتم: دل چسبی‌اش به این است که حضرت جواب بدهد. هرچه کردم دیدم مادر قبول نمی‌کند. خلاصه بازوی مادر را گرفته بودم و همین طور به سمت ضریح حرکت می‌کردیم؛ در همین حال دیدم که حال شعر برایم فراهم شد، من تمام توجه‌ام را به شعر و الهامی که عنایت شده بود دادم، دیدم زبان حال مادرم است نه زبان حال من! و شعر تا «تخلص» رسید. وقتی شعر به «تخلص» رسید دیدم مادرم با آن ازدحام که آدم سالم نمی‌تواست برود. خودش را به ضریح رسانده بود و داشت ضریح را می‌بوسید و من هم ضریح را بوسیدم و این شعر در حقیقت زبان حال مادرم در آخرین لحظات عمرش است. یکی از خادمین اهل بیت (ع) که آذری‌زبان هست این شعر را خوب و عالی خوانده است، هم صدا جالب است...
 
* زبان حال یک شیعه و دوستدار امام رضا(ع)
 
_ هم شعر جالب است...
 
_ شعر جالب است به جهت این که زبان حال یک شیعه و دوستدار امام رضا (ع) است؛
 
«آمدم ای شاه پناهم بده
 
خط امانی ز گناهم بده
 
ای حرمت ملجا درماندگان
 
دور مران از در و راهم بده
 
ای گل بی‌خار گلستان عشق
 
قرب مکانی چو گیاهم بده
 
لایق وصل تو که من نیستم
 
اذن به یک لحظه نگاهم بده
 
ای که حریمت به مثل کهرباست
 
شوق و سبک خیزی کاهم بده
 
تا که ز عشق تو گدازم چو شمع
 
گرمی جان‌سوز به آهم بده
 
لشکر شیطان به کمین منند
 
بی‌کسم ای شاه پناهم بده
 
از صف مژگان نگهی کن به من
 
با نظری یار و سپاهم بده
 
در شب اول که به قبرم نهند
 
نور بدان شام سیاهم بده
 
ای که عطا بخش همه عالمی
 
جمله حاجات مرا هم بده
 
آن چه صلاح است برای حسان
 
از تو اگر هم که نخواهم بده
 
هر موقع این شعر توسط مداح خوانده می‌شود من فیض می‌برم.
 
* نمی‌شود عاشورایی بیاید و دسته‌ای این شعر را نخواند
 
_ راجع به این غزل مشهور هم اگر نکته‌ای هست بفرمایید؛
 
«امشب شهادت نامه عشاق امضا می‌شود
 
فردا ز خون عاشقان این دشت، دریا می‌شود
 
امشب کنار یکدیگر نبشته آل مصطفی
 
فردا پریشان جمعشان چون قلب زهرا می‌شود
 
امشب بود بر پا اگر این خیمه ثاراللهی
 
فردا به دست دشمنان بر کنده از جا می‌شود
 
امشب صدای خواندن قرآن به گوش آید ولی
 
فردا صدای الامان زین دشت برپا می‌شود
 
امشب کنار مادرش لب تشنه اصغر خفته است
 
فردا خدایا بسترش، آغوش صحرا می‌شود
 
امشب که جمع کودکان در خواب ناز آسوده‌اند
 
فردا به زیر خارها گمگشته پیدا می‌شود
 
امشب رقیه حلقه زرین اگر دارد به گوش
 
فردا دریغ این گوشوار از گوش او، وا می‌شود
 
امشب به خیل تشنگان عباس باشد پاسبان
 
فردا کنار علقمه بی‌دست سقا می‌شود ...»
 
_ این را در شب عاشورا گفتم، این که در شب عاشورا چه کسی بود و در غروب عاشورا چه کسی نبود. وزن این شعر هم طوری است که برای سینه زدن مناسب است. لذا نمی‌شود عاشورایی بیاید و دسته‌ای این شعر را نخواند.
 
_ استاد! من چند اسم متبرک نام می‌برم راجع به این اسامی عزیز، چند کلمه بفرمایید؛
 
امام حسین (ع).
 
این اسامی‌ای که شما نام می‌برید باید ساعت‌ها راجع به ایشان صحبت کرد؛ آن هم از یک فرد دانشمند و عالمی مثل «علامه امینی» برمی‌آید. نمی‌شود در چند لحظه شما چند تا اسم ببرید و ... هرکدام هزار و سیصد سال است که راجع به فداکاری و زندگی ایشان سخن گفته شده و کتاب نوشته شده است.
 
(اینجای صحبت ها خود استاد می‌گوید: «اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم» و من هم که می‌بینم این شاعر گرانقدر صلوات می‌فرستد خجالت کشیدم مصاحبه را ادامه دهم. من هم با او صلوات می‌فرستم
 
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.)
 
فارس
 
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: شـــعرآیینــــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2001
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : گمنام
دو شنبه 4 آذر 1392

رئیس بسیج جامعه زنان گفت: پشت پرده شبکه اجتماعی جدید «وی‌چت» صهیونیسم است که از این شبکه‌های مخرب حمایت می‌کند.

مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان در گفت‌و‌گو با  تسنیم در خصوص شبکه‌های اجتماعی جدید، اظهار داشت: در خصوص آثار و تبعات منفی چت‌های بی‌هدف و اعتیاد‌گونه در ایران مطالب قابل توجه علمی و کافی مطرح نشده و متأسفانه هیچ فردی در این راستا خانواده‌ها را آگاه نکرده است.
 
وی با بیان اینکه پشت پرده شبکه اجتماعی جدید «وی‌چت» صهیونیسم است که از این شبکه‌های مخرب حمایت می‌کند، ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی جدید مانند «وی‌چت» و همچنین فیس‌بوک حیازدایی و ترویج اباحه‌گری را به‌دنبال دارد، در واقع این شبکه‌ها برای خانواده‌ها و جوانان مخرب هستند.
 
* عادی‌سازی روابط نامشروع توسط شبکه اجتماعی جدید «وی‌چت»
 
رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به اینکه شبکه اجتماعی جدید «وی‌چت» باعث عادی‌سازی روابط نامشروع می‌شود، افزود: شبکه اجتماعی جدید "وی‌چت" اصالت خانواده را متزلزل می‌کند و آثار منفی به‌دنبال دارد که باید به‌طور جدی به این مبحث پرداخت و جلوی گسترش چنین شبکه‌هایی را گرفت.
 
اصلانی در خصوص چت‌روم‌ها، اظهار داشت: با ورود به چت‌روم‌های ایرانی و فارسی‌زبان، قبل از هرچیز با پخش موزیک‌های دلخراش مبتذل (به‌ویژه رپ و متال) برخورد می‌کنیم که به‌راحتی می‌توان آن را بدون فیلتر گوش داد که این از آثار مخرب چت‌روم‌هاست.
 
* فریاد بی‌بندوباری در شبکه «وی‌چت»
 
وی ادامه داد: انتشار پیام‌های شرم‌آور جنسی، عمل بسیار زشت و به‌دور از انسانیت است که در تمام روم‌ها مشاهده می‌شود و مرزی ندارد که به خودی خود، مخصوصاً برای نوجوانان و جوانانی آسیب‌زایی جدی دارد. در جامعه ایرانی و اسلامی باید این موارد حذف شود و جلوی آسیب‌ها را گرفت.
 
رئیس بسیج جامعه زنان عنوان کرد: بازگو کردن موضوعات کاملاً خصوصی، جنسی، تن‌نمایی، توهین به اعتقادات دیگران از مواردی است که در چت‌روم‌ها شاهد آن بوده اخیراً رویه عادی‌سازی این موضوع در "وی‌چت" به چشم می‌خورد که در نهایت اباحه‌گری جنسی و بی‌بندوباری را فریاد می‌زنند.
 
*آگاه‌سازی و هشدار به خانواده‌ها در خصوص "وی‌چت"
 
اصلانی با بیان اینکه باید فرهنگ دینی را تقویت کرده جلوی این شبکه‌ها را که پشتوانه‌اش استکبار است، به‌طور جدی گرفت، اظهار داشت: باید خانواده‌‌ها را هشدار داد و آگاه ساخت تا نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند که فرزندان به‌سمت چنین شبکه‌هایی روی نیاورده و چنین شبکه‌هایی گریبانگیر آنها نشود.
 
وی با اشاره به اینکه بعضاً طلاق‌ها ناشی از شبکه‌های اجتماعی است، گفت: باید آگاه باشیم که دشمن به‌دنبال فروپاشی خانواده‌های ایرانی است چراکه خود فاقد خانواده هستند؛ همچنین شبکه ماهواره‌ای نیز با عادی‌سازی خیانت و فحشا باعث طلاق‌ها می‌شوند که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.
 
* وظیفه سنگین رسانه در زمینه آگاه‌سازی مردم از آسیب‌های جدی "وی‌چت"
 
رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه رسانه‌ها باید به خانواده‌ها هشدار داده بتوانند آنها را در زمینه آسیب‌های جدی شبکه‌های اجتماعی جدید مانند «وی‌چت» آگاه کنند، افزود: باید مقابل هجمه فرهنگی دشمن ایستاد و نسبت به مخرب بودن شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی آگاه باشیم.
 
اصلانی با بیان اینکه در «وی‌چت» به‌راحتی و رایگان می‌توان صدای طرف مقابل را شنید که این امر میان دختران و پسران نگران کننده است، گفت: حضور دختران و پسران نوجوان در «وی‌چت» که به‌سادگی مورد فریب افراد ناشناس قرار می‌گیرند خود یک آسیب جدی است و ما شاهد بی‌بندوباری و روابط دختر و پسر حتی در سراسر کشور می‌شویم که در این میان خانواده بی‌خبر هستند و بعد از آسیب جدی متوجه این موضوع می‌شوند.
 
وی ادامه داد: نباید دست روی دست گذاشت تا دشمن به هدف خود برسد؛ متأسفانه هنوز هیچ رسانه و مسئولی در خصوص این شبکه اجتماعی صحبت نکرده است.
 
 
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: اجـــتماعــــــی , ,
:: برچسب‌ها: وی چت , wechat ,
:: بازدید از این مطلب : 2058
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
دو شنبه 4 آذر 1392

رهبر انقلاب: رژيم صهيونيستى در واقع يك رژيمى است كه پايه‌هاى آن بشدّت سست است، رژيم صهيونيستى محكوم به زوال است؛ رژيم صهيونيستى يك رژيم تحميلى است، با حركتِ زور به‌وجود آمده است، هيچ پديده‌اى و موجودى كه با زور به‌وجود آمده باشد قابل دوام نيست و اين هم قابل دوام نيست

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2130
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : گمنام
دو شنبه 4 آذر 1392

 

به نقل از مهر، محمد کوثری صبح دوشنبه در مراسمی که به مناسبت هفته بسیج و با حضور نمایندگان و کارکنان و اعضای بسیج مجلس شورای اسلامی در پارلمان برگزار شد، گفت: بسیج یک نهاد مردمی با انگیزه الهی و برخاسته از متن مردم است که با فرمان امام تشکیل شد.

وی گفت: تفکر بسیج از دفاع مقدس تا کنون در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده است و اینکه هر سال در هفته بسیج مراسم می گیریم به این خاطر است که قرآن نیز می فرماید "فذکر" یعنی یادآوری کنید.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه زمانی که فرمان تشکیل بسیج را داد برخی مسئولان در آن زمان پوزخند می زدند و می گفتند امام نمی تواند یک ارتش 50 هزار نفری را اداره کند پس چگونه می خواهد ارتش  20 میلیونی تشکیل دهد، گفت:  امام خمینی(ره) سال های پس از انقلاب و این روزها را می دید و هدفش حضور مردم در صحنه برای حفظ انقلاب بود.

وی با بیان اینکه علت غلبه ما بر دشمنان در دوران دفاع مقدس انگیزه الهی و تاسی از سالار شهیدان امام حسین(ع) بود، گفت: همین انگیزه باعث شد که ما در موضوع هسته ای نیز موفق شویم همان طور که تمام کشورهای دنیا در دوران دفاع مقدس در مقابل ما قرار داشتند امروز نیز شش کشور مهم دنیا در مقابل ایران قرار گرفتند.

این فرمانده سابق دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه تفکر بسیجی و انگیزه الهی باعث بیداری اسلامی شد، گفت:  دشمنان قصد داشتند مسیر بیداری اسلامی را منحرف کنند به همین خاطر اتفاقات سوریه رخ داد و البته قصد آنها این بود که دو ماهه موضوع سوریه را تمام کنند.

وی در ادامه با ذکر خاطره ای اظهار داشت: پنج شش ماه پیش که به لبنان رفته بودیم و با سید حسن نصرالله دیدار کردیم وی خاطره ای را برای ما تعریف کرد؛ سید حسن گفت حدود هفت هشت ماه که از موضوع سوریه می گذشت ما خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم و این گونه عنوان کردیم که به نظر می رسد کار سوریه و بشار اسد تمام است اما رهبر معظم انقلاب به ما فرمودند این طور نیست شما کار خودتان را انجام دهید و تدبیر کنید اگر کار خوب انجام شود هم سوریه و هم بشار اسد می ماند.

کوثری با بیان اینکه امروز در سوریه نیروهای بسیجی و مردمی در مقابل تروریست ها مقابله می کنند گفت: نه اینکه ارتش این کشور کاری نکند ما تجربه خودمان از بسیج را به آن ها انتقال دادیم و امیدواریم تفکر بسیجی الگویی برای همه کشورهای مسلمان باشد.

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2083
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
دو شنبه 4 آذر 1392

 

درشب عاشورا در خیمه های عمرسعد کم نماز شب خوانده شد؟ کم قرآن خونده شد؟ عده ای از آنها حج برمی گشتند. اما وقتی بنا باشد آدم حسابی گیر بیاید " قل الدیانون"

 

گزیده ایی از سخنان حجت الاسلام ثمری درهیئت آل یاسین  را بخوانید....

 

* حادثه کربلا در دوبخش قابل بررسی است ، یکی قبل از شهادت امام حسین(ع) و دیگری بعد از شهادت حضرت . چرا که حضرت امام حسین(ع) هم در دوران نبی مکرم اسلام ، هم دوران امام علی (ع) و فاطمه زهرا(س) و هم دوران امام مجتبی (ع) نقش آفرین بوده اند. تمام انبیاء الهی نیز تا وقتی با واقع کربلا مانوس نشدند در مقام هدایت بشر قرار نگرفتند. لذا تمام انبیاءالهی از کربلا سرمشق گرفتند. سبب بخشش حضرت آدم امام حسین بودند. سبب امامت حضرت ابراهیم وجود مقدس سیدالشهدا بودند. حضرت ابراهیم از انبیایی است که برداشت و توشه اش از کربلا بیش از سایر انبیاست.

 

* شیعه به رجعت معتقد است. اینکه بعد از ظهور حضرت حجت(عج) حضرت سیدالشهدا نیز رجعت می کنند و پس از ایشان تمام کسانی که از عصر عاشورا تا آن زمان با جهت و فرهنگ حسینی کارکرده اند ، فکر کرده اند و زندگی کرده اند هم به عالم برمی گردند. من و تو هم می توانیم جزو این رجعتیون باشیم اگر تلاش کنیم این فرهنگی که حضرت سیدالشهدا پایه گذاری کرد در زندگی ما نهادینه بشود.

 

* شما الان در دوره بسیار حساسی هستید. امام صادق (ع) و سایر ائمه  ترویج محرم و عاشورا می کردند لکن شیعیان این حضرات را می دیدند ، در دوران غیبت صغری نیز این ارتباط برقرار بود ولی اوج زحمت در زمان فعلی است که انسان فرهنگ و منشی را در زندگی جاری کند که انتهای آن فرهنگ عاشورا و کربلا باشد. کار سختی هم هست چون امام در پس پرده غیبت است و جهت عاشورایی را باید از نائب عام امام زمان(عج) گرفت .

 

* ایام اسارت خاندان اهل بیت (ع) دوران بسیار سختی بود و خدا قسمت کند در اربعین تنها یک سلام است که دل انسان را آرام می کند آن هم وقتی است که بر بالای تل زینبیه این جمله را می بینیم " السلام علیک یا جبل الصبر"

 

* بعد از پیامبر (ص) فاتحه اسلام را خواندند. و از اسلام جزنام ، چیزی باقی نمانده بود. دینداری مردم چگونه بود؟ مردم نماز می خواندند ، حج می رفتند ، اهل جبهه و جهاد بودند. عده ای از این ها که برای جنگ با امام حسین (ع) به کربلا آمده بودند توفیق سربازی در رکاب امیرالمومنین را داشتند . به تعبیر مقام معظم رهبری ، کسی مثل شمر تا مرز شهادت در رکاب حضرت علی(ع) جلو آمد. کسی مثل عمر سعد جانباز رکاب امیرالمومنین و حافظ قرآن است. شرایط اینگونه بود.اینجا بود که امام حسین (ع) فرمود : الناس عبید الدنیا. نفرمود عبد ، عبد تا یک جایی مطیع مولایش است در بعضی مواقع هم خودش تصمیم می گیرد. فرمود عبید ، یعنی ذلیل و بدبخت دنیا. باورتان می شود به عده ی وعده توبره جو دادند که بیایند امام حسین(ع) را بکشند که آخر آن را هم ندادند ، به عده وعده یک مشت خرما دادند برای کشتن سیدالشهدا(ع).

 

* از دین فقط ظاهرش مانده بود. شما فکر می کنید درشب عاشورا در خیمه های عمرسعد کم نماز شب خوانده شد؟ کم قرآن خونده شد؟ عده ای از آنها حج برمی گشتند. اما وقتی بنا باشد آدم حسابی گیر بیاید " قل الدیانون" . دین داران خیلی کم اند.

 

* طبری می نویسد 1500 نفر با امام حسین به کربلا آمدند ، صبح عاشورا چند نفر ماندند؟ 72 نفر . حضرت سکینه(سلام الله علیها) می فرماید شب عاشورا بعضی از این ها که رفتند حتی خیمه هایشان را هم جمع نکردند.

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: امامت و ولایت , ,
:: بازدید از این مطلب : 1965
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : گمنام
دو شنبه 4 آذر 1392

 

شبیه چشم شما چشم های تر دارد

کسی که خاک حسینیه را به سر دارد

تو  گریه کردی و شد سرخ چهره، فهمیدم

که وقت روضه تو اشک هم جگر دارد

خدا به روی من و تو حساب وا کرده

که گریه ای بکنیم و حساب بردارد

هوای امشب مان فرق می کند انگار

نشسته مادری و دست بر کمر دارد

حسین روز و شبم را گرفته می دانم

برای عاشقی ام عقل دردسر دارد

فقط به تربت ارباب سجده می چسبد

همیشه سجده ما مزه دگر دارد

مرا حواله نمودند خاک پا ببرم

هزار شکر که این خیمه رفتگر دارد

میان روضه نشستیم و عاشقی می گفت

بخوان دعای فرج را، دعا اثر دارد

کسی که داغ برادر چشیده می داند

که روی قوت زانوی او اثر دارد

چقدر روضه ناگفته در گلو دام

بیا به مجلس ما روضه عمو دارم

 

 

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: شـــعرآیینــــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1981
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
دو شنبه 4 آذر 1392

 گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام شهاب مرادی در هیئت انصار سید الساجدین

*درقدیم یک شیخ السلامی بود که مردم تمام اعمال دینی خود را با او هماهنگ می کردند، تمام سوالات شرعی دینی را او پاسخ گویی می کرد، ولی امروز هرکسی که صفحه ای  در شبکه های اجتماعی دارد نظر خود را بیان می کند و حق با کسی می شود که بیشتر دنبال کننده دارد.

*بارها گفته شده ما باید یک عالم ربانی در زندگی داشته باشیم که تفکر سالمی داشته باشد، نه هرکه سر بتراشد قلندری داند، ساده ترین حرف ها را هم باید چک کنیم، اگر همراه بشویم با یک عالم دین دچار سخت گیری و اباحه گری ها نمی شویم.

*پیامکی  غلط در سطح جامعه انتشار یافته بود که مردم امام1400 سال پیش را کمک می کنند ولی امام حال حاضر را تنها گذاشته اند، به اینجور حرف های عوامی توجه نکنید. این دسته های عزاداری و زنجیرزنی کمک به امام زمان است.

* برخی می گویند: مرجع تقلیدی میخواهم که سخت نگیرد، خب اگر مرجع تقلیدی مکروه را به راحتی مستحب کند یا حرامی را حلال که عدالت و اجتهاد او زیر سوال است.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1607
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
دو شنبه 4 آذر 1392

امام علی(ع) به سه اثر  پرخوری اشاره می فرمایند:

هرکه (از غذا شکم ) خود را سیر کند فورا گرفتار سه عقوبت می شود.

پرده غفلت بر روی دلش افکنده می شود.

خواب بر چشم او غلبه یابد.

و کسالت بر بدن وی مسلط شود.

 

پی نوشت:

(شرح نهج البلاغه ج20 ص 320)

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
دو شنبه 4 آذر 1392
در احادیث و روایات معصومین(ع) برآورده شدن خواسته‌ها، برطرف شدن گرفتاری و ناراحتی، ورود به بهشت و دوری از جهنم، در امان بودن از بلاهای آسمانی، خشنودی خداوند، استجابت دعا و بالا رفتن اعمال، دوری شیطان و تلقین شهادتین از جمله آثار و فواید و برکات خواندن نماز اول وقت شمرده شده است.

به عنوان مثال پیامبر اکرم(ص) فرمودند: "بنده‌ای نیست که به وقت‌های نماز و جاهای خورشید اهمیت بدهد، مگر این که من سه چیز را برای او ضمانت می‌کنم: برطرف شدن گرفتاری‌ها و ناراحتی‌ها، آسایش و خوشی به هنگام مردن و نجات از آتش." 1

همچنین در حدیث داریم به هنگام ظهر درهای آسمان گشوده می‌شود و درهای بهشت باز می‌گردد و دعا مستجاب می‌شود؛ پس خوشا به حال کسی که در آن هنگام برای او عمل صالحی بالا رود." 2

در حدیثی دیگر از حضرت صادق(ع) آمده است که فرمودند:"... بهترین ساعت‌های شب و روز، وقت‌های نماز است." سپس فرمودند: "چون ظهر می‌شود درهای آسمان گشوده شده و بادها می‌وزند و خداوند به خلق خود نگاه می‌کند. هر آینه من بسیار دوست دارم که در آن هنگام، عمل صالحی برای من بالا رود."

آنگاه فرمودند:" برشما باد به دعا کردن بعد از نمازها، چرا که آن مستجاب می‌شود". 3

امام صادق(ع) همچنین فرمودند: "شیعیان ما را در سه چیز بیازمایید: در اوقات نمازشان، که چگونه بر آنها مواظبت می‏‌کنند؛ در اسرارشان، که چگونه آنها را از دشمنان ما حفظ می‏‌کنند و در اموالشان، که چگونه با آن به برادران خود کمک می‏‌کنند". 4

پیامبر خدا(ص) نیز می‌فرمایند: "در دینداری مرد همین بس، که بر گزاردن نمازها بسیار مواظبت کند". 5

 

پی نوشت:

1- سفینه البحار، ج 2، ص 42.

2- همان، ص44

3- اصول وافی، ج2، ص87.

4- الخصال: 103 / 62 منتخب میزان الحکمة: 506

5- تنبیه الخواطر: 2 / 122 منتخب میزان الحکمة: 328

منبع:شبستان
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1524
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
دو شنبه 4 آذر 1392

6 اثر منفی سبک شمردن نماز در دنیا عبارتند از «بی برکتی عمر»، «بی برکتی رزق و روزی»، «عدم مقبولیت اعمال صالح»، «گرفتن نور صالحین از چهره آنان توسط خدا»، «عدم استجابت دعا» و «عدم استجابت دعای دیگران در حق او».

 

 حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه قم،درحرم مطهر امام رضا علیه السلام گفت: امام حسین علیه السلام در کربلا دو هدف را دنبال می کردند، نخست وفای به عهد و بندگی و دیگری روشن کردن راه هدایت.
وی با بیان این که انسانی که می خواهد در مسیر سید الهشدا علیه السلام قدم بردارد باید به چند مسأله توجه کند، تصریح کرد: نخستین مسأله «علل و عوامل پیدایش کربلا» است. شناخت این علل به سلوک حقیقی در راه امام حسین علیه السلام کمک می کند.
وی اضافه کرد: مطلب دیگری که فوق العاده حائز اهمیت است «بیان اتفاقات روز عاشورا» است. تببین این اتفاقات امری ضروری است! رهبر معظم انقلاب در این خصوص می فرمایند «نباید به اسم روشنفکری از خواندن مقتل خودداری کرد».
استاد حوزه علمیه قم «اصل خواندن»، «مستند بودن» و «معقول بودن» را از شروط اصلی مقتل خوانی برشمرد و ابراز داشت: مقتل خوانی به بالا بردن بصیرت جامعه کمک می کند. از دیگر فواید مقتل خوانی آن است که اگر انسان می خواهد به پاکی و طهارت برسد باید در دلش حرارتی ایجاد شود و این حرارت از رهگذر ذکر مصیبت حاصل می شود.
وی با ذکر این که مقتل خوانی منجر به حذف روضه های جعلی می شود، خاطرنشان کرد: پاکیزگی جامعه پیامدی است که از رهگذر واقعه کربلا پدید می آید و تا زمانی که بیرق امام حسین علیه السلام بلند است آن جامعه مبتلا به آسیب نمی شود.
حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی یکی دیگر از پیامدها واقعه عاشورا را «تطهیر قلوب» برشمرد و اظهار داشت: مهم ترین پیامد واقعه عاشورا، احیای عقول تعطیل شده است. امام حسین علیه السلام در کربلا با افرادی مواجه بودند که عقلشان تعطیل شده بود. با بیدار شدن عقل، جامعه به سوی ولایت الهی سوق می یابد.
وی در ادامه با طرح این پرسش که چرا به امام حسین «اباعبدالله» می گویند، پاسخ داد: نخستین دلیل این است که حسین علیه السلام پدر بندگی خدا است. دلیل دوم آن است که هر فردی که خود را بنده خدا می نامند، امام حسین حق پدری بر گردن او دارد. سومین دلیل آن است که امام حسین علیه السلام زیباترین مصداق بندگی برای خدا را به بروز و ظهور رساند.
این سخنران با اشاره  به این که امام حسین علیه السلام می فرمایند «روزحسین چشم ها ما را زخم کرده و اشک ما را پیوسته جاری کرده است» گفت: طریق سیدالهشدا، طریق بندگی است؛ بندگی خدا یعنی انسان تمام سرمایه ها را فقط برای خدا بگذارد.
وی ادامه داد: اگر می خواهید حقیقا در مسیر سیدالشهدا سلوک کنید، در مسیر بندگی باید حرکت کنید.
وی نیز با بیان این که عبور از موالات و برائت از اعداء، راه پیدا کردن سلوک سیدالشهدا علیه السلام است، اشاره کرد: امام صادق علیه السلام در این زمینه شیعیان را به رعایت حقوق الهی توصیه می کنند و رأس آن فرائض است و رأس فرائض نماز است. امام حسین علیه السلام در شب عاشورا از دشمن وقت گرفت تا نماز بخواند، قرآن بخواند و دعا کند.
حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی سپس در خصوص آثار سبک شمردن نماز بیان کرد: 15 اثر منفی در سبک شمردن نماز در دنیا، قبر، مرگ و قیامت وجود دارد. 6 اثر از این تعدا مربوط به دنیا می شود که عبارتند از «بی برکتی عمر»، «بی برکتی رزق و روزی»، «عدم مقبولیت اعمال صالح»، «گرفتن نور صالحین از چهره آنان توسط خدا»، «عدم استجابت دعا» و «عدم استجابت دعای دیگران در حق او».
 
 
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
دو شنبه 4 آذر 1392

گناه یعنی خداحافظ حسین

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1461
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه